2025-02-12, 18:05
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Han är ett uppenbart troll som vet allt det där redan.

Finns många sådanna här
Citera
2025-02-13, 05:39
Medlem
OdCaBos avatar
Motstånd mot droger går väl att förstå.

Motstånd mot en narkotikapolitik som bygger på kunskap och fakta är däremot rätt obegripligt.

Det spelar väl ingen roll vad man råkar tycka om cannabis. Alla borde kunna enas om att ja självklart ska vi ha en evidensbaserad narkotikapolitik.

Dom som hatar cannabis mest borde propsa på för en legalisering mest av alla, så vi kan börja reglera det hela och få ned skadeverkningarna.
Citera
2025-02-13, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo

Motstånd mot en narkotikapolitik som bygger på kunskap och fakta är däremot rätt obegripligt.

Det spelar väl ingen roll vad man råkar tycka om cannabis. Alla borde kunna enas om att ja självklart ska vi ha en evidensbaserad narkotikapolitik.

Dom som hatar cannabis mest borde propsa på för en legalisering mest av alla, så vi kan börja reglera det hela och få ned skadeverkningarna.

Tyvärr handlar det mycket om "stolthet" men det är bara idiotiskt men har man varit emot cannabis hela sitt liv och är programmerad till det och sen får reda på att dom blivit lurade så är det "lättare" för dom att fortsätta vara emot det fast dom vet att dom har fel.

Nu kommer jag låta som som en fascist eller liknande men vi borde införa nått slags intelligens test innan vi får röst rätt för det finns alldeles för många idioter som röstar och ska tycka till om saker som inte har en aning om.
Citera
2025-02-13, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Tyvärr handlar det mycket om "stolthet" men det är bara idiotiskt men har man varit emot cannabis hela sitt liv och är programmerad till det och sen får reda på att dom blivit lurade så är det "lättare" för dom att fortsätta vara emot det fast dom vet att dom har fel.

Nu kommer jag låta som som en fascist eller liknande men vi borde införa nått slags intelligens test innan vi får röst rätt för det finns alldeles för många idioter som röstar och ska tycka till om saker som inte har en aning om.

De här människorna är på samma nivå som extremt religiösa dårar. Det är som att förolämpa Gud för dom att säga att vad de tror är fel, enligt forskning och vetenakap. De kan bara inte ta in det. Det är sorgligt vilken infantiliserad befolkning vi har i det här landet. Framför allt bland våra äldre. Sorgligt hur mycket propaganda skadat människor i det här landet.
Senast redigerad av dalavita 2025-02-13 kl. 08:14.
Citera
2025-02-13, 08:17
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:

Detta får mig att fundera på vad vi menar med "motstånd".

Motstånd likt det ett barn kanske gör när skeden med den där grönsaken man inte gillar ska in i munnen? Fullt förståeligt och individens rätt att säga nej till att stoppa i sig det ena eller andra, drabbar ju heller ingen annan.

Motstånd likt det att jag tar mig rätten att säga åt andra vad de får stoppa i sig och aktivt verkar för att hindra dem? Att man kan förstå att vissa människor anser sig veta bättre än andra är väl varken svårt eller något nytt, men till vilken grad ska det vara acceptabelt?

Argument kommer fram som att "folk som använder droger skadar andra", det är väl isåfall skadandet av andra som är problemet, inte bruket i sig. Det finns ju på samma sätt människor som är helt nyktra som skadar andra.
"Folk som knarkar blir lata och kan inte bidra till samhället, de blir utslagna", denna tycker jag själv är problematisk. Jag anser ju att vi behöver en friare narkotikapolitik, men frihet kommer med ansvar. Om någon vill droga ner sig så till den grad att de inte kan försörja sig så...där kommer ansvarsfrågan in igen. Jag ställer inte upp på att det allmänna ska betala för folk som självmant gör sig inkapabla att försörja sig själva, vilket inte enbart gäller narkotikafrågan. Så länge vi den nivå av välfärd vi har idag så är denna del av narkotiafrågan knepig. Jag tror dock att man skulle kunna lägga störra fokus på att hjälpa de som vill och behöver ta sig ur ett missbruk, och första steget för att kunna göra detta är att avstigmatisera bruket.

Kom nog av mig lite jämfört med ditt inlägg, men jag ursäktar mig själv så det är lugnt

Citat:

Ovanstående instämmer jag med! Vissa områden inom politiken är det förmodligen svårt att säga om evidens eller ideologi är den bästa vägen framåt för samhället men vad gäller narkotika så vore det faan på tiden att åtminstone prova det förstnämnda...
Citera
2025-02-13, 08:21
Det beror på svensk kultur precis som förbudet mot alkohol i muslimska länder också beror på tro. Man måste vara lagom korrekt oavsett var man bor. Jag vet inte om att bita i gräset är värre än att dricka rengöringsmedlet.
Typiskt svenskt att diskutera avfall som ingen borde vilja ha. Möjligen är alkohol något mindre vidrigt.
Citera
2025-02-13, 09:12
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jussietrudeau
Det beror på svensk kultur precis som förbudet mot alkohol i muslimska länder också beror på tro. Man måste vara lagom korrekt oavsett var man bor. Jag vet inte om att bita i gräset är värre än att dricka rengöringsmedlet.
Typiskt svenskt att diskutera avfall som ingen borde vilja ha. Möjligen är alkohol något mindre vidrigt.

Utveckla vad som gör någonting alls "vidrigt". Har du kört google translate för den där texten? Från vilket språk?
Citera
2025-02-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
De här människorna är på samma nivå som extremt religiösa dårar. Det är som att förolämpa Gud för dom att säga att vad de tror är fel, enligt forskning och vetenakap. De kan bara inte ta in det. Det är sorgligt vilken infantiliserad befolkning vi har i det här landet. Framför allt bland våra äldre. Sorgligt hur mycket propaganda skadat människor i det här landet.

1+
Det finns flera av dessa dårar här på forumet, precis som religiösa sektmedlemar.
Citera
2025-02-14, 16:59
Medlem
engammalfisks avatar
Det är betingat, praxis & tradition & kultur precis som med att muslimer inte dricker alkohol (utöver när de luras, muslimer får dricka alkohol enligt deras kära bok om det är för att luras & infiltrera andra folkslag & städer), plus att majoriteten anser sig må tillräckligt bra redan & inte har något behov.

Eller så kanske det är så att majoriteten är elaka och inte vill unna andra att må bra, fan vet i detta jävla Ankeborg.

Till och med Kanada har legaliserat men som man kan se här på flashback så lever många bakom en stor sten.

Bibeln är ok med att man tar droger, droger är av gud enligt bibeln men en äkta kristen har aldrig existerat, man får även inte ta ränta enligt bibeln och hur många har följt det påbudet.. man väljer det som är ok med en själv & är man redan hög på sina egna pruttar så har vi det som idag där sinnesrubbade sitter & bestämmer vad andra vuxna ska få stoppa i sig.
Senast redigerad av engammalfisk 2025-02-14 kl. 17:03.
Citera
2025-02-14, 22:15
Medlem
Malawi-Golds avatar
Jag tror att motståndet beror på många DECENNIER av skräckpropaganda & hjärntvätt...
Citera
2025-02-19, 19:46
Medlem
GoblinSlayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Det finns väl inget motsatsförhållande där emellan?
Massvis av människor som använder berusningsmedel ägnar sig åt allt det du radar upp.

Cannabis är en av de lättaste drogerna som finns, om man tittar på skadeverkningar och abstinenssymptom vid ett beroende.
Du verkar inte riktigt veta vad du pratar om.

har personligen sett cannabis förstöra liv, folk som plockar hasch bitar eller det dom tror är hasch bitar från golvet, vänder soffdynor ut och in och vänder mattan upp och ner för att hitta minsta lilla vad dom tror är hasch, för att stoppa det i pipan och röka det.

Mer än 1 person också, och i samma veva sitta som du och säga nee cannabis är inte beroende framkallande det är så harmlöst och man bara lyssnar på musik hela dagarna och surfar och är cool

cannabis förstör liv, familjer och sätter folk i en nedåtgående spiral till destruktion. Nej tack till all form av användning, Förutom riktiga medicinska skäl, folk som är svårt sjuka helt enkelt.

Inte till lata pundare som inte vill kämpa sig till en fast anställning
Citera
2025-02-19, 21:26
Medlem
Willie-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoblinSlayer
har personligen sett cannabis förstöra liv, folk som plockar hasch bitar eller det dom tror är hasch bitar från golvet, vänder soffdynor ut och in och vänder mattan upp och ner för att hitta minsta lilla vad dom tror är hasch, för att stoppa det i pipan och röka det.

Mer än 1 person också, och i samma veva sitta som du och säga nee cannabis är inte beroende framkallande det är så harmlöst och man bara lyssnar på musik hela dagarna och surfar och är cool

cannabis förstör liv, familjer och sätter folk i en nedåtgående spiral till destruktion. Nej tack till all form av användning, Förutom riktiga medicinska skäl, folk som är svårt sjuka helt enkelt.

Inte till lata pundare som inte vill kämpa sig till en fast anställning

Jag tror faktiskt att de flesta av oss har en stabil försörjning. Själv arbetar jag som IT-säkerhetskonsult med 25 års bruk bakom mig (och 25 framför mig). Det du beskriver känner jag igen. Det kallas missbruk och har inte så mycket med substansen att göra. Det handlar antagligen oftast om underliggande psykisk ohälsa och drogen ifråga är oftast alkohol, men såklart även våra i dagsläget olagliga varianter av berusningsmedel där cannabis och amfetamin är vanligast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in