2025-02-21, 05:26
  #92845
Medlem
Grenadinernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Du ger en lika mycket trovärdig historia som en pruttande kossa och dessa ska ju vara miljöfarliga. Du får det att låta som om Dumpen är en myndighet, dom har avdelningar och chefen Sara tittar in bland. Om du inte visste det så är varenda jävla myndighet intresserad av Saras bankbok, min dörr är inte stängd

Hot shot-Sara är ingen B-kändis längre utan hon är något att räkna med men hon har bara 200 kr på sparkontot så det är dags att öppna plånboken, vill ni se fler freakshows så dra iväg några kr.
Sara fick sova i pannrummet senast pga snåla jävlar i Facebokgruppen och det duger inte!

Jag tycker på riktigt lite synd om dig, som sitter uppe och super varenda natt och trånar efter Sara och spyr ur dig din bitterhet i dina taffliga försök att vara rolig. Men vet du, hon är inte intresserad av fulla träsktroll. Om du är så betuttad i henne, varför inte lägga energin på att stödja hennes och Dumpens kamp istället? Nejvisstja, det här är ju Flashback, här behöver man inte vara seriös utan kan skriva en massa goja utan att det gör något. Eller? Funderat på att swisha en peng så att ditt livs stora kärlek slipper sova i pannrum istället för att klaga på att alla andra är snåla? Du är nog det mest patetiska jag har sett någon gång. Manna upp! Styrkekramar!
Citera
2025-02-21, 07:59
  #92846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Vem bryr sig? Kanske oerhört viktigt för dig, men lite udda.Annars kan du fråga oraklet Medea.

Låt det sjunka in. Varje gång en ny gädda exponeras får 200 personer nog och blir medlemmar i Dumpens Facebookgrupp.

När Aftonbladet försöker kritisera dem ökar de med 314 per gädda.

Det måste ju vara något grundläggande fel i argumentationen mot Dumpen med ett sådant utfall.
Citera
2025-02-21, 08:19
  #92847
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Det måste ju vara något grundläggande fel i argumentationen mot Dumpen med ett sådant utfall.
Ja alla vi vill se alltmer blod rinna. Varför startar inte även SVT uppsökande team av journalister som no choice intervjuar sexköpsdömda män med slogan medlen helgar målen och hålen.
Citera
2025-02-21, 08:43
  #92848
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Vad Dumpen faktist har gjort är att flyttat tillbaka oss 300 år i tiden då Högaffel lyncmobb och gatulopp med spöslag och kast av ruttna grönsaker på dom oönskade elementen var lördagsunderhållning.
Är ingen skillnad då som nu är bara att spöslagen bytts ut mot mer sofistikerade tangentbordstryckningar Man kunde kanske tro att vi kommit längre men verkar inte så faktist. Sen kunde det inte varit en bättre tidpunkt som Dumpen lanserades på, världen är rörig och orättvis många är arga och frustrerade så då passar förnedringsunderhållning i form av Gäddsläpp 18.30 varannan dag på Dumpen.se utmärkt.
Och vem kunde tro att det skulle startas av två så olika individer som en dekorerad idrottsman/ världsmästare och en inte lika lyckad individ från Hyllstofta av alla ställen.

Läser man kommenterarna under gäddorna. Så är det inte direkt dom smartaste som skriver.

"DETTA VA DET VÄRSTA JAG LÄST"
"Fängelse och kasta nyckeln"
"Jävla äckel"

Där är ingen som kommer med konstruktiv kritik. Utan det verkar vara någon form av tävling om vem som kan skriva den värsta kommentaren.
Citera
2025-02-21, 09:07
  #92849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det roliga är att Kim som nu känner att han måste vara så hemlig och nojig om någon sprider hans samtal med mera, hoppade på om att du skulle komma ut med identitet. Då vore det ju inte så farligt om lille Kim trädde fram först om han nu vill att andra skall träda fram?

Samma de anklagar folk för att köra flera konton och kommentera till varandra. När de själva pratar om att köra fake konton för att successivt bryta emot Flashbacks regler om det hela med rebusarna som stängdes ner.
Nåja, det är ett gäng fjantar som leker sociala terrorister. Skulle verkligheten stirra de i vitögat skulle de inte röra en fena. Tycka det är ascoolt att slänga färg på ett hus och skriva peddo på en bil för att sedan anonymt sprida detta på nätet... hoppas deras mödrar är stolta haha
Ryggradslösa pöbelfjantar som inte kan annat än att förgöra.
Citera
2025-02-21, 09:11
  #92850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag varken får eller vill avslöja identiteten på folk på flashback
Jag håller inte med om allt som dom håller på med i gräv men dom är åtminstone inga gäddor
Det har du helt rätt i. Glömde faktiskt den regeln för en sekund.
Du vet i alla fall, med säkerhet, vem som startade Gräv?
Det där med "det är inte värre än.." är något återkommande känns det som.
Denna fråga är inte menad som ett förminskande, utan är uppriktig:
Tycker du att det är ok att begå moraliska övertramp eller brott så länge man anser att någon annan är värre?
Citera
2025-02-21, 09:15
  #92851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Rimligen, ja. Tills andra data eventuellt visar annat eller bekräfta det.
En annan rimlig tanke... Finns det möjligheten att folk går in på Dumpens FB för att läsa och skaffa sig en uppfattning, eller ren nyfikenhet, snarare än att visa sitt obevekliga stöd?
Är inte förhållandet mellan antalet medlemmar och antalet underskrifter på deras kampanj snarare ett mått på hur många av medlemmarna som bara är nyfikna, men skiter i dumpen i övrigt?
Citera
2025-02-21, 10:10
  #92852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
En annan rimlig tanke... Finns det möjligheten att folk går in på Dumpens FB för att läsa och skaffa sig en uppfattning, eller ren nyfikenhet, snarare än att visa sitt obevekliga stöd?
Är inte förhållandet mellan antalet medlemmar och antalet underskrifter på deras kampanj snarare ett mått på hur många av medlemmarna som bara är nyfikna, men skiter i dumpen i övrigt?

Just ordet medlem har förbaskats. I orginaltrogen så innebär det att man har både rättigheter och skyldigheter. Med alla kundklubbar och internetgrupper har detta förvanskat begreppet och idag blir man tydligen medlem genom att gilla en sida för att man vill följa den. Det betyder mycket riktigt inte att man genuint stödjer något utan kan tvärt om enbart bygga på nyfikenhet. Så håller fullständigt med. Att räkna antal följare och dra slutsatser är enbart korkat. Många som följer enbart av nyfikenhet och inte delar uppfattning om att metoderna hör hemma i ett modernt samhälle.
Citera
2025-02-21, 10:25
  #92853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det har du helt rätt i. Glömde faktiskt den regeln för en sekund.
Du vet i alla fall, med säkerhet, vem som startade Gräv?
Det där med "det är inte värre än.." är något återkommande känns det som.
Denna fråga är inte menad som ett förminskande, utan är uppriktig:
Tycker du att det är ok att begå moraliska övertramp eller brott så länge man anser att någon annan är värre?

Jag har egentligen inga moraliska betänkligheter kring att gäddor hånas i en privat grupp på Telegram

Sen tycker jag det är åt helvete när andra utsätts för hat och hån men det är handlingar som får stå för dom och inget jag själv kan ta ansvar för
Citera
2025-02-21, 10:26
  #92854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Just ordet medlem har förbaskats. I orginaltrogen så innebär det att man har både rättigheter och skyldigheter. Med alla kundklubbar och internetgrupper har detta förvanskat begreppet och idag blir man tydligen medlem genom att gilla en sida för att man vill följa den. Det betyder mycket riktigt inte att man genuint stödjer något utan kan tvärt om enbart bygga på nyfikenhet. Så håller fullständigt med. Att räkna antal följare och dra slutsatser är enbart korkat. Många som följer enbart av nyfikenhet och inte delar uppfattning om att metoderna hör hemma i ett modernt samhälle.
Jag är av den uppfattningen ja... Om sedan gruppens ägare vill tillskriva sig antalet som ett tydligt bevis på stöd, så visst. I mina ögon förminskar det bara intrycket av dennes intelligens och ökar intrycket av uppblåst självbild.
Att en av frontfigurerna dessutom själv opererar med falska profiler understryker bara att hen fullständigt skiter i regler som aktuell plattform har. Blir man avstängd med ett konto, så skapa ett nytt, falskt...
Nåväl, inget nytt under solen gällande brist på respekt...
Citera
2025-02-21, 10:35
  #92855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag har egentligen inga moraliska betänkligheter kring att gäddor hånas i en privat grupp på Telegram

Sen tycker jag det är åt helvete när andra utsätts för hat och hån men det är handlingar som får stå för dom och inget jag själv kan ta ansvar för
Jag är till dels enig med dig i den frågan.
Så länge det föregår som lite skvaller på telegram är det en sak. Just nu pågår ett jäkla drev mot en anhörig och det är för jävligt.
När någon dock går utanför gruppen och faktiskt kontaktar eller på annat sätt agerar mot människor, egendom osv... då är måttet rågat för mig och vidkommande bör lagföras.
Citera
2025-02-21, 10:39
  #92856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejonkungen08
Ja alla vi vill se alltmer blod rinna. Varför startar inte även SVT uppsökande team av journalister som no choice intervjuar sexköpsdömda män med slogan medlen helgar målen och hålen.
Klockrent! Med en justering - plocka inte dömda utan plocka de som bara är misstänka för det. Allra helst inte ens misstänka av polis, utan av kreti och pleti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in