Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-20, 22:26
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Det lär det väl vara.
Och samtidigt har väl 3 veckors hotet tagits tillbaka. Får man anta.

I v f tills något annat sägs. D v s tills Putin betalar mera…

Ja vi lär få vänta innan vi får veta mer angående detta nya förslag mellan Zelensky/Ukraina och Trump/USA.

Kan dock inte låta bli att undra hur de tänker sig att säkerställa naturresurserna om det är i de ockuperade områdena de främst finns. Men jag är inte så insatt i hur många andra fria områden i Ukraina som bär rikligt med fyndigheter. Intressant vad de har i tankarna här.

Sedan när det gäller trumpeten (trump) så är han intressant på sitt sätt.
Eftersom han är så oerhört "icke-statsmannamässig"..

Som jag skrev förut men som verkar ha flugit över huvudet på andra så var dagens eventuella "framgång" bara en fortsättning på ett tidigare misslyckande vad gäller en deal säkerhetsgarantier/naturresurser.
Trump och Musk började attackera Zelensky hårt efter att han sa nej till det förra avtalet som Trump hade tagit fram.
Reaktionen blev då att gå till helt galna attacker på Zelensky via diverse uttalanden som: diktator, orsak till kriget, zelenskys fru fotas för vogue medan ukrainska barn dör, och bla bla bla....
det kom alltså efter att Zelensky sagt nej till det föregående avtalet...
och när zelensky sedan (självklart) bemötte de falska anklagelserna så eskalerade trump/musk..

Därefter, idag, har kellogs sitt nya möte med zelensky. De känner de har ett nytt avtal på gång som kan vara okej för båda parter och hoppfullhet sprider sig även till trump/musk som genast återgår till att säga det de sade från början när man bestämt sig för att deala med Ukrainas naturresurser-nämligen att -nej, ukraina har egentligen inte alls fått så mycket amerikansk ekonomisk hjälp som man först trott, eftersom pengarna stannade i USA via alla vapenbeställningar inom landet..

Söndra och härska.

Vad detta då innebär i praktiken vet vi dock inte ännu.
Inte heller om det går igenom.

Men frågan är dock hur de tänker komma åt fyndigheterna om de ligger på ockuperad mark?
Det låter nästan som att man har en plan?
Kanske?
Senast redigerad av Gracefulmind 2025-02-20 kl. 22:29.
Citera
2025-02-20, 22:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
En valrörelse i Ukraina vore ett tabberas för Moskva och FSB. En lame duck i Kyiv - ett ledarvacuum - och stora möjligheter att operera.

Sabotage, psyops, gift- och balkonglikvidationer är det de är bra på. Och pigga på. Sedan tillsätter man sin kandidat.

Hur det än går.., så borde det naturliga ifrån den ukrainska befolkningen vara att "rally around the leader". Ett val i Ukraina kommer nog också vara ett ytterst nära bevakat val av utländska observatörer..

..problemet är dock följande : De ockuperade områdena..

..Exluderar Kiev dessa områden, så har man i praxis gett upp dessa.
(detta är en sak som Putin också räknar med)
Citera
2025-02-20, 22:31
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En till smutsig sak i detta, är nog att Putin har tvångsrekryterat ukrainare ifrån de ockuperade områdena. Du kommer säkert ihåg hur det rapporterades ifrån ukrainare i fronten det första/andra året..hur de hade mejat ner mängder utav "zombies" som störtade fram. Troligtvis människor som fått lugnande i sig..

Jag har nog dragit mina egna slutsatser ifrån det..

Det kommer jag inte ihåg...
Zombies som störtade fram med lugnande i sig?
Dom borde väl fått uppiggande om dom störtade fram?

Har du en källa på detta?
Citera
2025-02-20, 22:31
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja vi lär få vänta innan vi får veta mer angående detta nya förslag mellan Zelensky/Ukraina och Trump/USA.

Kan dock inte låta bli att undra hur de tänker sig att säkerställa naturresurserna om det är i de ockuperade områdena de främst finns. Men jag är inte så insatt i hur många andra fria områden i Ukraina som bär rikligt med fyndigheter. Intressant vad de har i tankarna här.

Sedan när det gäller trumpeten (trump) så är han intressant på sitt sätt.

Som jag skrev förut men som verkar ha flugit över huvudet på andra så var dagens eventuella "framgång" bara en fortsättning på ett tidigare misslyckande vad gäller en deal säkerhetsgarantier/naturresurser.
Trump och Musk började attackera Zelensky hårt efter att han sa nej till det förra avtalet som Trump hade tagit fram.
Reaktionen blev då att gå till helt galna attacker på Zelensky via diverse uttalanden som: diktator, orsak till kriget, zelenskys fru fotas för vogue medan ukrainska barn dör, och bla bla bla....
det kom alltså efter att Zelensky sagt nej till det föregående avtalet...
och när zelensky sedan (självklart) bemötte de falska anklagelserna så eskalerade trump/musk..

Därefter, idag, har kellogs sitt nya möte med zelensky. De känner de har ett nytt avtal på gång som kan vara okej för båda parter och hoppfullhet sprider sig även till trump/musk som genast återgår till att säga det de sade från början när man bestämt sig för att deala med Ukrainas naturresurser-nämligen att -nej, ukraina har egentligen inte alls fått så mycket amerikansk ekonomisk hjälp som man först trott, eftersom pengarna stannade i USA via alla vapenbeställningar inom landet..

Söndra och härska.

Vad detta då innebär i praktiken vet vi dock inte ännu.
Inte heller om det går igenom.

Men frågan är dock hur de tänker komma åt fyndigheterna om de ligger på ockuperad mark?
Det låter nästan som att man har en plan?
Kanske?
Ja, det är klockrent det du skriver.

Många glömmer hela tiden att Trump inte är politiker, utan en affärsman. Dålig sådan dessutom.
Med frontallobsdemens.

Kan bara bli parodi.
Citera
2025-02-20, 22:32
Medlem
Citat:
Vad då inte tillfrågade?
Precis, ukrainarna har aldrig blivit tillfrågade. Du länkar till en opinionsundersökning.

Citat:
Ännu har ingen omröstning hållits. Tror inte det behövs heller.
https://freepolicybriefs.org/2023/10/30/ukraine-nato-public-opinion/
Zelensky tycker också att det där med att hålla val är onödigt. Han påstår att väljarna inte vill att val hålls.
Citera
2025-02-20, 22:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Det kommer jag inte ihåg...
Zombies som störtade fram med lugnande i sig?
Dom borde väl fått uppiggande om dom störtade fram?

Har du en källa på detta?

Du ber mig att leta tillbaka i allt som skrivits om detta krig. Dessvärre, jag kan inte ge dig det. Speciellt när det går tillbaka ett par år. Jag orkar inte ens. Antingen får du tro på mig, eller att jag är en "shitposter".

Ditt val//Mvh Snapcount
Citera
2025-02-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ja, och?
Ledtråd i det fetade. Du var slarvig när du ville sprida lite propaganda.
Som du själv påpekar anger 29% att de vill lämna på grund av "hostilities" som inkluderar också gangsterväldet i Ukraina.

Återstående 71% vill lämna Ukraina för att livet i låtsaslandet suger kuk.
Citera
2025-02-20, 22:44
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Precis, ukrainarna har aldrig blivit tillfrågade. Du länkar till en opinionsundersökning.

Zelensky tycker också att det där med att hålla val är onödigt. Han påstår att väljarna inte vill att val hålls.

Krigslagar råder, då ovälkomna gäster har kommit på besök.
Antar att du inte läst på vad som gäller då.
Slarvigt av dig.
Citera
2025-02-20, 22:46
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Som du själv påpekar anger 29% att de vill lämna på grund av "hostilities" som inkluderar också gangsterväldet i Ukraina.

Återstående 71% vill lämna Ukraina för att livet i låtsaslandet suger kuk.

Krig råder my dear Watson.
Elementärt.
Låt inte din propagandalust fördunkla din läsögon.
Du blir så larvig då.
Citera
2025-02-20, 22:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Trumps inlägg.
”USA har spenderat 350 miljarder dollar på Ukraina ”
🤣🤣🤣🤣
Vilken jävla clown.

USA har stöttat Ukraina med 114 miljarder euros.
Europa har stöttat Ukraina med 132 miljarder euros.
Detta för 2022-2024.

Trumpen får också till det, att USA har spenderat 200 miljarder mer än Europa. 🤣🤣🤣
Sedan mässar han om att hälften av pengarna från USA saknas.
Dessutom, det bästa av allt. Europas pengar är garanterade. Va???

Trumpen är dokumenterat galen.😝

Min teori kring dessa makalösa utspel, är att Zelensky tackade nej till att bli rånad.
Sedan är Zelenskys opinionssiffror, bättre än trumpens. Det måste svida.

Måste kännas bra att Ryssland, Putins och ryssapologeternas sista hopp är en psykopat.
🤣🤣🤣

EU:s ekonomiska stöd till Ukraina tycks till stor del bestå av lån.

https://commission.europa.eu/topics/eu-solidarity-ukraine/eu-assistance-ukraine_sv?prefLang=sv
Citera
2025-02-20, 22:52
Medlem
Citat:

Men ärthjärna! Hur fan ska det kunna hållas val under fullt krig? Hur fan vore det om man utförde ett regelrätt val i det där jävla ryssland,, med möjlighet för en opposition att utan att bli fängslade eller mördade?
Citera
2025-02-20, 22:55
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
EU:s ekonomiska stöd till Ukraina tycks till stor del bestå av lån.

https://commission.europa.eu/topics/eu-solidarity-ukraine/eu-assistance-ukraine_sv?prefLang=sv

Japp.
Kommer återbetalas med frysta ryska tillgångar.
Kanonbra 👍

Citat:
Parlamentet godkänner lån på upp till 35 miljarder euro till Ukraina
Pressmeddelande PLENARSAMMANTRÄDE INTA 22-10-2024 - 12:12

Det nya lånet är EU:s bidrag till det stöd till Ukraina som G7-gruppen enades om i juni
Oförutsedda vinster från frysta ryska statliga tillgångar kommer att användas för att betala tillbaka lånet
Pengarna kommer att betalas ut fram till slutet av 2025

https://www.europarl.europa.eu/news/sv/press-room/20241017IPR24736/parlamentet-godkanner-lan-pa-upp-till-35-miljarder-euro-till-ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in