Citat:
Ursprungligen postat av
Matamata
Du har rätt i att FUP blir offentligt vid åtal, men om jag minns rätt så är Ångermanland en av de tingsrätter som skyller på integritet och inte vill skicka digitalt, om man inte har utgivningsbevis. Således brukar de vilja ha betalt. Det brukar dock fortfarande gå att beställa stämningsansökan digitalt och kostnadsfritt. Annars får du hoppas att någon vänlig själ betalar för den på Krimfup och lägger ut.
Edit: Har vi något målnr?
Jag tycker denna profil är intressant i sammanhanget Allans.kompis:
Se datumet när profilen är skapad, nästan på årsdagen av mordet på Liselotte.
#Allans.kompis
Framförallt om du tänker på Handfatstrallarens teorier:
(FB) Misstänkt mord i Kramfors 2024-06-17
Men det är ju bara utifrån mina egna teorier och forskning i ämnet om varför MG begav sig till just Såthes. Självklart kan det ju bara vara en slump att han bara gick ut dit efter Finnmarksvägen om han blev avkastad från tåget. I såna fall finns det antagligen inget som tyder på att det var något planerat dåd i förväg,
snarare en psykos under resans gång som ett troligt scenario
Det faktum att hans pappa jobbade på snickeri kan ju vara en anledning varför han stannade på Såthes snickerifabrik och inte fortsatte sin resa till skogs mot Allans stuga, som ett alternativt scenario. Det mest troliga är att han fått en psykos vilket också står i dagens tidning.