2024-10-17, 12:56
Citat:
Ursprungligen postat av Eldflamman3
Inget nytt? Ingen häktningsframställan? Varit väldigt tyst både i media och här nu ett tag?

Ja inte hört något alls.
Har trots allt gått ett halvår snart.
Kanske inte går att få något vettigt ur den misstänkte, i såna fall är det väl nära till hans att han blir dömd till rättspsykiatrisk tvångsvård på livstid utan rättegång då han erkänt gärningen?
Citera
2024-10-17, 14:10
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Ja inte hört något alls.
Har trots allt gått ett halvår snart.
Kanske inte går att få något vettigt ur den misstänkte, i såna fall är det väl nära till hans att han blir dömd till rättspsykiatrisk tvångsvård på livstid utan rättegång då han erkänt gärningen?
Har du lite otur när du tänker?
Det har gått 4 månader, inte ett halvår. En utredning är under sekretess medans den pågår, mordutredningar brukar ta minst 6 månader.
Självklart blir det rättegång. Åklagaren måste bevisa att den misstänkte är skyldig, vad denne än säger. Eftersom han har erkänt så kan det bli rättspsykiatrisk undersökning före rättegången.
Citera
2024-10-18, 21:09
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Har du lite otur när du tänker?
Det har gått 4 månader, inte ett halvår. En utredning är under sekretess medans den pågår, mordutredningar brukar ta minst 6 månader.
Självklart blir det rättegång. Åklagaren måste bevisa att den misstänkte är skyldig, vad denne än säger. Eftersom han har erkänt så kan det bli rättspsykiatrisk undersökning före rättegången.

Finns det ingen status i ärendet ?

Ja 4 månader har det gått nu, mordet skedde visst samma vecka som midsommarveckan.

Kanske är det lönlöst att hålla förhör ?
Har inte föräldrarna uttalat sig om hur pojken är som person ?

2 dagar före mordet fyllde Marcus pappa 60 år, det kan ha varit någon form av trigger som fick pojken på dåliga tankar.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-10-18 kl. 21:14.
Citera
2024-10-19, 08:25
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Finns det ingen status i ärendet ?

Ja 4 månader har det gått nu, mordet skedde visst samma vecka som midsommarveckan.

Kanske är det lönlöst att hålla förhör ?
Har inte föräldrarna uttalat sig om hur pojken är som person ?

2 dagar före mordet fyllde Marcus pappa 60 år, det kan ha varit någon form av trigger som fick pojken på dåliga tankar.
Status är väl att allting rullar på som vanligt i en mordutredning. Många förhör hålls med den misstänkte, sen är det ibland hundratals andra förhör. En stor mängd bevismaterial har samlats in, telefoner kan ha gåtts igenom, övervakningskameror. Prover har skickats till NFC, som har väldigt långa köer.
Som jag skrev tidigare så måste åklagaren bevisa att den misstänkte har begått brottet.
Citera
2024-11-04, 14:10
Citat:
Ursprungligen postat av Trashmannen
Varför letade Missing people efter Marcus?

Han vara bara efterlyst på deras sida, någon sökinsats tror jag aldrig genomfördes.

Och därför slutade det väl som det gjorde.

Kanske var det han som själv som anmälde sig som försvunnen, och när ingen försökte leta honom så kanske han kände att han kunde göra något för att få uppmärksamhet.
Citera
2024-11-29, 15:01
Citat:
Ursprungligen postat av Fastback231
Carlsson...mig veterligen stavar dom med c, inte k.. och några andra avkommor än dom jag redan känner till från denne carlsson på fjällbovägen som omnäms, har jag aldrig hört talas om.

Enligt hitta.se så stavar B*rje sitt efternamn med K, han bor ju strax bakom Såthes på Fjällbovägen.

Dock hittar jag inget om att dessa båda Karlsson känner varandra på något sätt, men ibland är världen mindre än man tror. Rent teoretiskt kan dom vara släkt(kusin, tremänning).

Dessutom att pappan till M*rcus driver en snickeri firma, och att han hamnar vid en snickeri firma.

Men ibland inträffar faktiskt slumpen.
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2024-11-29 kl. 15:04.
Citera
2024-12-19, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Enligt hitta.se så stavar B*rje sitt efternamn med K, han bor ju strax bakom Såthes på Fjällbovägen.

Dock hittar jag inget om att dessa båda Karlsson känner varandra på något sätt, men ibland är världen mindre än man tror. Rent teoretiskt kan dom vara släkt(kusin, tremänning).

Dessutom att pappan till M*rcus driver en snickeri firma, och att han hamnar vid en snickeri firma.

Men ibland inträffar faktiskt slumpen.

Men på facebook så har han själv valt att stava med C 🤷😌
Citera
2024-12-19, 09:51
Citat:
Ursprungligen postat av Fastback231
Men på facebook så har han själv valt att stava med C 🤷😌

Han skriver ju att det förra FB kontot blev hackat, kanske därför han kör med C nu istället.

Men det finns ju dom som inte stavar som folkbokföringens uppgifter, K kan bli Q eller C, om det passar in i namnet. Framförallt om någon i samma område har samma namn så är det vanligt att man byter någon bokstav, för att posten ska komma rätt. Jag hade en namne i min stad som ibland fick mina brev :-(
Citera
2024-12-25, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Han skriver ju att det förra FB kontot blev hackat, kanske därför han kör med C nu istället.

Men det finns ju dom som inte stavar som folkbokföringens uppgifter, K kan bli Q eller C, om det passar in i namnet. Framförallt om någon i samma område har samma namn så är det vanligt att man byter någon bokstav, för att posten ska komma rätt. Jag hade en namne i min stad som ibland fick mina brev :-(

Vet inte när fb blev hackat men har då varit "c" som använts av dom själva sålänge jag kännt dom iaf.
Citera
2024-12-30, 11:30
Medlem
Citat:
Det var den 17 juni som en man i Kramfors hittades död i utkanten av centrala Kramfors. Snabbt därefter kunde en annan man gripas misstänkt för mordet. Han hade tidigare anmälts försvunnen av Missing people.

Nu står det däremot klart att förundersökningen givit resultat, och den misstänkta mannen åtalades misstänkt för mord under måndagen efter att ha suttit häktad sedan början av juli.

Enligt åtalet ska den misstänkte ha huggit mannen huggit mannen i bröstkorgen med en kniv ett flertal gånger. Den misstänkte ”får förstås” ha erkänt brottet.

Till stöd för åtalet presenterar åklagaren bland annat flera vittnesförhör och fotografier från brottsplatsen.

Artikeln uppdateras.

https://www.tidningenangermanland.se...et-i-kramfors/

Nu vet vi det iaf
Citera
2025-01-01, 18:43
Citat:
Ursprungligen postat av capitals69
https://www.tidningenangermanland.se...et-i-kramfors/

Nu vet vi det iaf

Inget nytt om hans göromål i Kramfors?

Men man kan ju spekulera i att han nyss blivit utskriven från ett behandlingshem och fått ny lägenhet i Varberg, där han troligen inte dök upp. Personen som stod skriven i Varberg tillsammans med Marcus har nu ett annat boende sedan en tid tillbaka.
MG bodde troligen aldrig där.
Idag verkar det bo två babbar där på Södra vägen 17B.

Kanske MG anmäldes som försvunnen av släkten då han aldrig kom till pappans födelsedag.
Dom började väl ana oråd då han inte dök upp i början på Juni som planerat. Den 4e Juni stod MG som inskriven i lägenheten i Varberg, men där dök han aldrig upp.
Troligen hade dom väl planerat 60 års dagen ihop.
Frågan är om familjen letade efter Marcus i Kramfors.

Han var ju tydligen inte så svår att hitta, men det kanske inte var någon som brydde sig.
Om familjen/samhället hade brytt sig så kanske SS hade levt idag.
Det känns onödigt eftersom boende i området reagerat på Marcus tidigt.
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2025-01-01 kl. 18:56.
Citera
2025-01-04, 09:47
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Status är väl att allting rullar på som vanligt i en mordutredning. Många förhör hålls med den misstänkte, sen är det ibland hundratals andra förhör. En stor mängd bevismaterial har samlats in, telefoner kan ha gåtts igenom, övervakningskameror. Prover har skickats till NFC, som har väldigt långa köer.
Som jag skrev tidigare så måste åklagaren bevisa att den misstänkte har begått brottet.

Borde finnas en FUP nu när åtal har väckts ?

Tidningen Ångermanland kunde redan då berätta att det var samma person som varit anmäld försvunnen som sedan greps för mord. I förundersökningen bekräftas det av bland annat tågresor, kvitton och bilder från övervakningskameror med i bevisningen.

Så tydligen åkte han tåg.
Vilket troligen kan betyda att han inte varit på något hem i Kramfors före mordet.

Det är inte omöjligt att Handfatstrallaren tidigt hade rätt om att Marcus kan ha varit intresserad av mordet på Liselotte, och fått sig en knäpp på väg till AKs stuga i Finnmarken.
(FB) Misstänkt mord i Kramfors 2024-06-17

Man måste nog undersöka om det fanns någon koppling mellan Allan och Marcus, eller så kan det ju bara vara så att han var intresserad av Kramfors natur och råkade hamna på den gatan där Liselottes tillhörigheter hittades. Men ibland slumpar sig saker och ting.
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2025-01-04 kl. 10:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in