2025-02-21, 11:29
  #92869
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejonkungen08
Polisman ex. Äggström och Aschberg har tillgång till alla fällande domar och misstänkta sexköp via Acta Publica. Bodström som juridisk rådgivare.
Fallhöjderna inom näringslivet och politiken är många och enorma liksom intäkterna för t.ex. Nya Roberts Media Group AB.
Journalistiken kan beröra Norge, Kanada, Frankrike, Island, delvis Finland och Skottland men publiceras med svenskt utgivningsbevis i Sverige. Innan intervjuerna skapar vi andra journalister wikipediasidor för alla utvalda personer. Allmänintresse lär finnas om varför torskarna våldtog med pengars hjälp.
Därefter förs männen över till www.torskwiki.se Vi kan ta domännamnet nu. Fantastisk succé och underhållning! Först till kvarn och varsågod Ovetade.
Snyggt!
Citera
2025-02-21, 12:32
  #92870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Pederastrar ligger i absolut botten blir inte lägre än så. Till och med djurplågare står högre i hierarkin
Konstigt uttalande.
Jag hade hellre sett min dotter våldtagen än mördad.

Men det är ju bara jag.
Citera
2025-02-21, 12:39
  #92871
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
Och gränserna lär de sig inte att respektera på annat sätt, så hoppas verkligen att detta anmäls.

Inte helt säker men det ser ut som att de smygit närmre med deras bilen också i slutet av videon jämfört med i början, så att han inte backa ut och köra därifrån.

Om det är på det viset, kan det också bidra till ofredandet. Det har varit några konfrontationer där Sara och/eller Patrik medvetet ställer sig i vägen för gäddan. Ett exempel är #180, rektorn. Där var det också en bildörr inblandad.

Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Jo, det kan bedömas som både hemfridsbrott och ofredande. Men det är ändå ganska vanligt och normalt att man går upp på en garageuppfart för att ställa en fråga och kanske någon gång öppnar en bildörr av samma skäl. Dock inte tre gånger. Självklart får de som vill fördjupa sig i frågan.

I sammanhanget att gäddan sexchattade med flera personer som han trodde var 12-14 år så krävs det dock ganska speciella skäl för att vilja lägga fokus på detta. Det är psykologiskt intressant hur det kan bli så.

Ja, det är vanligt och normalt att gå upp på en garageuppfart i frågesyfte eller med annat legitimt ändamål. Det i sig är lovligt och därför inte hemfridsbrott. Så när Sara går in på gårdsplanen för att ställa frågor får det betraktas som lagligt. Du får ju gå in på någons tomt och direkt till dörren för att ringa på, om du har ett sakärende. Däremot är det olovligt att på måfå ta ett varv runt huset genom trädgården.

När Sara och Patrik stannar kvar på gårdsplanen (vilket jag tog upp) efter att hon har fått veta av gäddan att han vill att de avlägsnar sig, är det dock ett olovligt kvarstannande som grundar hemfridsbrott.

Enligt min mening krävs det inga speciella skäl för att lägga fokus på huruvida Sara och Patrik begår brott i samband med en konfrontation. Tråden avhandlar som bekant alla möjliga aspekter av Dumpens verksamhet och ett populärt tema är Dumpens metoder, inklusive agerandet i samband med konfrontationer.

Att göra så är inte att förringa eller släta över det övergripande Dumpenämnet eller det faktum att gäddan skulle ha begått brott, om det hade varit ett verkligt barn under samma premisser. Det är liksom två olika spår; gäddornas agerande och Dumpens.

Det psykologiskt intressanta i min bok är snarast att det förefaller vara svårt att diskutera det ena spåret utan att någon prompt måste låta det andra spåret korsa.

Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen:

Ändamålet helgar inte medlen. Det finns gränser även för Dumpen. Sara och Patrik ska klandras om de träder över lagens linjer hur ädelt deras syfte än är. Därtill kommer, att de gör en stor affär av gäddans förkastliga beteende. Det minsta man kan begära är då att de själva lyder lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Exakt o det är det som är så intressant; Hur vill man koncentrera sig på ett brott som innebär att man öppnar en bildörr för att tala med en person, när densamme sitter o chattar med barn på 12 år som han vill våldta o kissa på? Måste ändå vara ganska unikt i sig.

Eftersom jag själv har koncentrerat mig på "bildörrbrottet", vill jag mena att det inte alls är "unikt i sig". I tråden har tidigare vid flera tillfällen diskuterats eventuella brott, företrädesvis ofredande, i samband med konfrontationer. Det är i allra högsta grad ett relevant ämne i en diskussion om Dumpens metoder.

Det spelar då ingen roll hur vedervärdig gäddan visar sig vara. Tycker jag det är vettigt att vilja våldta och kissa på en 12-åring? Nej. Tycker jag därför att det är helt uppåt väggarna att resonera kring huruvida Sara och Patrik har förövat brott i samband med en konfrontation? Nej.

Det blir liksom lite whataboutism över det hela ifall en diskussion om "bildörrbrottet" avfärdas som sådan med hänsyn till hur gäddan har agerat, och därför ogiltigt som sakargument: Men se på gäddan, då! Han är ju sju resor värre än Sara! Rätt fokus!
__________________
Senast redigerad av Lessler 2025-02-21 kl. 12:45.
Citera
2025-02-21, 12:48
  #92872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Om det är på det viset, kan det också bidra till ofredandet. Det har varit några konfrontationer där Sara och/eller Patrik medvetet ställer sig i vägen för gäddan. Ett exempel är #180, rektorn. Där var det också en bildörr inblandad.



Ja, det är vanligt och normalt att gå upp på en garageuppfart i frågesyfte eller med annat legitimt ändamål. Det i sig är lovligt och därför inte hemfridsbrott. Så när Sara går in på gårdsplanen för att ställa frågor får det betraktas som lagligt. Du får ju gå in på någons tomt och direkt till dörren för att ringa på, om du har ett sakärende. Däremot är det olovligt att på måfå ta ett varv runt huset genom trädgården.

När Sara och Patrik stannar kvar på gårdsplanen (vilket jag tog upp) efter att hon har fått veta av gäddan att han vill att de avlägsnar sig, är det dock ett olovligt kvarstannande som grundar hemfridsbrott.

Enligt min mening krävs det inga speciella skäl för att lägga fokus på huruvida Sara och Patrik begår brott i samband med en konfrontation. Tråden avhandlar som bekant alla möjliga aspekter av Dumpens verksamhet och ett populärt tema är Dumpens metoder, inklusive agerandet i samband med konfrontationer.

Att göra så är inte att förringa eller släta över det övergripande Dumpenämnet eller det faktum att gäddan skulle ha begått brott, om det hade varit ett verkligt barn under samma premisser. Det är liksom två olika spår; gäddornas agerande och Dumpens.

Det psykologiskt intressanta i min bok är snarast att det förefaller vara svårt att diskutera det ena spåret utan att någon prompt måste låta det andra spåret korsa.

Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen:

Ändamålet helgar inte medlen. Det finns gränser även för Dumpen. Sara och Patrik ska klandras om de träder över lagens linjer hur ädelt deras syfte än är. Därtill kommer, att de gör en stor affär av gäddans förkastliga beteende. Det minsta man kan begära är då att de själva lyder lagen.



Eftersom jag själv har koncentrerat mig på "bildörrbrottet", vill jag mena att det inte alls är "unikt i sig". I tråden har tidigare vid flera tillfällen diskuterats eventuella brott, företrädesvis ofredande, i samband med konfrontationer. Det är i allra högsta grad ett relevant ämne i en diskussion om Dumpens metoder.

Det spelar då ingen roll hur vedervärdig gäddan visar sig. Tycker jag det är vettigt att vilja våldta och kissa på en 12-åring? Nej. Tycker jag därför att det är helt uppåt väggarna att resonera kring huruvida Sara och Patrik har förövat brott i samband med en konfrontation? Nej.

Det blir liksom lite whataboutism över det hela ifall en diskussion om "bildörrbrottet" avfärdas som sådan med hänsyn till hur gäddan har agerat, och därför ogiltigt som sakargument: Men se på gäddan, då! Han är ju sju resor värre än Sara! Rätt fokus!

O andra sidan så är andra medier bra mycket värre så fort det blir ett mediadrev
Journalister som sitter utanför trappuppgångar i väntan på att intervjuobjektet ska komma ut och svara på frågor som dom iaf inte vill svara på

Dumpen gör inte så ens om det är en offentlig person utan dom publicerar sin artikel och sen går dom vidare
Citera
2025-02-21, 12:58
  #92873
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
O andra sidan så är andra medier bra mycket värre så fort det blir ett mediadrev
Journalister som sitter utanför trappuppgångar i väntan på att intervjuobjektet ska komma ut och svara på frågor som dom iaf inte vill svara på

Dumpen gör inte så ens om det är en offentlig person utan dom publicerar sin artikel och sen går dom vidare

"bra mycket värre" än... Som sagt, what 'bout 'em?

Jag instämmer i det du skriver. Det finns åtskilligt att klandra medier för när det kommer till drev och även konkreta arbetsmetoder, vilka du ger exempel på.

Men att någon är värre än den som är föremål för aktuell diskussion, innebär inte att diskussionen ska avfärdas av den anledningen. Det var min poäng när det nu var Dumpen, och ingen annan, som var på tapeten.
Citera
2025-02-21, 13:29
  #92874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Läser man kommenterarna under gäddorna. Så är det inte direkt dom smartaste som skriver.

"DETTA VA DET VÄRSTA JAG LÄST"
"Fängelse och kasta nyckeln"
"Jävla äckel"

Där är ingen som kommer med konstruktiv kritik. Utan det verkar vara någon form av tävling om vem som kan skriva den värsta kommentaren.

Hehe ja det stämmer. Problemet är att Sara gett order om att inte släppa igenom något annat än kiss ass i kommentarsfältet på bloggen. Iofs så hade man ju själv gjort men skött det lite snyggare och haft med nån kommentar som bara är lite halvt efterbliven som motbevis om nån börjar påpeka detta.

Oftast så är det typ präktiga och skitnödiga Agneta 73 med lådvinet som ger sin syn i Dumpens kommentarsfält eller så skriver dom skiten själva kanske.
Citera
2025-02-21, 13:38
  #92875
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Hehe ja det stämmer. Problemet är att Sara gett order om att inte släppa igenom något annat än kiss ass i kommentarsfältet på bloggen. Iofs så hade man ju själv gjort men skött det lite snyggare och haft med nån kommentar som bara är lite halvt efterbliven som motbevis om nån börjar påpeka detta.

Oftast så är det typ präktiga och skitnödiga Agneta 73 med lådvinet som ger sin syn i Dumpens kommentarsfält eller så skriver dom skiten själva kanske.

Ja, dom flesta hade skött det snyggare. Men en kvinna som henne och henns komplexa hjärnspöken som hon knarkat sig till. Förstår inte det. Hon tror hon är en superhjälte med cape . Kolla bara när hon slängde sig på bilens motorhuv.
Citera
2025-02-21, 13:50
  #92876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är ju fel att dagligen trakassera gäddor och något jag fördömer, gäddan har möjlighet att polisanmäla det om det inträffar

Men samtidigt är det något som går över med tiden
Eller tror du på allvar att exempelvis #53 möts av samma avsky idag som för när han publicerades?

Gå till dig själv. Skulle ditt hat och avsky gå över om du hade #53 som granne? Tillåt mig skratta.
Det vore snyggt om du för en gångs skull i livet var ärlig och inte låtsades vara så tjusig.
Möjlighet att polisanmäla är inte detsamma som eventuell effekt.
Citera
2025-02-21, 14:14
  #92877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Gå till dig själv. Skulle ditt hat och avsky gå över om du hade #53 som granne? Tillåt mig skratta.
Det vore snyggt om du för en gångs skull i livet var ärlig och inte låtsades vara så tjusig.
Möjlighet att polisanmäla är inte detsamma som eventuell effekt.

Jag skulle känna avsky varje dag men jag skulle inte hata
Hata för mig är ännu värre, jag känner stark avsky till gäddorna men jag vill inte att någon ska utöva våld mot dom
Citera
2025-02-21, 14:27
  #92878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Ja, dom flesta hade skött det snyggare. Men en kvinna som henne och henns komplexa hjärnspöken som hon knarkat sig till. Förstår inte det. Hon tror hon är en superhjälte med cape . Kolla bara när hon slängde sig på bilens motorhuv.

Ja när Sara åkte ett par meter på motorhuven kunde gått riktigt illa. Superwoman har väl gjort något liknande vansinnigt när hon hade knoppen inne i en bil som drog iväg. Kommer inte ihåg gäddnr?

Känner på mig att det kommer gå åt helvete om hon fortsätter så här. Vi är ju rädda om henne och vill henne allt gott så vänligen sluta med dumheterna!

Angående kommentarsfältet på Dumpen så ser man ett mönster då jag misstänker starkt att det är dom själva som drar igång debatten med "idiot, äckel" mm, sen fyller tanterna på. Vet iofs inte om debatt är rätt ord i Saras avloppsvatten men vill Dumpenfolket kalla det för debatt så får man väl bjuda på den.
Citera
2025-02-21, 14:32
  #92879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag skulle känna avsky varje dag men jag skulle inte hata
Hata för mig är ännu värre, jag känner stark avsky till gäddorna men jag vill inte att någon ska utöva våld mot dom
Jag kan bekräfta att konsekvenserna för gäddor inte försvinner. Skitsnacket på nätet avtar, men konsekvenserna i vardagen kvartstår på väldigt många sätt för den gädda som finns i min omgivning.
Citera
2025-02-21, 14:33
  #92880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja när Sara åkte ett par meter på motorhuven kunde gått riktigt illa. Superwoman har väl gjort något liknande vansinnigt när hon hade knoppen inne i en bil som drog iväg. Kommer inte ihåg gäddnr?

Känner på mig att det kommer gå åt helvete om hon fortsätter så här. Vi är ju rädda om henne och vill henne allt gott så vänligen sluta med dumheterna!

Angående kommentarsfältet på Dumpen så ser man ett mönster då jag misstänker starkt att det är dom själva som drar igång debatten med "idiot, äckel" mm, sen fyller tanterna på. Vet iofs inte om debatt är rätt ord i Saras avloppsvatten men vill Dumpenfolket kalla det för debatt så får man väl bjuda på den.
Kallar man varenda medlem i gruppen för stöttespelare så kan man väl kalla kommentarerna för debatt... de försökte ju få genom att medlem i gruppen på facebook = medlem i deras förening. Gick inget vidare det där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in