2025-02-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag kan lova dig att Telegramkanalen gräv startades inte av någon med koppling till dumpen
Du säger dig själv inte veta vilka alla är men ändå kan du vara säker. Det låter ju troligt.
Roliga är att om Gräv har koppling till Dumpen är det ett större kliv för polisen att göra tillslag, men om de inte har kopplingar så är det lättare för polisen att samla information och göra tillslag så som ex lyssna av trafiken och hitta folks IP adresser.
Citera
2025-02-20, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det roliga är att Kim som nu känner att han måste vara så hemlig och nojig om någon sprider hans samtal med mera, hoppade på om att du skulle komma ut med identitet. Då vore det ju inte så farligt om lille Kim trädde fram först om han nu vill att andra skall träda fram?

Samma de anklagar folk för att köra flera konton och kommentera till varandra. När de själva pratar om att köra fake konton för att successivt bryta emot Flashbacks regler om det hela med rebusarna som stängdes ner.

Vad är det du säger? Har dom kommit fram till att dom ska träda fram i ljuset där inne på häxjaktskanalen? Dom verkar ju blivit skvatt galna. Isåfall kan du säga att jag lägger min röst på att telegramanvändaren "Gräv" kan ställa sig i ljuset så att alla inne i häxjaktskanalen kan se vem grundaren egentligen är!
Citera
2025-02-20, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Vad är det du säger? Har dom kommit fram till att dom ska träda fram i ljuset där inne på häxjaktskanalen? Dom verkar ju blivit skvatt galna. Isåfall kan du säga att jag lägger min röst på att telegramanvändaren "Gräv" kan ställa sig i ljuset så att alla inne i häxjaktskanalen kan se vem grundaren egentligen är!
Nej, de va på Ovetade att den personen skulle träda fram och att den personen tydligen skulle ha 4-5 olika konton som den skriver med här och massa annat skit de klämde ur sig.

Tyckte det var ironiskt att det var den där Kim som klämde ur sig i kanalen om att Ovetade skulle träda fram och presentera sig i gräv.

Själva älskar de ju sin anonymitet annars, samt Kim vet ju att om hans identitet kommer ut kan han säkert åka dit för ett å annat med speciellt samtalen. Så om han nu vill att andra skall träda fram kan han ju börja med att presentera sitt riktiga namn och personnummer.
De säger ju även att polisen hänger i gruppen så om allt är kosher så är det ju inte farligt för dem att träda fram, de som är nyckel personer i gruppen. Speciellt om de nu skall kräva de av andra.
Senast redigerad av Allahelgon 2025-02-20 kl. 19:09.
Citera
2025-02-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du får gärna dela med dig mer eftersom du vet.
Räcker med dumpens påhejande i gräv. Fega kriminella som gömmer sig och förgör liv.

Jag varken får eller vill avslöja identiteten på folk på flashback
Jag håller inte med om allt som dom håller på med i gräv men dom är åtminstone inga gäddor
Citera
2025-02-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är det alltså ett mått på hur informationen i AB's research togs mot? Antal vänner på facebook = status?

Rimligen, ja. Tills andra data eventuellt visar annat eller bekräfta det.
Citera
2025-02-20, 20:08
Medlem
Citat:
Jaså det kan du lova Bertan?! Ja men dåså, om du verkligen lovar det med tummetotten så kör vi på det kvällen ut iallafall. Ok?!

Fast jag måste säga att den där telegramanvändaren "Gräv" som grundade häxjaktskanalen har väääääldigt mycket gemensamt med hamsterpåsen. Hur kan det komma sig Bertan?

Vad skulle dom ha gemensamt?
Är det någon som bedriver häxjakt så är det alla som bestämt sig för att göra allt för att sänka dumpen
Citera
2025-02-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Du säger dig själv inte veta vilka alla är men ändå kan du vara säker. Det låter ju troligt.
Roliga är att om Gräv har koppling till Dumpen är det ett större kliv för polisen att göra tillslag, men om de inte har kopplingar så är det lättare för polisen att samla information och göra tillslag så som ex lyssna av trafiken och hitta folks IP adresser.

Det kräver att någon gör en anmälan först om jag förstått det rätt
Citera
2025-02-20, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det kräver att någon gör en anmälan först om jag förstått det rätt

Ne Bertan! Har du inte hängt med alls i dom nya befogenheterna som polisen har fått vad beträffar avlyssning och liknande saker?

Det största Dumpen Media Group AB har lyckats med. Det är att dom genom något mirakel har fått nynazister och skinkryttare att hitta en gemenskap med varandra. Det är stort, enormt stort. Har aldrig hört talas om något liknande innan faktiskt.
Citera
2025-02-20, 20:23
Medlem
Protonic75s avatar
Vad Dumpen faktist har gjort är att flyttat tillbaka oss 300 år i tiden då Högaffel lyncmobb och gatulopp med spöslag och kast av ruttna grönsaker på dom oönskade elementen var lördagsunderhållning.
Är ingen skillnad då som nu är bara att spöslagen bytts ut mot mer sofistikerade tangentbordstryckningar Man kunde kanske tro att vi kommit längre men verkar inte så faktist. Sen kunde det inte varit en bättre tidpunkt som Dumpen lanserades på, världen är rörig och orättvis många är arga och frustrerade så då passar förnedringsunderhållning i form av Gäddsläpp 18.30 varannan dag på Dumpen.se utmärkt.
Och vem kunde tro att det skulle startas av två så olika individer som en dekorerad idrottsman/ världsmästare och en inte lika lyckad individ från Hyllstofta av alla ställen.
Citera
2025-02-20, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Och vem kunde tro att det skulle startas av två så olika individer som en dekorerad idrottsman/ världsmästare och en inte lika lyckad individ från Hyllstofta av alla ställen.

Snälla. Säg aldrig så om den avdankade madrasshopparen. Han kan faktiskt läsa här ibland. Du boostar avskrädet som har 40 år gamla bilder på sig själv på sin facebook och tror han fortfarande skulle göra om sitt skutt vilken dag i veckan som helst.
Citera
2025-02-20, 20:33
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Snälla. Säg aldrig så om den avdankade madrasshopparen. Han kan faktiskt läsa här ibland. Du boostar avskrädet som har 40 år gamla bilder på sig själv på sin facebook och tror han fortfarande skulle göra om sitt skutt vilken dag i veckan som helst.

Ja lovar, var mest för att förtydliga kontrasten mellan dom två
Citera
2025-02-20, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Ja lovar, var mest för att förtydliga kontrasten mellan dom två

Kontrast säger du. Jag skulle snarare påstå att dom två är som två sinuskurvor som tangerar varandra då och då i livet. Nu verkar det som att svarta änkan har ett större mörker och drar ner den gamla madrasshopparen i avgrunden. För gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in