2025-02-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Klaga inte, vad tror du fru och fyra barn kostar att föda? Matkontot slukar för helvete enorma summor.

Än så länge köper jag vad jag vill, men börjar fan tröttna på dessa ständiga höjningar. Tycker synd om låginkomsttagare med barn.

4 barn? Hur fan har du råd med det

Har 2 här. Det lär bli dyrt nock framöver
Citera
2025-02-19, 23:04
Avstängd
Det har väl alltid varit "svåra" tider? Fan va folk gnäller.
Citera
2025-02-19, 23:07
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Vem har påstått att de ska sätta priserna?
Däremot inför de, bland annat, massa Globohomo-miljöskatter på allt de kommer över, vilket ökar priserna.

Intressant. Har du ens läst din egen artikel?

2 av 3 artiklar är från 2023 - på vilket sätt är det relevant idag 2025?

TL;DR Boomer som inte ens vet vilket år det är.
Mjölkpriset har på lång sikt inte skenat, även om du säkert kan cherrypicka något år när det gått upp. Min poäng som du tycks oförmögen att förstå är att vi lägger en mindre del av vår inkomst på mjölk och andra livsmedel nu är vi gjorde tidigare. Det gäller idag, 2023, 2012 och även om du tycker att mjölken är dyr just idag, just i din butik, just för dig så visar statistiken att dina känslor inte stämmer med verkligheten.

Men visst, kalla mig boomer du, personangrepp brukar ju vara känslomänniskors sätt att argumentera, eftersom de inte förstår eller känner till fakta.
Du mognar väl också förhoppningsvis en vacker dag.
Citera
2025-02-19, 23:07
Medlem
frdks avatar
Citat:
VAD ÄR DET SOM HÄNDER??

Jag kan nog tycka det är värt 15 kronor att föda upp en 500 kg kossa som ska spendera en dag på att producera fram en liter mjölk, som sen ska sterilbehandlas och förpackas, för att inte nämna reklamavdelningen som ska klura ut nått kreativt på baksidan och logistiken ut till butiken och butikens lilla vinst på mjölkpaketet.
Citera
2025-02-19, 23:14
Medlem
the_creators avatar
Vad hände med att koka grodan långsamt? Stormkokar ju så man vill hoppa ur samhället. Vad hände med "du ska inte äga något och vara lycklig"? Jag är då fan inte lycklig att slava 40 timmar i veckan o knappt ha råd med hyra eller äta sunt. Glöm hus o ny bil. Glöm barn. Inga fler hundar Då hunden jag haft i 10 år kostade 5000 spänn nu 15-20. Snarare får man ta privatlån för att fixa bilens enkla reparationer. Däck på avbetalning lagom tills det är dags byta. Pensionen kan vi glömma, icke svenskar i äldrevård. Dyr tandvård om du är inföding.

Detta kan inte vara hållbart särskilt länge. Men detta va väl planen. Vi pratar ju iallafall inte tyska eller hur?
Citera
2025-02-19, 23:14
Medlem
Drick vatten bara, resten av världen tål inte mjölk ens.
Citera
2025-02-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag kan inte dra någon annan slutsats än att de vill att vi skall ha det riktigt svårt.

Det är ju så det känns, tyvärr..

Men snälla alla som har lite kämparanda, stå upp för oss som land!

Jag älskar verkligen Sverige och vi kan bara kämpa och stå på oss...

Sverige, våra familjer och våra arv måste komma först!

Vi får aldrig låta andra lura oss på våra tillgångar i någon form, särskilt vår mark, våra djur och våra andra naturresurser , vilka är många.

Det spelar ingen roll hur många invandrare vi tar emot om vi bara vet att vi klarar oss själva!

Jag delar gärna med mig och särskilt av kunskaper som skulle kunna stärka andra..

Jaja, tack för ordet så länge och hoppas det finns fler som mig någonstans
Citera
2025-02-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Drick vatten bara, resten av världen tål inte mjölk ens.

Hmmm....

Du har rätt!

Men Mjölk och kanelbullar mannen...

Finns det något godare?
Citera
2025-02-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Hmmm....

Du har rätt!

Men Mjölk och kanelbullar mannen...

Finns det något godare?
Nog typiskt en svensk grej med att dricka mycket mjölk.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
På Willys kostar mjölk från 13:90 för 1L. Billigare om man köper storpack.
Citera
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Var inne på Lidl (lågpris?) och skulle köpa en vanlig jävla mjölk. Tidigare har den kostat 13:50, men nu är skiten uppe i 14:90 Antar att den är närmare 20 hos Jude-ICA. Vad fan är det som händer? Gör politikerna någonting öht åt detta?
Priserna skenar överallt och det verkar som företagen helt slutat konkurrera med varandra - verkar snarare som att man tävlar i vem som kan höja priserna mest. Elpriserna skenar, internetpriserna skenar, matpriserna skenar, bostadspriserna skenar - lönerna står helt still. WTF?!

Frågeställning:
- Gör politikerna någonting åt detta, eller skyller de i vanlig ordning på "världsläget" samtidigt som man lyfter +100k i månadslön?
- Vi går nu in i en högst turbulent tid där du som svensk förväntas ta upp vapen mot Ryssland/Kina/Iran eller vilken fiende nu Globohomo anser vara mest intressant för stunden. Hur rimligt är det när dina barn måste köa i +10 år för en hyresetta i staden de föddes i då man gett bort alla bostäder till ointegrerbara negrer och araber och mjölkhelvetet dessutom kostar +15 jävla spänn? Vad är det vi förväntas försvara med dagens Sverige?
- Hur kan man sänka räntorna (indirekt öka inflationen) när en fucking jävla kuk-mjölk kostar 15 spänn?
- Är det rent av så att det USA-centriska, ekonomiska fiat-system vi levt med nu sedan 1970-talet börjar gå mot sitt slut och global hyperinflation står runt hörnet?
- Varför fortsätter vi skänka miljarder till Ukraina och släppa in ÄNNU mer ointegrerbara gängnegrer när EN LITER JÄVLA MJÖLK kostar 15 JÄVLA KRONOR?!

VAD ÄR DET SOM HÄNDER??

Helt seriöst vad är det att bli upprörd över2,50 på ett år?
Citera
2025-02-19, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nog typiskt en svensk grej med att dricka mycket mjölk.

Ja, jag har aldrig varit med om att någon annan n en Svensk dricker mjölk till maten...

Ändå bättre än öl kanske?

Själv föredrar jag vatten men mjölk är livet och ger starka ben, sedan är jag uppvuxen på det, rakt ifrån tanken, så svårt att sluta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in