2025-02-21, 09:36
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Jag vill klargöra att jag pratar om Adolf Hitler under åren 1928-1933.

Jag påstår inte att Donald Trump kommer utföra någon slags Långa Knivarnas Natt eller Kristallnatt eller öppna koncentrationsläger och mörda miljontals människor. Så ni kan lägga undan såna slags halmdockor direkt.

Det som jag däremot pratar om är den intensiva propaganda- och desinformationskampanj som Hitler bedrev, hans jakt på journalister och media, hans dröm om att vara enväldig ledare utan en riksdag med självständiga röster som lägger sig i, hans strävan efter en allsmäktig regim där hans ord är lag, en ordning där dissidenter fördrivs och absoluta lojalister tillsätts på alla positioner inom såväl domstolar som statliga institutioner, ett krigshetsande välde där självständiga utländska stater lever under hot om ockupation osv osv.

Om ni läser på om Adolf Hitlers tid mellan 1928 till 1933 så kommer ni bli chockade över den enorma mängd likheter som det finns mellan honom och Donald Trump. Både som personer och gällande politiska ambitioner. I båda fall handlar det i grund och botten om två manipulativa narcissister med storhetsvansinne vars personlighet präglas av brist på samvete, moral och empati.

Donald Trump har redan skrivit under en exekutiv order att hans ord är lag och gör sig för fullt av med alla icke-lojalister inom statliga institutioner. Hur länge tror ni att det kommer dröja innan Trump kommer försöka upplösa Senaten och Representanthuset så ingen riksdag längre kan utgöra någon spärr för hans maktutövande?

Det dummaste jag läst. Hur fan fungerar ni ute i samhället som på allvar tror på detta trams? Man upphör aldrig att förvånas. Du borde sitta på en psykiatrisk enhet nånstans och äta må bra piller.
Citera
2025-02-21, 09:38
Medlem
Gäsp. Om fyra år så kommer världen förhoppningsvis vara bättre än någonsin tidigare.

Men håll på med era vanföreställningar. Det är en tröttsam upprepning av 2016-2020 perioden, när världen skulle gå under med 100% säkerhet. I verkligheten, utanför er lilla bubbla, så har världen aldrig mått så bra som under 2016-2020.
Citera
2025-02-21, 09:54
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
De er fullt upptagna med att diskutera könsneutrala toaletter och rasprofilering på unviersiteten. Enklast så.
Men intressant att se hur Storfinanen kommer att reagera. USA måste låna och låna mycket. Och Trumps politik är inte bra för affärerna. Trump har gått in stenhårt på att göra sig ovän med alla utom ryzzland, ett fattigt skitland.

Likheter med Hitler? Tja, Hitler var ju tämligen kristiskt inställd till judar och allmän fierad vid ras. Trump verkar inte så intresserad av ras. Men som personer har dom en del gemensamma drag. EN skillnad är dock att Hilter ville sitt folk väl, även om det inte gick så bra.
Trump vill inte sitt filk väl, utan ryzzlands väl. Vå får väl se hur det går...

Narcissisten Trump är bara intresserad av sitt eget väl. Punkt. Jag läste någon artikel i Aftonbladet (trovärdig källa, jag vet) där det påstods att Trumps plan är att bli kompis med Ryssland så att han tillsammans med Ryssland kan ta sig an Kina. Hoppas verkligen inte att det är hans 'master plan'. I så fall är han verkligen bortom all räddning. Men kanske är han så dum? Sättet han behandlar Kanada på är bisarrt och kommer att slå tillbaka mot vanliga amerikaner.
Citera
2025-02-21, 09:56
Medlem
Citat:

Jag påstår inte att Donald Trump kommer utföra någon slags Långa Knivarnas Natt eller Kristallnatt eller öppna koncentrationsläger och mörda miljontals människor. Så ni kan lägga undan såna slags halmdockor direkt.

Det som jag däremot pratar om är den intensiva propaganda- och desinformationskampanj som Hitler bedrev, hans jakt på journalister och media, hans dröm om att vara enväldig ledare utan en riksdag med självständiga röster som lägger sig i, hans strävan efter en allsmäktig regim där hans ord är lag, en ordning där dissidenter fördrivs och absoluta lojalister tillsätts på alla positioner inom såväl domstolar som statliga institutioner, ett krigshetsande välde där självständiga utländska stater lever under hot om ockupation osv osv.

Om ni läser på om Adolf Hitlers tid mellan 1928 till 1933 så kommer ni bli chockade över den enorma mängd likheter som det finns mellan honom och Donald Trump. Både som personer och gällande politiska ambitioner. I båda fall handlar det i grund och botten om två manipulativa narcissister med storhetsvansinne vars personlighet präglas av brist på samvete, moral och empati.

Donald Trump har redan skrivit under en exekutiv order att hans ord är lag och gör sig för fullt av med alla icke-lojalister inom statliga institutioner. Hur länge tror ni att det kommer dröja innan Trump kommer försöka upplösa Senaten och Representanthuset så ingen riksdag längre kan utgöra någon spärr för hans maktutövande?

Finns många likheter som du skriver. Jag skulle tro att Trump även kommer sluta sitt liv på samma sätt som Hitler. Det är ju en brottsling vi har att göra med så tror de flesta amerikaner kommer gå samman och avsluta TRUMP efter eller under hans period.
Citera
2025-02-21, 10:04
Medlem
Citat:
manipulativa narcissister med storhetsvansinne

Det stämmer väl in på ganska många politiker, inte bara Trump och Hitler.

Och nej, Trump är ingen ny Hitler alls. Jämförelsen är löjlig.

Att båda är folkvalda, båda är populära, båda ogillade av byråkrater som sympatiserade med den tidigare regeringen osv. säger ingenting. Det samma gäller mängder av politiker.
Citera
2025-02-21, 10:06
Medlem
jhww82s avatar
Han är ingen Hitler. Däremot är han fascist.
Citera
2025-02-21, 10:11
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Finns många likheter som du skriver. Jag skulle tro att Trump även kommer sluta sitt liv på samma sätt som Hitler. Det är ju en brottsling vi har att göra med så tror de flesta amerikaner kommer gå samman och avsluta TRUMP efter eller under hans period.

Ni vänsterblivna är onekligen underhållande med ert ständiga önsketänkande. Hela er världsbild tycks koka ned i att alla som hotar er utopi på något mystiskt sätt bara ska försvinna eller tas av daga. Vare sig det rör sig om Trump, Putin eller någon annan som ni stämplat som Sauron. Det är som att höra små barn fantisera om monstren som skrämmer dem.
Citera
2025-02-21, 10:12
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:

Du lider av en långt gången coh svår MSM-hjärntvätt och kan därför omöjligen tänka själv längre.

Det finns hjälp att få.
Citera
2025-02-21, 10:19
Medlem
DroidBishops avatar
Haha ännu en hjärntvättad dåre som drar upp den gode Adolf från graven.

Den liknelsen hade varit mycket mer passande under Joe Biden som bedrev förföljelse mot ovaccinerade.
Citera
2025-02-21, 10:20
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Men kanske är han så dum? Sättet han behandlar Kanada på är bisarrt och kommer att slå tillbaka mot vanliga amerikaner.
Trump är som den där brölige mobbaren i högstadiet som upptäcker att det inte längre funkar i gymnasiet med den stilen, han har gjort sig ovän med de flesta och kretsen han hade är inte längre i närheten. Eftersom vanliga väljare kommer upptäcka det här snart, är det bråttom för honom att bli maktfullkomlig.

Positivt är (1) att Europa ger upp om USA och blir starkare, ev. bildar nytt fungerande Fn och Nato. Dyrt som fan, men som funkar. Dags tanka mer SAAB och andra europeiska försvarsindustriaktier, trots att de gått spikrakt upp senaste veckorna. Dessutom som Usa är helt opålitligt är det viktigt.

Och (2) att Europa inte längre kan leva på gamla meriter, alla blåhåriga vänstertjejer som tror det finns hur mycket pengar som helst för låtsasprojekt, när det viktigaste för Sverige och Europa är att ta upp kampen mot Asiens konkurrenskraft, vilken egentligen ingen på allvar gör idag.

Pga Hitler trimmades tyskarna - och många andra länder - i industriteknik och no nonsens (minus alla som inte överlevde). Trump kommer krångla till internationella relationerna från sin horisont, så positiva följdeffekten kan bli på Europa. Det skulle vi kunna kalla "apelsineffekten".
Senast redigerad av Jordgubbe 2025-02-21 kl. 10:42.
Citera
2025-02-21, 10:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
USAs president är en maffiaboss men det är inte säkert att en normal president hade varit bättre i denna onormala tid. En normal president hade sannolikt lett till ökade spänningar mellan världens kärnvapenmakter. Trump och Musk har för mycket att förlora på kärnvapenkrig.

Förloraren är Europa vars ledande politiker alla är kultiverade av CIA. Jag önskar att de insåg att CIA nu bedriver ett extremt dubbelspel, men de är i händerna på sina hanterare lika säkert som prostituerade är hanterade av sina hallickar.
Citera
2025-02-21, 10:27
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
[...]

Stephen Miller gives civics lesson on presidential powers at WH presser
The White House deputy chief of staff for policy called 'unelected bureaucracy' the 'existential threat to democracy'

https://www.foxnews.com/media/stephen-miller-calls-out-wh-press-ignoring-bidens-decline-gives-civics-lesson-presidential-power
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in