2025-02-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Plumpnegrerna betalar inte sin mat, det gör socialen. Varför skulle dom bekymra sig? Dom fortsätter att knulla fram ungar som vi betalar för.

Exakt. Men hur länge till är det hållbart? Vad kostar inte deras matkassar?
Hur länge kommer den arbetande svensken (som återigen förväntas slåss och dö för Sverige i krig) godta att man tvingas leva på vatten och bröd samtidigt som Neger Negersson får köpa fulla kundvagnar med mat varje dag? Vilken frisk människa skulle NÅGONSIN slåss med livet som insats för det systemet?
Förstår våra politiker faran med detta?
Citera
2025-02-19, 20:08
Avslutad
Gå och rösta vart 4e år så kanske det löser sig.

Nä men ärligt, folk röstar ju fram korrupta partier som följer agendor. Dessa agendor gäller krig, energi, miljö, mat och allt som försvårar och gör det sämre för människan.

Inom det systemet vi har idag kommer det bara att bli värre tills mänskligheten lämnar det.

Det är ett gammalt system & korruptionens hjärta är pengasystemet som bankkartellerna skapade.
Citera
2025-02-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffiss
13.90 kr kostar 1 liter av Garants mellanmjölk just nu.

13:90 idag är +15 innan sommaren.

Citat:
Ägg håller jag med dig om. Jag köper sällan mjölk, dricker inte det utan använder endast i matlagning. Så för mig är det inga större problem. Men jag hade ju inte gett mer än 30 kr för en liter. Du kan också köpa 1.5l om du vill spara några kronor.

Vad tror du allt annat kostar sen när mjölken kostar 30kr?
Mjölken är kanariefågeln i kolgruvan. Finns det NÅNTING i det här landet som inte borde kosta 15 fucking jävla kronor så är det en liter mjölk.
Citera
2025-02-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Exakt. Men hur länge till är det hållbart? Vad kostar inte deras matkassar?
Hur länge kommer den arbetande svensken (som återigen förväntas slåss och dö för Sverige i krig) godta att man tvingas leva på vatten och bröd samtidigt som Neger Negersson får köpa fulla kundvagnar med mat varje dag? Vilken frisk människa skulle NÅGONSIN slåss med livet som insats för det systemet?
Förstår våra politiker faran med detta?
Det är naturligtvis ohållbart. Politikerna skiter I svenska folket.
Citera
2025-02-19, 20:11
Medlem
Citat:
13:90 idag är +15 innan sommaren.

Vad tror du allt annat kostar sen när mjölken kostar 30kr?
Mjölken är kanariefågeln i kolgruvan. Finns det NÅNTING i det här landet som inte borde kosta 15 fucking jävla kronor så är det en liter mjölk.

Jo, jag säger inte att du har fel. Men det finns andra varor där prispåslaget har varit desto större. Jag gillar inte heller den här utvecklingen, man får ingenting för pengarna.
Citera
2025-02-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jag ska gå in på Willys i morgon och kolla vad den kostar där. Det brukade vara ungefär samma pris.
Du behöver inte vänta tills imorgon på Willys.se kan du se att Garant 1l mjölk kostar 13:90kr i dagsläget.
Citera
2025-02-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Gå och rösta vart 4e år så kanske det löser sig.

Nä men ärligt, folk röstar ju fram korrupta partier som följer agendor. Dessa agendor gäller krig, energi, miljö, mat och allt som försvårar och gör det sämre för människan.

Inom det systemet vi har idag kommer det bara att bli värre tills mänskligheten lämnar det.

Det är ett gammalt system & korruptionens hjärta är pengasystemet som bankkartellerna skapade.

Citat:
Ursprungligen postat av Stoffiss
Jo, jag säger inte att du har fel. Men det finns andra varor där prispåslaget har varit desto större. Jag gillar inte heller den här utvecklingen, man får ingenting för pengarna.

Visst är det så.
Men vi lever nu i en tid där politikerna åtminstone borde låtsas att de bryr sig.
Splittringen, missnöjet och misstron är redan på rekordnivåer.
Varför skulle svensken bry sig om ett system och "ledare" som aktivt pissar dem i ansiktet?
"Bröd och skådespel" har varit ett begrepp sen Romarriket. Nu har vi knappt bröd och "skådespelet" är negrer, minoriteter och kvinnor som konstant slår oss på näsan. Vad kan gå fel?
Citera
2025-02-19, 20:17
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ja, man talar med kluven tunga.
Räntorna ska ner i golvet, samtidigt som allt ökat med minst +50% bara senaste 5 åren.
Allt som inte är fastspikat i golvet ska skickas till superkorrupta Ukraina, trots att de mer eller mindre redan förlorat.
In med fler araber och negrer som aldrig kommer integreras, samtidigt som AI lovas ta 30-40-50% av alla jobb inom några år - kostnad??? VEM BETALAR???
Men svennarna älskar detta med höjda priser och miljarddonationer till Wallen... Ukraina.

Fan att ni klagar nu. Multikulti är också något som måste få kosta penngggggarrr.

Höjda priser är något som är värt kriget i Ukraina helt enkelt. Det är det värt värt värt!!!

Ropen skalla, miljardregn åt wallenbergarna!!
Citera
2025-02-19, 20:18
Medlem
Ärligt talat tror jag räntan måste upp först för att få ordning på inflationen.
Citera
2025-02-19, 20:20
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Ärligt talat tror jag räntan måste upp först för att få ordning på inflationen.
Räntan är INTE sammankopplad med matprisinflationen!!!!!!! Detta är ytterligare ett hittepå för att göra svenneidioterna fattigare .. och ännu fattigare.
Citera
2025-02-19, 20:23
Medlem
Citat:
Var inne på Lidl (lågpris?) och skulle köpa en vanlig jävla mjölk. Tidigare har den kostat 13:50, men nu är skiten uppe i 14:90 Antar att den är närmare 20 hos Jude-ICA. Vad fan är det som händer? Gör politikerna någonting öht åt detta?
Priserna skenar överallt och det verkar som företagen helt slutat konkurrera med varandra - verkar snarare som att man tävlar i vem som kan höja priserna mest. Elpriserna skenar, internetpriserna skenar, matpriserna skenar, bostadspriserna skenar - lönerna står helt still. WTF?!

Frågeställning:
- Gör politikerna någonting åt detta, eller skyller de i vanlig ordning på "världsläget" samtidigt som man lyfter +100k i månadslön?
- Vi går nu in i en högst turbulent tid där du som svensk förväntas ta upp vapen mot Ryssland/Kina/Iran eller vilken fiende nu Globohomo anser vara mest intressant för stunden. Hur rimligt är det när dina barn måste köa i +10 år för en hyresetta i staden de föddes i då man gett bort alla bostäder till ointegrerbara negrer och araber och mjölkhelvetet dessutom kostar +15 jävla spänn? Vad är det vi förväntas försvara med dagens Sverige?
- Hur kan man sänka räntorna (indirekt öka inflationen) när en fucking jävla kuk-mjölk kostar 15 spänn?
- Är det rent av så att det USA-centriska, ekonomiska fiat-system vi levt med nu sedan 1970-talet börjar gå mot sitt slut och global hyperinflation står runt hörnet?
- Varför fortsätter vi skänka miljarder till Ukraina och släppa in ÄNNU mer ointegrerbara gängnegrer när EN LITER JÄVLA MJÖLK kostar 15 JÄVLA KRONOR?!

VAD ÄR DET SOM HÄNDER??

Visst är det tråkigt att matpriserna stiger men en liter mjölk kostar fortfarande 12:50 på min lokala ICA-butik. Testa att gå till en annan butik.
Citera
2025-02-19, 20:30
Medlem
BernardLoutres avatar
[quote=Stoffiss|91091398]
13.90 kr kostar 1 liter av Garants mellanmjölk just nu.

Tack! Det dröjer nog inte så länge innan priset går upp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in