Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-19, 18:42
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Känns verkligen som man gjorde med Peña.
100%. Han lär dra till sommaren.
Citera
2025-02-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Saletros förlänger alltså! Underbara nyheter!
Om AIK spelar 4-3-3 med....

Edh - Sotte/Benkovic - Tiedeman - Thychosen

Salétros - Hove - Csongvai

... så börjar ser det se ganska starkt ut i de delarna. Frågan är vad som kommer framför

Al-Saed, Uddenäs, Fesshaie, Andersson, Gono, Guidetti, Redkin, Stoch-Rydell.

Dessutom kommer Thomassen spela Celina och Besirovic.

Det är en påtagligt stor trupp för övrigt.
Citera
2025-02-19, 20:12
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

... så börjar ser det se ganska starkt ut i de delarna. Frågan är vad som kommer framför

12 utlandsfostrade också va? De anfallare som skall in måste vara svenska är känslan?
Citera
2025-02-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
12 utlandsfostrade också va? De anfallare som skall in måste vara svenska är känslan?
Det är nog bara en (om någon) till som ska in i detta fönster.

Frågan är om inte någon/några ska ut eller lånas ut. I somras förekom rykten om bud på Celina och Gono skulle nog må bra av mer matchtid än han skulle få om det kommer någon ny anfallare som Kakoullis.
Citera
2025-02-19, 22:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Aa, det tror jag också, men detta innebär att vi slipper skambuden och Berntsen har lite utrymme att deala.
Ryktas om 600k € i utköpsklausul

Mvh
eternussermo med vänner
Citera
2025-02-19, 22:40
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Mvh
eternussermo med vänner

Inte omöjligt det är en rätt låg utköpsklausul som kompromiss att han stannar till i sommar. Dock lär den vara runt dubbla om man får gissa.
Citera
2025-02-20, 00:27
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Rösler är inte i närheten av Cornelius. Pena var otroligt viktig för er. AC var ganska bra i höstas sett till förutsättningarna men han kommer aldrig bli absolut toppklass igen. Otto behöver ta många steg om han ska räknas som toppklass. Haksa känns som en ny Vecchia. Ekong kanske blir bra men har mycket att bevisa innan han blir den stjärnspelaren hans farsa snackar om. Han har under sina år i Italien inte gjort ett enda mål i varken Serie A eller Serie B. När han var utlånad till Kroatien gjorde han 3 mål över hela säsongen. Det är typ dom 3 målen han gjort senaste 3 åren. Pontus Jansson är ett år äldre. Likaså Dahlin.

Sedan är det klart att ni har ett grymt lag som borde slåss om guld. Men ni är klart svagare än 2024 och kommer inte ha några 11 poängs marginal om ni vinner. Årets säsong är vidöppen, lägger man sig ner och hyllar er på rutin är man ganska trött. Personligen tycker jag Häcken ser starkare ut på papper. Vi har en klart starkare centrallinje även om ni är vassare på kanterna just nu.

Nja!
Nej, Rösler är inte i närheten av DC. Men vi har fortfarande seriens bäste försvarare i Ponne och vi har en av Europas (ja, faktiskt) mest intressanta mittbackstalanger i Nisse som redan i år kan bli hur bra som helst. I Allsvenskan skulle jag inte hålla någon annan klubbs uppsättning högre.

Peña var makalöst bra men jag är övertygad om att AC spelar mer än ifjol och han är minst lika bra fortfarande. Dessutom kommer Otto att dominera det centrala mittfältet i år.

Ingen känns som en ny Vecchia. Vecchia är närmast unik som skadedrabbad spelare. T.o.m halsinfektioner blir till långtidsskador för honom. Ingen har sån otur. Men jäklar vad jag saknar att ha honom på plan för han är galet bra när han är frisk.
Haksa kanske inte är en spelare som kör 90 minuter tre gånger i veckan, och inte heller Sigurdsson är en sån spelare. Däremot kommer båda göra brutal nytta för oss i år och förhoppningsvis år framöver. AC är en bättre jämförelse till dessa båda. Spelare som givetvis aldrig skulle lira en massa år i Allsvenskan om det inte vore just för att de kanske inte pallar 40 matcher om året, men vars uppsidor ändå med råge överträffar nedsidorna. Jag sticker ut hakan och säger att Haksa rankas som Allsvenskans bäste spelare när 2025 ska sammanfattas.

Ekong är givetvis lite av ett frågetecken men har egenskaper som vi saknat och ser på det stora hela väldigt spännande ut. Jag tror dock att vi ska vänta ett tag med att förvänta oss stordåd av honom. Jag tror han blommar i höst.
Citera
2025-02-20, 01:17
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Otroligt starkt lag. Rejält med spets och bredd. Bäst bakom iff-iff ganska överlägset.
Citera
2025-02-20, 05:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Sebastian Tounekti klar. Tanken måste vara att matcha Abraham mer centralt och/ eller på högern?

https://www.nettavisen.no/sport/haug...s/5-95-2296245
Citera
2025-02-20, 05:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Mvh
eternussermo med vänner
Aldrig. Om det finns en klausul kan du räkna med att den inte ligger en krona under 20m. Då är det ändå 10 miljoner under vad jag anser vara bare minimum för honom.
Senast redigerad av Teu 2025-02-20 kl. 05:56.
Citera
2025-02-20, 06:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Aldrig. Om det finns en klausul kan du räkna med att den inte ligger en krona under 20m. Då är det ändå 10 miljoner under vad jag anser vara bare minimum för honom.
Beror ju på hur gärna han vill bort. 30 eller ens 20 hade varit dumt för honom att skriva på.
Citera
2025-02-20, 06:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Beror ju på hur gärna han vill bort. 30 eller ens 20 hade varit dumt för honom att skriva på.
Samtidigt fanns där skambud strax över 20 på bordet som man nekat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in