2025-02-20, 21:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Tydligen postade han videos på två datorer han hade till salu på blocket som skulle visa att de fungerade.

De nämner mer i videon här

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/blocket-annonser-kopplar-rickard-andersson-till-anonymt-natliv

Det är väl inte högerextremt? Eller kanske inlägget jag ställde frågan till vår ironiskt?
Citera
2025-02-20, 21:44
Medlem
Tror ni att han var själv? Tycker allt är så konstigt. Jag var på skolan och hörde ett ganska högt skrik runt 10,30 men som ingen reagerade på. Sen tror jag att han gick precis framför mig när kl var 11. Och jag gick till bilen. (Utifrån att jag sett bilden på honom idag i tidningen) men kan ju lika gärna vara inbillning i efterhand. Men minns att den personen hade samma spetsiga skor.
Citera
2025-02-20, 21:46
Medlem
Tror ni att han var själv? Tycker allt är så konstigt. Jag var på skolan och hörde ett ganska högt skrik runt 10,30 men som ingen tycks reagera på förutom jag. Sen tror jag att han gick precis framför mig när kl var 11. Och jag gick till bilen. (Utifrån att jag sett bilden på honom idag i tidningen) men kan ju lika gärna vara inbillning i efterhand. Men minns att den personen hade samma spetsiga skor.

Så obehagligt.
Citera
2025-02-20, 21:48
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Hur gammal är din väninna?

Det där är en tolkning från antingen den som skrev inlägget eller från väninnan. Han gick förbi invandrare som var täckta också utan att skjuta så att hon var svensk kan helt enkelt vara en slump. Som det verkar så var nästan alla döda och skadade från samma lektionsal eller samma begränsade område. Varför han valde den platsen är svårt att svara på men som jag förstod det så låg något fikarum för lärarna alldeles bredvid och den var låst så hans mål kanske var lärare och när han inte kol in så valde han rummet bredvid
Citera
2025-02-20, 21:50
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soursour88
Tror ni att han var själv? Tycker allt är så konstigt. Jag var på skolan och hörde ett ganska högt skrik runt 10,30 men som ingen reagerade på. Sen tror jag att han gick precis framför mig när kl var 11. Och jag gick till bilen. (Utifrån att jag sett bilden på honom idag i tidningen) men kan ju lika gärna vara inbillning i efterhand. Men minns att den personen hade samma spetsiga skor.

Har du kontaktat polisen om dina iakttagelser?
Dom vill ju få in ALLT som eventuellt skulle kunna kopplas till just den tidsperioden där man vill få in så många vittnesmål som möjligt!
Sen avgör ju polisen om det är relevant information men snälla - ring 11414 och berätta det du skrivit här om vad du tycker att du har upplevt 🙏.
Citera
2025-02-20, 21:51
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det där är en tolkning från antingen den som skrev inlägget eller från väninnan. Han gick förbi invandrare som var täckta också utan att skjuta så att hon var svensk kan helt enkelt vara en slump. Som det verkar så var nästan alla döda och skadade från samma lektionsal eller samma begränsade område. Varför han valde den platsen är svårt att svara på men som jag förstod det så låg något fikarum för lärarna alldeles bredvid och den var låst så hans mål kanske var lärare och när han inte kol in så valde han rummet bredvid

Alla han sköt var äldre (eller såg ut att vara det). Jag undrade om det kan ha varit något urvalskriterium.
Citera
2025-02-20, 21:52
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/blocket-annonser-kopplar-rickard-andersson-till-anonymt-natliv

Intrycket man får via denna artikel är att vi har något som ännu mer förstärker att han inte var okej med att bli sedd. I många andra uttalanden så har han undvikit kontakt med människor och även gömt ansiktet, svarar inte på tilltal och så vidare.

Han har uppenbart sopat igen spåren efter sig på internet.

Jag tror dock att polisen har mer info än vad som framkommit, men rent generellt så är det här en kille som lagt mycket eftertanke på att inte bli sedd.

En annan intressant detalj här är att han säljer saker. Åtminstone tyder det på att han behövde pengar och gör den ansträngning som det innebär att sälja något istället för att bara göra det allra enklaste skita i att göra nåt överhuvudtaget eller kasta det i soprummet.

Jag tvivlar på att han suttit och skrivit några texter, såsom vi gör här. Däremot så kan det möjligen vara så att han läser texter.
Citera
2025-02-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl inte högerextremt? Eller kanske inlägget jag ställde frågan till vår ironiskt?
Har aldrig ens hört om Rumble innan men googlar man står det såhär på deras Wikipedia sida
Citat:
Rumble's video platform is popular among conservatives[42] and far-right users[46] and has been described as part of "alt-tech" by various observers.
Citera
2025-02-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Nu när det är klarlagt att Rickard postat på Rumble, kan vi sluta låtsas som att där inte finns nån högerextrem motivbild?
Vad är Rumble för något och vad postade han där?
Citera
2025-02-20, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toad9995
Om han haft mobilen med sig, går det i efterhand att spåra hur den rört sig?

Inte om GPS är avstängt.
Citera
2025-02-20, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

Intrycket man får via denna artikel är att vi har något som ännu mer förstärker att han inte var okej med att bli sedd. I många andra uttalanden så har han undvikit kontakt med människor och även gömt ansiktet, svarar inte på tilltal och så vidare.

Han har uppenbart sopat igen spåren efter sig på internet.

Jag tror dock att polisen har mer info än vad som framkommit, men rent generellt så är det här en kille som lagt mycket eftertanke på att inte bli sedd.

En annan intressant detalj här är att han säljer saker. Åtminstone tyder det på att han behövde pengar och gör den ansträngning som det innebär att sälja något istället för att bara göra det allra enklaste skita i att göra nåt överhuvudtaget eller kasta det i soprummet.

Jag tvivlar på att han suttit och skrivit några texter, såsom vi gör här. Däremot så kan det möjligen vara så att han läser texter.

Det finns indikationer på att han var apatisk, vilket går emot hans våldsdåd. Det är svårt att vara "proaktiv" som apatisk. Apatiska människor är helt orädda men saknar också handlingsförmåga, alltså energi. Men en insnöad psykos kanske varit det avgörande.
Citera
2025-02-20, 22:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Har aldrig ens hört om Rumble innan men googlar man står det såhär på deras Wikipedia sida

Jag har hört om det men inte speciellt högerrelaterat.

Men kanske alla som ifrågasatte lockdown, covid politiken och inte röstade på en kacklande kandidat som inte verkade ha något att säga pekas väl ut som fascister, nazister och rasister och kanske hamnade på Rumble (vilket inte innebär att de faktiskt är det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in