Citat:
Ursprungligen postat av
Specsavers65
Så, bajsputin har tagit död på 2 miljoner människor för att ”försvara” 25 lite tveksamt avlidna.
Och, du inser fortfarande inte hur jävla dum du gör dig? Ditt vidriga nazistsvin.
Men Putin varnade ju väst gång på gång innan kriget. Varför trodde Ukraina att de skulle kunna ansluta till Nato utan repressalier?
Ukraina är suveränt, absolut. Men de reglerna gäller enbart i teorin när Sovjet föll som det gjorde. Man kan inte förvänta sig att västvärldens rysshat, som man har hört under hela ens liv här i Sverige, skulle gå under radarn?
Ryssen är pressad och jag kan förstå deras anfallskrig för att hålla sin gräns från folk som hatar Ryssland. Allting har varit kaos i Ryssland sen hundra år tillbaka. Folket har fått utstå mycket skit och att man nu de senaste 30 åren levt i en diktatur med oligarkstyre
Det är bara en bråkdel av vad som har hänt. De skiter liksom i att Ukraina blev självständigt, det där är Västs hittepå i slutändan.
Kriga eller dö, det är vad ryssarna har haft att välja på. Den avhumanisering av ryssar som har byggts upp sen Sovjets fall är för mig vidrig. De blev blåsta på allt. Tycker att folk borde kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.
Väst och öst pratar inte samma språk, vilket iofs är grunden till alla konflikter. Men man måste, MÅSTE, ha ett historiskt perspektiv och inte bara påstå att Ukraina blev självständigt för 30 år sen. Det är ett så futtigt tidsperspektiv för ryssarna. Putin och oligarkerna har pissat det ryska folket i ansiktet nu i 30 år så jag tror inte att någon bryr sig om väst där nu. Med all rätt. Alla försök till motståndsrörelser har lett till ond bråd död.
Varför har inte väst gjort någonting? Väst bär en stor börda för det ryska folkets barskrapning på 90-talet vilket ens möjliggjorde Putins presidentskap. Hade jag varit ryss så hade jag varit lika jävla misstänksam mot väst som mot Putin. Och det säger inte lite. Det måste till en ny revolution. Men då kommer väst gå in och barskrapa folket igen förmodligen.
Hopplöshetens Ryssland går liksom inte att ta miste på. Vad fan tror folk? Att de njuter av att döda Ukrainare? Förbannade barnsligheter.