Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Ska inte säga för mycket nu men tablettmissbruket började mer runt 97 eller 99. Iaf några år efter 92. Inte direkt iaf. Jag tror 2 till 4 barn och wiplaach skadan blev för mkt helt enkelt.
Det är det jag säger. Men i bok och podd växte upp med en psykiskt sjuk och missbrukande mamma om man ska tro vad han säger. Endera ljuger Jocke eller så har Jocke falska minnen av uppväxten.
Jag tror att ni i början när jag släppte boken kände att jag pratade om er uppväxt. Men vi har inte samma uppväxt.
Men tro mig, jag har läst igenom dom här papperna fler gånger än vad jag kan räkna. Alltså jag har suttit ungefär som utredarna i Palme-mordet och gått igenom om och om och om igen. För att försöka hitta olika faktorer och försöka hitta svar.”
Jocke pratar om deras uppväxt när han säger att han växte upp med en missbrukande mamma, A missbrukade inte när Jocke bodde hemma.
Han får svårt att hålla koll på alla lögner och har till synes en omgivning med amnesi som aldrig ifrågasätter honom. I filmen har han läst alla papper från soc och bup så att han kan nästan allt utantill, men i podden ljuger han om att han läser det för första gången.
Ifall det var en Freudian slip att Jocke har suttit ungefär som Palme-gruppen låter jag bli att ha en teori om, men Palmemordet är olöst för att utredarna bortsåg från alla bevis som pekade bort från deras förutbestämda huvudspår.
Det kan också ifall man vill gräva djupa, ligga något i inlägget om att Monster liknar pojken som kallades det väldigt mycket. Jocke är en skräckfantast och har ”fått till sig” minnen i drömmar. Han har förmodligen känt ett band till pojken och kan ha vävt samman verklighet och dröm ifall han har sett filmen eller läst böckerna.