2025-02-20, 22:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Vad är Rumble för något och vad postade han där?

Man kan posta videor där. Som You Tube tänker jag men YT censurerar ämnen hårt, och/eller snarare ord som folk kan vara känsliga för...dead, murder, eating disorder, anorexia etc är ord som bör bytas ut mot något annat för att folk kan tycka det är "känsligt" kan ta bort inlägg i kommentarer eller att innehållet i video blir avmonetiserat. Är nog en hel del på Rumble som bara tröttnat på YouTube, eller blivit bortdrevade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Inte om GPS är avstängt.

Jo, om loggar till vilka master mobilen varit uppkopplade till så fungerar triangulering alldeles utmärkt
Citera
Medlem
Varför tror ni han inte efterlämnade manifest/brev?
Citera
2025-02-20, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96

Det gjorde han.. videorna.
Citera
2025-02-20, 22:19
Medlem
Citat:

Han kanske bara gjorde det för sin egen skull, inte för någon annan? Är det så finns det ju ingen anledning att efterlämna något.

Sen finns ju iofs filmerna som beskriver hans situation samt fotoalbumet.
Citera
2025-02-20, 22:19
Medlem
Citat:

Det kanske han gjorde, men inte på det sätt som vi förväntar oss.

Jag tänker på de videos där han läser upp brev från myndigheterna. Med krav och beslut som påverkar hela hans ekonomi och förutsättningar att leva vidare.
Citera
2025-02-20, 22:25
Avslutad
Intressant att ingen analyserar varför att han klädde sig i militärdräkt. Det tyder på psykos, då det är en person utan ideologisk riktning.
Citera
2025-02-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hr4fninn
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/blocket-annonser-kopplar-rickard-andersson-till-anonymt-natliv

Är det här alla detaljer vi vet om Rickard Anderssons nätliv?
- De anonyma bildarkiven
- Blocket annons på vapenskåp
- Blocket annonser på linux mint utan hårddisk (Tyder på datorintresse + att han säkert förstört diskarna)
- Video av datorer postad på Rumble (Tyder på datorintresse/gillar ej cencurerad video tjänster)
- Outlook mailadress (använder sig av "burner" adresser?)
- Proton mailadress (tyder på kunskap om internet annonymitet)
- Krypteringsnycklar (Vad avses?)

Just att SVT skriver att krypteringsnycklar kan bindas till en mailadress är nog själva protonmail-adressen som ju automatiskt har pgp-nycklar.
Citera
2025-02-20, 22:29
Medlem
Citat:
Intressant att ingen analyserar varför att han klädde sig i militärdräkt. Det tyder på psykos, då det är en person utan ideologisk riktning.

Jag har tänkt på det. Som att han ikläder sig en roll. Nästan som att han kliver in i ett dataspel; som ett Counter Strike eller liknande.
Citera
2025-02-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soursour88
Tror ni att han var själv? Tycker allt är så konstigt. Jag var på skolan och hörde ett ganska högt skrik runt 10,30 men som ingen tycks reagera på förutom jag. Sen tror jag att han gick precis framför mig när kl var 11. Och jag gick till bilen. (Utifrån att jag sett bilden på honom idag i tidningen) men kan ju lika gärna vara inbillning i efterhand. Men minns att den personen hade samma spetsiga skor.

Så obehagligt.
Tycker inte du ska berätta för polisen om det här. Du kommer bli ifrågasatt, misstänkliggjord och hamna i massa register som kommer sabotera din framtid.
Citera
2025-02-20, 22:35
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Varför skulle det tyda på psykos? Absurt påstående.
Karln var kanske bara allmänt vrickad och förbannad på hela samhället.
Citera
2025-02-20, 22:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag har tänkt på det. Som att han ikläder sig en roll. Nästan som att han kliver in i ett dataspel; som ett Counter Strike eller liknande.
Ja det kanske blev lättare att utföra dådet som ”militär”.
Han i Trollhättan var väl utklädd till Darth Vader, om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in