2024-04-13, 07:55
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Du kan inte vara speciellt objektiv om du svarar ja, bara sådär. Men men...

Jo jag är helt objektiv.
Citera
2024-08-10, 20:12
Medlem
Citat:
Nu har det gått många år sedan Cissi wallin gick ut och påstod att hon utsattes för ett övergrepp av Virtanen! Wallins påstående räckte inte ens till åtal. Men pga att Wallin var så mäktig på sociala medier så fick Virtanen sitt liv och självklart yrkesliv förstört. Jag är i Virtanens ålder och har träffat honom på krogen några gånger, då hade han rockstjärna status. Men jag undrar är det verkligen rimligt det som Virtanen har fått gå igenom? Hans fru och barn? Nej jag tycker inte det. Det är obehagligt vilken makt människor med stora plattformar har. Det finns många andra exempel. Martin timell etc etc. Ett påstående kan förstöra även Ditt liv, det här säger väldigt mycket om våran samtid.

Å andra sidan hängde jag med i krogsvängen när det begav sig och när anmälningen kom så kunde jag direkt räkna ut att det var Virtanen då han var känd för att vara rätt svinig.

Sen får du ju som påtalats fatta att Virtanen byggde sin persona på att vara "bättre än alla andra"

Precis som Soran blir fallet enormt högt då när man outat som "svin". Även om man inte gjort något olagligt.
Senast redigerad av Shingen 2024-08-10 kl. 20:16.
Citera
2024-08-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, man undrar ju vad som hade hänt om Virtanen tackat nej till att bli utköpt? Han var inte välkommen på ledarsidan mer, så ett alternativ hade ju varit att han fått en tjänst nere i arkivet eller redigera TT-artiklar. Virtanen trodde nog att han till slut skulle få ett nytt jobb när det värsta hade lagt sig. Men så blev det inte.

Men Virtanen måste nog varit den mest överskattade ledarskribent som skådats i Sverige. Han var inte bra, han var inte analytisk och ärligt talat var det i nivå med vad insändarskribenter brukar skriva. Han var nog som bäst när han skrev om musik.

Antaligen hade det blivit nån process med arbetsbrist för rollen som krönikör/vänsterhanrej där han itne längre skulle anses kunna leverera.

Frågan är ju om det hade gagnat han eller Scibstedt om han hulkat nere på "arkivet".

I princip händer det aldrig att man tvingar sig kvar när arbetsgivaren blir av med en utan det handlar om hur många månadslöner det kommer kosta.

Schibstedt gjorde väl antagandet att det fanns fler som ogillade Virtanen än Wallin bland läsare/annonsköpare.
Citera
2024-08-11, 22:47
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shingen
Å andra sidan hängde jag med i krogsvängen när det begav sig och när anmälningen kom så kunde jag direkt räkna ut att det var Virtanen då han var känd för att vara rätt svinig.

Sen får du ju som påtalats fatta att Virtanen byggde sin persona på att vara "bättre än alla andra"

Precis som Soran blir fallet enormt högt då när man outat som "svin". Även om man inte gjort något olagligt.
Fast ska vi ha det så! Jag har arbetat i krogdörrar som ov och har varit ett svin några gånger, men jag klarade mig. Vi blev uthängda av tom hjelte som stockholms sämsta vakter på Hamngatan i stockholms innerstad. Virtanen och Zoran , absolut svin, men Cicci blev inte våldtagen och Fredrik miste Allt. Nej kan inte köpa det här med Fredrik virtanen, jag kan inte det. Jag är ledsen.
Citera
2024-08-11, 23:50
Medlem
5549s avatar
Citat:
Fast ska vi ha det så! Jag har arbetat i krogdörrar som ov och har varit ett svin några gånger, men jag klarade mig. Vi blev uthängda av tom hjelte som stockholms sämsta vakter på Hamngatan i stockholms innerstad. Virtanen och Zoran , absolut svin, men Cicci blev inte våldtagen och Fredrik miste Allt. Nej kan inte köpa det här med Fredrik virtanen, jag kan inte det. Jag är ledsen.
Nu pratar vi dock om kändisar, som i alla fall på den tiden var delaktiga i den ganska brutala "cancel-kulturen". Både Virtanen och Wallin förstod spelreglerna. Det är ingen rättighet att vara känd och uppskattad.
Citera
2024-08-15, 21:58
Medlem
Rikskrim08s avatar
Det mest märkliga är att Virtanen uppenbarligen inte förstått att Karolina är kär i annan man. Inte svårt att förstå.
Citera
2024-08-16, 19:06
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det mest märkliga är att Virtanen uppenbarligen inte förstått att Karolina är kär i annan man. Inte svårt att förstå.

Berätta mer. Har hon en affär med nån eller ska de skilja sig eller hur menar du?
Citera
2024-09-15, 18:25
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Och det vet du? Nej det gör du inte.
Citera
2024-09-16, 19:07
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Och det vet du? Nej det gör du inte.

Hon såg förälskad ut i alla fall tillsammans med en man som definitivt inte var lika ful som Fredrik (krog på söder).
Citera
2025-02-20, 19:18
Avstängd
PhilipsDP18s avatar
Citat:
en man som definitivt inte var lika ful som Fredrik

Det säger iofs inte särskilt mycket.
Citera
2025-02-20, 20:24
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Det säger iofs inte särskilt mycket.

Nä han peakade väl populärmässigt ungefär samtidigt som Bredbandsbolagetsaktie stod på topp
Citera
2025-02-20, 20:35
Medlem
Rikskrim08s avatar
Någon som vet om Karolina gått vidare med sin förälskelse? Eller hon fortfarande ihop med fettoFredrik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in