2025-01-30, 07:12
Medlem
Vad är risken för att Afd förbjuds?? Var i helvete är Europa på väg egentligen. Ska det va så jävla svårt för smutsvänstern att förstå att européer inte vill ha blattesvin överallt??
Citera
2025-01-30, 11:54
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Vad är risken för att Afd förbjuds?? Var i helvete är Europa på väg egentligen. Ska det va så jävla svårt för smutsvänstern att förstå att européer inte vill ha blattesvin överallt??
Jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Men det verkar inte vara alls så lätt som motståndarna tror, att städa bort AfD från spelplanen.

Senare i dag, kl 17:30, kommer det att debatteras i Bundestag om ett AfD-förbud.
https://www.bundestag.de/dokumente/textarchiv/2025/kw05-de-afd-1042014

Två stycken "förbudskrav" finns att diskutera kring.

Dels så är det CDU-politikern Marco Wanderwitz som intensivt driver förbudsfrågan. Han har samlat stöd hos politiker från flera olika partier, och totalt är det 113 stycken som står bakom hans förslag.
https://dserver.bundestag.de/btd/20/137/2013750.pdf

Sedan har 43 stycken gröna politiker också skrivit ihop ett förbudskrav.
https://dserver.bundestag.de/btd/20/141/2014105.pdf
Citera
2025-01-30, 16:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Men det verkar inte vara alls så lätt som motståndarna tror, att städa bort AfD från spelplanen.

Senare i dag, kl 17:30, kommer det att debatteras i Bundestag om ett AfD-förbud.
https://www.bundestag.de/dokumente/textarchiv/2025/kw05-de-afd-1042014

Två stycken "förbudskrav" finns att diskutera kring.

Dels så är det CDU-politikern Marco Wanderwitz som intensivt driver förbudsfrågan. Han har samlat stöd hos politiker från flera olika partier, och totalt är det 113 stycken som står bakom hans förslag.
https://dserver.bundestag.de/btd/20/137/2013750.pdf

Sedan har 43 stycken gröna politiker också skrivit ihop ett förbudskrav.
https://dserver.bundestag.de/btd/20/141/2014105.pdf

Tyskland skämmer ut sig som vanligt.

Man försöker utestänga det näst största partiet och tillsammans med resten av EU väljer vi där ej President eller Regering. Hmm...luktar diktatur långa vägar.
Citera
2025-01-30, 21:41
Medlem
Lumbagos avatar
AfD-hatet som Marco Wanderwitz i CDU har, är kanske grundat på att han, i valet år 2021, förlorade direktmandatet i sin valkrets till en AfD-politiker? Ett direktmandat som han själv hade innehaft under många år.

Jag såg inte dagens debatt om AfD-förbud. Men tydligen gick det livligt till. Många åsikter ventilerades.

Inga omröstningar genomfördes. Det hela skickades vidare till något utskott. Kommer att bli kvar där, eftersom det inte finns någon majoritet för att rösta igenom något förbud.
Kan kanske plockas fram i framtiden, om parlamentet har en annan sammansättning.
Citera
2025-01-31, 19:56
Avslutad
Dagens omröstning i Tyskland om ny migrationspolitik, som röstades ner av svaga CDU-politiker och liberaler, kommer förmodligen att gynna AFD på sikt. Med hjälp av denna svaghet samt Musks propaganda på X kommer vi förmodligen att få en CDU/AFD-regering efter årets tyska val.
Citera
2025-01-31, 19:56
Avslutad
Dagens omröstning i Tyskland om ny migrationspolitik, som röstades ner av (en del) svaga CDU-politiker och liberaler, kommer förmodligen att gynna AFD på sikt. Med hjälp av denna svaghet samt Musks propaganda på X kommer vi förmodligen att få en CDU/AFD-regering efter årets tyska val.
Citera
2025-02-19, 03:13
Medlem
2 dagar kvar!

Hru tror ni det går?
Citera
2025-02-20, 13:42
Medlem
Overminds avatar
Vidriga skit StatsTV SVT med sin propaganda kanal! Det diskuterades AFD i Utrikesbyrån och det var bara kritiker och hatare i studion. Och den störste invandringsälskaren och Satan själv, Fredrik Reinfeldt satt med i studion. Fy fan säger jag.

Jag önskar jag kunde välja att inte ge SVT en enda krona av mina skattepengar!

Kunde väl iallafall haft med en i studion som är neutral till AFD och kan komma med en annan synvinkel. När jag vill ta emot samhällsinformation och nyheter vill jag ha det i ren fakta och inte bara kritik och hat och propaganda.
Citera
2025-02-21, 04:14
Medlem
Det är idag det gäller!
Citera
2025-02-21, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Det är idag det gäller!

Söndag väl?
Citera
2025-02-21, 09:40
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Vidriga skit StatsTV SVT med sin propaganda kanal! Det diskuterades AFD i Utrikesbyrån och det var bara kritiker och hatare i studion. Och den störste invandringsälskaren och Satan själv, Fredrik Reinfeldt satt med i studion. Fy fan säger jag.

Jag önskar jag kunde välja att inte ge SVT en enda krona av mina skattepengar!

Kunde väl iallafall haft med en i studion som är neutral till AFD och kan komma med en annan synvinkel. När jag vill ta emot samhällsinformation och nyheter vill jag ha det i ren fakta och inte bara kritik och hat och propaganda.

CW var väl neutral? Reinfeldt var ju som förväntat, retarderad.

Tips, skaffa DRtv, kostar en 50:-/månad.

Deras debatter är befriande att se, högt i tak och inget mumlande.
Samma programledare som satte Arnstad på pottan. Finns på Youtube att glädjas åt.

Sedan kör de LeMan24. Bara det är värdefullt. Årets motorhändelse.
Citera
2025-02-21, 10:45
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun

Alla länder har ju numera sitt eget missnöjesparti på högerkanten som lyckas samla 20-30% av väljarkåren, likt Hilters NSDAP som samlade drygt 30% strax före det nazistiska maktövertagandet. Vissa länder drabbas tyvärr av de mer extrema varianterna såsom Tyskland, Frankrike, Ungern, medan t ex Sverige, Danmark och Finland har lite mer sansade varianter. Hade AfD varit mer som SD så hade de lyckats bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in