Resultat: Vem hoppas du vinner?
John Lundvik – "Voice of the Silent"
0,89%
10 röster
Dolly Style – "Yihaa"
2,58%
29 röster
Greczula – "Believe Me"
7,74%
87 röster
Klara Hammarström – "On and On and On"
5,69%
64 röster
Scarlet – "Sweet N' Psycho"
2,67%
30 röster
Erik Segerstedt – "Show Me What Love Is"
1,25%
14 röster
Maja Ivarsson – "Kamikaze Life"
5,52%
62 röster
Meira Omar – "Hush Hush"
1,96%
22 röster
Måns Zelmerlöw – "Revolution"
10,14%
114 röster
Saga Ludvigsson – "Hate You So Much"
1,42%
16 röster
Annika Wickihalder – "Life Again"
0,98%
11 röster
KAJ – "Bara bada bastu"
59,16%
665 röster
2025-02-19, 20:14
Medlem
Är det någon vet om man kan se statistik för deltävlingarnas röster någonstans? Exempelvis hur många telefonröster som har kommit in en kväll och hur uppdelningen ser ut mellan artisterna?
Senast redigerad av rednaxela90 2025-02-19 kl. 20:20.
Citera
2025-02-20, 07:46
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kombination av flera faktorer:
- Historiskt sett så brukar Sverige få en väldigt hög placering
- Måns är med
- Finns ingen tydlig låt som osar "vinnare av ESC" än så länge, mer än möjligtvis Finland
Tror Sverige faller nu när Måns låt släppts (förhandslyssning). För det var inte någon ESC-vinnare i mina öron. Inte för att jag bestämmer... 😄
Citera
2025-02-20, 08:00
Medlem
DjPuttes avatar
Det lilla man hörde av Måns låt var det en jäkla bra låt visst 30sec ger inte mycket. Blir intressant höra hela på Lördag man jag fattar varför han är storfavorit till att ro hem Mello & ESC.....
KAJ bara bast tre grabbar som inte ens kan sjunga sött så final jo dem lär gå till STHLM, Gissar country snöret kommer ligga bra till också sedan var det lättmjölk av resten inte mye man hänger i granen!
Citera
2025-02-20, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Är det någon vet om man kan se statistik för deltävlingarnas röster någonstans? Exempelvis hur många telefonröster som har kommit in en kväll och hur uppdelningen ser ut mellan artisterna?
Sånt brukar släppas kort efter finalen.
Citera
2025-02-20, 08:31
Medlem
Måns låt är som väntat en simpel poplåt a la Heroes. Och i mellanmjölksmello kommer den så klart ta hem vinsten. Den kommer inte vinna folkets röst i eurovision, men den kan nog slå Finlands hypade låt med hjälp av juryn ändå. Finland bävar nog för en upprepning av 2023 där folkets favorit förlorade när juryn gav sina poäng till en återvändande vinnare.
Citera
2025-02-20, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Sånt brukar släppas kort efter finalen.
Ok, tack för svar!
Citera
2025-02-20, 08:55
Medlem
picapicans avatar
Måns låt var tjatig och dålig.
Citera
2025-02-20, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Måns låt var tjatig och dålig.
Tror du att den vinner mello? Om inte, vilken tror du kommer vinna över den?
Citera
2025-02-20, 09:36
Medlem
Bikefits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Utan att vi har en vinnare än så toppar Sverige spelbolagens oddslistor för seger i Eurovision.

Hur det kommer sig?
För att formatet med fyra deltävlingar och en final (tillsammans med våra duktiga låtskrivare) är andra länders system överlägset på att regelbundet leverera vinnarlåtar.
Citera
2025-02-20, 10:25
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Tror du att den vinner mello? Om inte, vilken tror du kommer vinna över den?

Jag tror den kommer vinna för att det är han, precis som Loreen sist.
Citera
2025-02-20, 10:54
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tror Sverige faller nu när Måns låt släppts (förhandslyssning). För det var inte någon ESC-vinnare i mina öron. Inte för att jag bestämmer... 😄
Ja, det där lät inte direkt som en ESC-vinnare. Men å andra sidan så hade jag nog sagt det samma om året var 2015 och man precis hade hört förhandslyssningen av Heroes. Antar att vi blir ännu klokare imorgon, när vi får se ett klipp får framträdandet. Sveriges recept för succé, och expertisområde, är trots allt att ta en medioker låt och ge den ett scenframträdande som håller absoluta toppkvalitet.
Citera
2025-02-20, 11:02
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ja, det där lät inte direkt som en ESC-vinnare. Men å andra sidan så hade jag nog sagt det samma om året var 2015 och man precis hade hört förhandslyssningen av Heroes. Antar att vi blir ännu klokare imorgon, när vi får se ett klipp får framträdandet. Sveriges recept för succé, och expertisområde, är trots allt att ta en medioker låt och ge den ett scenframträdande som håller absoluta toppkvalitet.

Läste att Måns tagit en stor del av sin förmögenhet och lagt på sitt nummer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in