Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-20, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Samtidigt fanns där skambud strax över 20 på bordet som man nekat

Och det är ju troligtvis ett sånt bud han fått löfte om att man kommer acceptera i sommar/ till vintern men han får en sign-on för att vara nöjd för stunden.
Citera
2025-02-20, 06:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Samtidigt fanns där skambud strax över 20 på bordet som man nekat
Han hade ju kunnat tvingat sig bort för 10 också..
Citera
2025-02-20, 06:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Aldrig. Om det finns en klausul kan du räkna med att den inte ligger en krona under 20m. Då är det ändå 10 miljoner under vad jag anser vara bare minimum för honom.
Saletros vill bort aik vill ha honom kvar. Kompromiss med förlängt kontrakt och löfte om att gå i sommar. Låg utköpsklausul runt 6-10 miljoner sätts, inte helt ovanligt. Han är för gammal för att gå för mer. Kvalitetsmässigt väl värd 20+ men ROI = 0.
Citera
2025-02-20, 07:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Och det är ju troligtvis ett sånt bud han fått löfte om att man kommer acceptera i sommar/ till vintern men han får en sign-on för att vara nöjd för stunden.
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Han hade ju kunnat tvingat sig bort för 10 också..
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Saletros vill bort aik vill ha honom kvar. Kompromiss med förlängt kontrakt och löfte om att gå i sommar. Låg utköpsklausul runt 6-10 miljoner sätts, inte helt ovanligt. Han är för gammal för att gå för mer. Kvalitetsmässigt väl värd 20+ men ROI = 0.
En fotbollskarriär idag är betydligt längre än den var på 90-talet när spelarna satte sig och hällde i sig bira efter vunnen match. Salétros har 1-2 kontrakt kvar i sig på toppnivå och har kvaliteter som är ganska svåra att hitta. Fortsätter han prestera som han gjort hittills är jag tämligen övertygad om att det kommer in ett bud från en bättre liga än MLS eller Bundesliga 2 i rätt storleksordning. Och det tror jag Salétros själv tror på också.

Går han för 6-10 miljoner kommer jag elda koranen utanför den norska ambassaden i protest.
Citera
2025-02-20, 07:18
Medlem
Free12s avatar
Citat:
En fotbollskarriär idag är betydligt längre än den var på 90-talet när spelarna satte sig och hällde i sig bira efter vunnen match. Salétros har 1-2 kontrakt kvar i sig på toppnivå och har kvaliteter som är ganska svåra att hitta. Fortsätter han prestera som han gjort hittills är jag tämligen övertygad om att det kommer in ett bud från en bättre liga än MLS eller Bundesliga 2 i rätt storleksordning. Och det tror jag Salétros själv tror på också.

Går han för 6-10 miljoner kommer jag elda koranen utanför den norska ambassaden i protest.
Jag tror fan du får elda koranen då.
Citera
2025-02-20, 07:29
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ryktas om 600k € i utköpsklausul

Mvh
eternussermo med vänner
Då hade han varit klar för något Norskt lag i detta nu. Fast du kanske menar att den summan bara gäller i sommarfönstret? Men det faller isf på att 40M nu (så som Teu, inte jag, hävdar) hade varit bättre än 6M i sommar för en klubb med massivt driftunderskott som måste finansieras.
Citera
2025-02-20, 07:32
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Då hade han varit klar för något Norskt lag i detta nu. Fast du kanske menar att den summan bara gäller i sommarfönstret? Men det faller isf på att 40M nu (så som Teu, inte jag, hävdar) hade varit bättre än 6M i sommar för en klubb med massivt driftunderskott som måste finansieras.
Vad fan fick du 40 ifrån?
Citera
2025-02-20, 07:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad fan fick du 40 ifrån?
Jag skrev 30-40

Eller ja, rättare sagt skrev jag att jag förväntar mig 20-30 för Pittas och 30-40 för Saletros.
Citera
2025-02-20, 07:49
Medlem
mishimas avatar
Hur långt kontrakt hade Saletros innan förlängningen?

Jag är inte säker på klausul, utan på att han fått rejält bra betalt samt bonus som tröst för att han inte får lämna.
Citera
2025-02-20, 07:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Jag skrev 30-40

Eller ja, rättare sagt skrev jag att jag förväntar mig 20-30 för Pittas och 30-40 för Saletros.
För ett år sedan skrev du "Saletros, Pittas, och Ayari Jr kan alla gå för 40+...", men jag ger dig att att det är ok att uppdatera sig, vilket du gjort sedan dess.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur långt kontrakt hade Saletros innan förlängningen?
Jag är inte säker på klausul, utan på att han fått rejält bra betalt samt bonus som tröst för att han inte får lämna.
Problemet med "bonus" är att Aik är fattiga och har ett driftnetto på -70M som måste hanteras. Deras båge var spänd redan innan dom la 15M på mittfältarna.
Jag hoppas att Saletros fått en bra bonus, men vågar inte tro att ens Aik är så dumma i huvudet.

Men ja, generellt så är ju "sign on bonus" är ett alternativ till "klausuler" när kontrakt skall skrivas.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-02-20 kl. 08:02.
Citera
2025-02-20, 08:01
Medlem
Jag tror Saletros stannar över hela säsongen om det går bra i vår.
Citera
2025-02-20, 08:03
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Sorgligt att spendera sina bästa fotbollsår i S*lna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in