Citat:
Ursprungligen postat av
Slaskheter
Hur ser ditt matintag ut innan du går och lägger dig? Äter du ingenting, lite eller mycket? Jag äter lite och somnar gott på en gång.
Jag äter normalt alltså regelbundet. Frukost, lunch, middag, kvällsmat och kanske snacka om mirtazapinen gör mig hungrig så typ frukt, någon kaka eller godis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Beror på vad du läser i Bibeln, man kan bli rejält upprörd över vissa berättelser i den också! (Fast du kanske skojade?)
Nej, man ska inte läsa något alls i sängen, man ska släcka ljuset direkt när man lagt sig. Sängen ska inte förknippas med något annat än sömn (och om man har en partner en annan aktivitet

) På så sätt vänjer sig hjärnan vid, att nu ligger vi här i mörkret igen, och nu är det dags att slå av verksamheten för idag.
Nej jag läser bibeln, jag är troende katolik och jag har nu precis kommit till ”the gospel of John”. Den ”viktigaste” av Jesus lärljungar, så det ska bli spännande. Detta är det nya testamentet så det är nog inget man riktigt kan bli upprör över om du då inte menar att man kan bli väldigt rörd av det, om man har en stark tro.
Saken är jag går ju direkt från tvn till sängen och där ligger jag på mobilen ett tag och ibland kan jag sätta på en podd eller musik på mobilen som jag har när jag ska försöka sova. Jag såg denna tråden och han förklarar det exakt så som jag har det också, det sker 3-4 gånger innan man somnar in, så det är nog panikångest för jag var själv lite inne på det först också.
https://www.flashback.org/t2942395