2024-01-31, 02:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Hur räknar du..
SPD ligger på 15%, Miljöpartiet 14%.. och dessutom ingår liberala FDP också i regeringen..
Och CDU/CSU står på samma sida som de rödgröna, så nästa regering kan både bli en CDU/SPD regering eller en CDU/MP regering etc.

Och du har rätt, jag umgås inte med lågutbildade arbetarmän från Östtyskland.

Så 85% röstar inte SPD och 86% röstar inte på miljötöntarna. Enkel matematik.
Citera
2024-01-31, 02:25
Medlem
BAB7s avatar
Westdeutscher Rundfunk (WDR) har precis släppt ett väldigt intressant programm, "Den bruna kärnan i AfD" som man kan lyssna på här: https://www1.wdr.de/mediathek/audio/rheinblick/audio-der-braune-kern-der-afd-100.html
Citera
2024-01-31, 02:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Hur räknar du..
SPD ligger på 15%, Miljöpartiet 14%.. och dessutom ingår liberala FDP också i regeringen..
Och CDU/CSU står på samma sida som de rödgröna, så nästa regering kan både bli en CDU/SPD regering eller en CDU/MP regering etc.

Och du har rätt, jag umgås inte med lågutbildade arbetarmän från Östtyskland.

100 - 15 = 85. 100 - 14 = 86. Enkel matematik. 14 + 15 är inte ens hälften. Båda dessa partierna har mindre stöd än AfD. Räknar du med Liberalerna så har de bara 3%. Det blir totalt 32%.
Citera
2024-01-31, 02:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Westdeutscher Rundfunk (WDR) har precis släppt ett väldigt intressant programm, "Den bruna kärnan i AfD" som man kan lyssna på här: https://www1.wdr.de/mediathek/audio/rheinblick/audio-der-braune-kern-der-afd-100.html

Är det Tysklands motsvarighet till SR/SVT? Isåfall inget värt att lyssna på.
Citera
2024-01-31, 02:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Vore mer intressant att höra om de kommunistiska kopplingar som vissa partier fortfarande har.
Citera
2024-01-31, 02:31
Medlem
Tyska kvinnor kanske gillar taharruch? (Stavning?) Och deras spensliga undernärda vegeterianer till män stödjer dom och vill se på när hjorder av utländska kåta män kommer för att sätta på deras kvinnor i grupp.

Jag vet inte. 🤔

Jag som man skulle älska om det kom massa kåta kvinnor hit och antastade mig i grupp iof. 😅
Citera
2024-01-31, 02:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Tyska kvinnor kanske gillar taharruch? (Stavning?) Och deras spensliga undernärda vegeterianer till män stödjer dom och vill se på när hjorder av utländska kåta män kommer för att sätta på deras kvinnor i grupp.

Jag vet inte. 🤔

Jag som man skulle älska om det kom massa kåta kvinnor hit och antastade mig i grupp iof. 😅

Kanske inte vore så trevligt dock om de våldtog dig i röven med diverse objekt. Som flaskor, pinnar, gurkor, dildos etc.
Citera
2024-01-31, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Kanske inte vore så trevligt dock om de våldtog dig i röven med diverse objekt. Som flaskor, pinnar, gurkor, dildos etc.
Skulle vi få ett överskott av unga kåta kvinnor hit och deras män som dom drog hit sitter tysta insvepta i sjalar i rädsla för att prata med våra kvinnor, ja då tar jag ditt hemska scenario som rätt skrattretande. 😂
Citera
2024-01-31, 04:40
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Efter förra veckans massprotester, där över 1,5 miljoner människor gick ut på gatan och protesterade mot det högerpopulistiska partiet AfD, märks nu en kraftig nedgång för partiet i den senaste opinionsmätningen som presenterades idag.

Stödet för AfD har minskat med 4% sedan förra veckan, från 23% till 19%.

Mätningen i sin helhet:
CDU/CSU 32%
AfD 19%
Socialdemokraterna 15%
Miljöpartiet de gröna 14%
Liberalerna 3%
BSW 3%
Vänsterpartiet 3%
Freie Wähler 3%
Övriga 8%

Enligt mätningen anser väljarna att kampen mot högerextremismen är den viktigaste frågan just nu.

Det verkar som att massdemonstrationerna har gett resultat.
Massdemonstratinerna förra veckan var de största i Tyskland på över 40 år.
Vad är er åsikt?
Diskutera ämnet.

Länk:
https://www.welt.de/politik/deutschland/article249820928/Umfrage-fuer-Bundestagswahl-AfD-faellt-unter-20-Prozent-FDP-und-Linke-wuerden-Einzug-verpassen.html
Visst en nedgång, s dan kommer en uppgång osv. Vad som inte nämns är varför 20% av tyskarna övergett de vanliga partierna. Där borde man ju börja fråga snarare.

Eller ja 34% snarare få de gröna också är populister.
Citera
2024-01-31, 07:00
Bannlyst
Synd! Tyskland behöver AfD.. Precis som vi behöver SD. Invandakritiska partier har varit alldeles för svaga, vi ser resultatet av det i Sverige och övriga Europa. Länder som har har haft en sundare asylpolitik som Finland och Danmark har gått om oss, har t.ex mindre korruption än vi har .
Citera
2024-01-31, 07:34
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Självklart har den massiva prostestvågen mot AfD fått en del AfD-väljare att tänka till lite.
Många fler förstår nu att AfD inte har några lösningar, utan bara vill splittra samhället.

Tror du på det där själv? Vi hör ju samma sak här i Sverige att Sverigedemokraterna defacto är de som vill splittra Sverige.

Har du någonsin funderat på vad som är hönan och ägget? SD och AfS har ju inte uppstått i ett vakuum utan som en reaktion på något. En reaktion på en ohejdad massinvandring som ingen av oss egentligen velat ha.

Hur många terrordåd har det varit i Tyskland? Våldtäkter? Hur var det att vara tysk kvinna den där nyårsnatten i Köln? Hur många mord har invandrare begått i Tyskland?
Citera
2024-01-31, 09:44
Medlem
Citat:
AfD är idioter.
Jag är ofta i Tyskland, har även bott där ett par år tidigare, och jag har många vänner där, och alla hatar AfD!

Flytta tillbaka dit, du verkar vara lite besatt och har en röd agenda så du passar nog bra där.
Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in