Citat:
Svensk MSM är notorisk opålitlig, fr a ägnar man sig åt urvalsförfalskning genom att utelämna viktiga aspekter både avseende inhemsk och utländsk politik. Vad som är "allmän fakta" skall man vara försiktig med. När något etableras som ett vänsternarrativ, blir det svårt att säga emot. Vi kan se detta under lång tid i Sverige med en lång rad otäcka exempel.
Vilka "högersiter" är det Du avser? Vilka sådana har jag länkat till?
Vilka "högersiter" är det Du avser? Vilka sådana har jag länkat till?
Så vad föredrar du PRAVDA? eller Fow news?
Svensk offenlig media är relativt övriga världen, en extremt pålitlig sådan. Och det vet du också.
Och det du menar med "utelämnar" är sånt som just DU tycker är viktigt...typ gammalt religiöst snömos och hat riktat mot kvinnor, HBTQI eller invandrare. DET tycker sånna som du är VIKTIGT.
Och "allmän fakta" i Sverige idag är sådan fakta som har vetenskap bakom sig..alltså kommer från ex SCB eller Brå eller andra statlig finansierade myndigheter.
Vi lever i en demokrati, remember och inte nån diktatur.
Du skulle jag hävda länkar relativt ofta till svenska högersiter som rätt ofta använder sig av material de plockat från mer extrema dito utomlands ex. amerikanska. Hade du länkat direkt till källan...så hade det varit lite för avslöjande, för alla vet "värdet" av div. extremhögersites världen över. Den är närmast obefintlig gällande fakta och sanning.
Och det är av tradition också en tydlig skilland mellan just den liberala vänstern och den konservativa hägern...Den ena grundades av just fenomen som vetenskap och demokrati den andra av en mängd påhittad religiös gegga ...say no more.
Så no wonder! att de grupper i ett samhälle som just intresserar sig mest för och vill jobba med ex seriös journalism eller vetenskap eller dylikt just ofta har en majoritet av just vänstersinnade eller moderat höger dvs liberaler i sina led.
Säger sig liksom självt.
Citat:
Min nationalism respekterar andra folks rätt till sina stater, givet att de respekterar vår. Det är en avgörande skillnad mot Ryssland, som aldrig gör det. Att Du är emot nationalism, är för att Du vill avskaffa nationen och skada Sverige - ty det vill alla till vänster.
Din naționalism är klart chauvinistisk. Du godkänner ju inte ens att den innehåller andra folkslag och kulturer än just den svenska. Du vägrar att kalla svenska samer för svenskar, fast! de mycket möjligt har levt betydligt längre på sin plats än vad den grupp gjort som du väljer kalla svenskar,,,som för övrigt är ett mischmasch av allt möjligt...vilket du glatt ignorerar.
Min nationalism är av den öppna och nyfikna sorten, jag godkänner att där finns andra kulturer i mitt land än enkom min egen. Jag godkänner också att vi hjälper andra i världen när det behövs, dvs tar emot flyktingar och engagerar oss för hela världen inte bara för lilla plutt Sverige. Och jag erkänner att kulturer är rörliga, tar intryck och utvecklas. Inget av detta gör du.
Du tycker att kulturer är statiska, ska stå still i evigheter evighet och du är stängd för allt annat.
En vansinnigt dålig strategi för människan.
Citat:
Sydkorea tillhör nu ett område i denna värld som genomgått extremt mycket av krig, inbördeskrig och
Tvärtom. Politisk kultur kan ta sig olika uttryck, och det är möjligt att de problem som SK under en längre tid erfarit med ett flertal av sina presidenter, kan ha att göra med just den politiska kulturen, men samtidigt fungerar SK som en demokrati. Det är speciellt.
andra nationers petande. Det är ett mirakel att de idag lyckats förbli en demokrati, vilket du kan tacka sydkoreaner och div. presidenter för. Bortsett då från denna sista konservativa som var villig att bortse från demokrati för att han själv kände sig klämd. Man får hoppas att även deras rättsväsende fungerar demokratiskt dvs är lika för alla, så att denne president även blir dömd.
Det lyckas man ju inte ens med i USA, men vi får hoppas att demokratin och de demokratiska principerna funkar bättre i SK.
Senast redigerad av Merapi 2024-12-08 kl. 11:24.
Senast redigerad av Merapi 2024-12-08 kl. 11:24.