Citat:
Ursprungligen postat av
gaslegion
Erocenter är det dit pervers gubbar runkar eller vad gör man igentligen där??? Sjukt att en sån butik kan tjäna tillräckligt med pengar för att överleva.
Jag fattar det som att det dels är som du beskriver, dels är en butik med sexleksaker som verkar ganska normal för branschen. Bion Erocenter ligger en trappa ner och butiken i gatuplan har har bytt namn till Underbart Erotik.
http://underbarterotik.se/
https://erocenter.n.nu/
Intressant är att man inte ser bion i källaren omnämnd på butikens webbsida, för jag förmodar att den är igång? Eller har verksamheten pausats på obestämd tid och av diffusa skäl sedan några veckor...?
Jag försöker få en uppfattning om hur ägarbilden ser ut men det är svårt att greppa. Th*mas Br*ntklev står inte som ägare till något bolag som jag tydligt kan knyta till butiken i Borås. Han har en enskild firma vars verksamhet nog kan handla om sexleksaker. Men jag antar att så länge Erocenter och Underbart bara är varumärken men inte namn på företag så kan han stå bakom. Vad som kan tala för detta är att ägaren till domänen underbarterotik.se är en privatperson eller enskild firma (därför lämnas inte namnet ut vid whois-sökning).
Br*nteklevs enskilda firma heter TOBECO och beskrivningen av verksamheten är:
Agenturverksamhet inom konfektionsbranschen samt därmed förenlig tillverkning och försäljning. Video och mediaprodukter till försäljning.
Nu är väl inte verksamheten i Borås agenturhandel utan detaljhandel? Fast jag tror att verksamhetsbeskrivningen framför allt är relevant när man bedömer vilka avdrag som är rimliga i verksamheten? Men agenturhandel handlar ju om att förmedla varor. Frågan är vilken tillverkning som är förenlig med agenturhandel? Nå, jag är ingen jurist på Skatteverket (tack och lov). Beräknad omsättning upp till 3 Mkr, baserat på momsredovisning, 1-4 anställda.
Inget av de företag som är registrerade på Sturegatan 29 i Borås kan knytas till verksamheten vad jag kan se, men jag kanske missar något?