2025-02-19, 21:38
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvaller1234
Men kom igen ut med häktningsframställan!

Vill du ha adresserna där brotten begicks är det bara att vända dig till Tingsrätten och själv begära ut handlingarna, det får du inte av mig av respekt för offren. Målnummer 214-25.

Jag kan komplettera med att R*yne anhölls i sin frånvaro 3 februari och detta verkställdes 4 februari (gripandet). Han häktades sedan av tingsrätten 7 februari.

Th*mas anhölls i sin frånvaro den 28 januari och det beslutet verkställdes först 6 februari. Jag har inget häktningsprotokoll men häktningsframställan är daterat 8 februari.

Kan också tillägga att ingen av de aktuella adresserna är Erocenter.
Citera
2025-02-19, 23:20
Medlem
Mycket intressant men inte ett dugg överraskande.
Citera
2025-02-20, 09:54
Medlem
Erocenter är det dit pervers gubbar runkar eller vad gör man igentligen där??? Sjukt att en sån butik kan tjäna tillräckligt med pengar för att överleva.
Citera
2025-02-20, 12:27
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaslegion
Erocenter är det dit pervers gubbar runkar eller vad gör man igentligen där??? Sjukt att en sån butik kan tjäna tillräckligt med pengar för att överleva.

Jag fattar det som att det dels är som du beskriver, dels är en butik med sexleksaker som verkar ganska normal för branschen. Bion Erocenter ligger en trappa ner och butiken i gatuplan har har bytt namn till Underbart Erotik.

http://underbarterotik.se/
https://erocenter.n.nu/

Intressant är att man inte ser bion i källaren omnämnd på butikens webbsida, för jag förmodar att den är igång? Eller har verksamheten pausats på obestämd tid och av diffusa skäl sedan några veckor...?

Jag försöker få en uppfattning om hur ägarbilden ser ut men det är svårt att greppa. Th*mas Br*ntklev står inte som ägare till något bolag som jag tydligt kan knyta till butiken i Borås. Han har en enskild firma vars verksamhet nog kan handla om sexleksaker. Men jag antar att så länge Erocenter och Underbart bara är varumärken men inte namn på företag så kan han stå bakom. Vad som kan tala för detta är att ägaren till domänen underbarterotik.se är en privatperson eller enskild firma (därför lämnas inte namnet ut vid whois-sökning).

Br*nteklevs enskilda firma heter TOBECO och beskrivningen av verksamheten är:
Agenturverksamhet inom konfektionsbranschen samt därmed förenlig tillverkning och försäljning. Video och mediaprodukter till försäljning.
Nu är väl inte verksamheten i Borås agenturhandel utan detaljhandel? Fast jag tror att verksamhetsbeskrivningen framför allt är relevant när man bedömer vilka avdrag som är rimliga i verksamheten? Men agenturhandel handlar ju om att förmedla varor. Frågan är vilken tillverkning som är förenlig med agenturhandel? Nå, jag är ingen jurist på Skatteverket (tack och lov). Beräknad omsättning upp till 3 Mkr, baserat på momsredovisning, 1-4 anställda.

Inget av de företag som är registrerade på Sturegatan 29 i Borås kan knytas till verksamheten vad jag kan se, men jag kanske missar något?
Citera
2025-02-20, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaslegion
Ja men eg gör det väl inget om dom sitter i en källare och runkar? Det är om dom börjar ge sig på folk utan medgivande det blir farligt och otäckt.
Citera
2025-02-20, 14:07
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Ja men eg gör det väl inget om dom sitter i en källare och runkar? Det är om dom börjar ge sig på folk utan medgivande det blir farligt och otäckt.

Håller helt med, men om det stämmer att ägaren har tillåtit underåriga i lokalerna är det naturligtvis också oacceptabelt. Men det är vad jag vet inte belagt, utan det är information från användare på Flashback (som förvisso ger seriöst intryck av att ha insyn i familjen och som ingen sagt emot).
Citera
2025-02-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Royne och fru ser helt efterblivna ut. Kolla deras Facebook.

Orkar du länka? Jag lyckas inte hitta dom.
Citera
2025-02-20, 18:11
Medlem
Är någon förvånad att någon som äger ett ställe där du kan runka i bås med porrfilmer är perverse? Inte konstigt när allt i ditt liv handlar om sex att du är helt rubbad i huvudet.
Citera
2025-02-20, 22:23
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Är det nån som vet vad som hänt då, har den här Ro*ne tagit med sin dotter dit och sålt henne i källaren eller?
Citera
2025-02-21, 09:16
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Är det nån som vet vad som hänt då, har den här Ro*ne tagit med sin dotter dit och sålt henne i källaren eller?
Vi lär nog inte få veta något mer förrän det är dags att väcka åtal, och det kan dröja.
Om vad som har hänt så skulle det inte förvåna mig om du har rätt. Man hade ju inga höga tankar om honom redan innan detta.
Citera
2025-02-21, 12:10
Medlem
Hur gör man för att beställa ut papperna från tingsrätten?
Citera
2025-02-21, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contessa1
Hur gör man för att beställa ut papperna från tingsrätten?
Du skickar ett mail och uppger att du vill ta del av offentliga handlingar där person xx förekommer. Har du namn och personnummer på den du frågar om så är chansen större att de hittar handlingar utan att lägga massa arbetstid på det. Jag har aldrig behövt betala ”kopieringsavgift” för elektronisk handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in