2025-02-19, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Det verkar som Anjo låtit sig påverkad av Anna Book, som har svårt att acceptera att hennes son är en sliskig typ som utnyttjar småflickors berusning i sexuella syften. Nu gör de ett tappert försök att rentvå hans namn så han kan slippa ha stämpeln som en äcklig våldtäktsman. För det går kanske att hitta en annan förklaring till varför han hade byxorna neddragna och skrevet uppe i ansiktet på en redlöst berusad 13-åring.

Då finns det ingen bättre att kontakta än Youtubes egen Janne Josefsson som kastar sig in i städbilen och rycker ut.
Citera
2025-02-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
Då finns det ingen bättre att kontakta än Youtubes egen Janne Josefsson som kastar sig in i städbilen och rycker ut.

Det är bra att han tagit det namnet. Det är på inget sätt en kvalitetsstämpel. Det är som att säga att något är en Wish-kopia att någon är YouTube-Janne Josefsson. Det är där avskrapet hamnar. Folk som inte har några kunskaper i journalistik och samhället, men som ändå fått för sig att de kan göra det lika bra som den äkta varan för att många kollar på dem.

Janne Josefsson hade aldrig fått för sig att ta i det här caset med tång. Janne stod upp för den svaga människan som blev illa behandlad av makten, myndigheterna och stora företag. Här ser det ut att vara tvärtom. En kille med en stor och populär YouTube-kanal tänker dreva mot ett vittne i en rättsprocess, på uppdrag av en rikskänd musikartist som har stora ekonomiska resurser.
Citera
2025-02-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
https://www.youtube.com/live/kyKS_nyJSyk

23 minuter in, Anjo har tydligen sagt att dokumentären var klar i augusti, nu säger Simon att han fått se filmen för någon månad sen då den nästan var klar och sen en gång till för några veckor sen då den var helt klar.

Det vill säga att den redigeras efter att familjen Anjo firade jul med Anna Toledano Book.

Och där kom det! Simon har lagt ut en story på Insta där ham berättat att han fått några Dm:s(för vi alla vet att han inte läser här) om när i tid han sett dokumentär.
Citera
2025-02-19, 12:36
Medlem
Citat:
Skummade just domen, och den är inte alls svårförståelig. Bruden var kraftigt berusad. Hon var däremot lite betuttad i Antonios kompis. Detta vittnade alla på platsen om. Det förekom sexuella handlingar mellan dem, som om hon inte varit lika packad inte hade rubricerats som våldtäkt. Trots det ansåg tinget att kompisen inte skulle dömas, eftersom han var så ung och inte nödvändigtvis borde förstått att han utnyttjade henne. Inget i utredningen pekade på att han måste ha förstått att hon inte var byxmyndig, och hon såg dessutom mogen ut i kroppen, och umgicks med äldre personer.

Antonio däremot, han sade att han visste att hon var 13, och ett vittne berättade att hon såg Antonio med skrevet upptryckt i ansiktet på målsäganden vid ett tillfälle där han gjorde rörelser. Att hon sedan sett honom dra upp byxorna när hon kom fram till dem. Däremot hade målsäganden ryggen mot, så hon såg inte att könsorganet var i munnen. Däremot ansåg tingsrätten att det måste ha berott på det. Hovrätten bedömde det inte på något annorlunda sätt. I hovrätten blir däremot polaren dömd. Så de ansåg alltså att han uppnått en tillräcklig mognad för att förstå att det var olämpligt att utnyttja henne då hon var så berusad som hon var.

Det verkar som Anjo låtit sig påverkad av Anna Book, som har svårt att acceptera att hennes son är en sliskig typ som utnyttjar småflickors berusning i sexuella syften. Nu gör de ett tappert försök att rentvå hans namn så han kan slippa ha stämpeln som en äcklig våldtäktsman. För det går kanske att hitta en annan förklaring till varför han hade byxorna neddragna och skrevet uppe i ansiktet på en redlöst berusad 13-åring.
Med andra ord så tror du inte på resning i det här fallet som Anjo ändå tog upp under intervjun med Riks? Haha vi som vet något om resning skrattar gott när Anjo nämner sånt.

Varför är det så viktigt för "sekten" att skydda en man som har våldtagit barn? Det borde vi prata mer om. Motvikt och Simon ryktas gilla yngre tjejer.
Citera
2025-02-19, 12:39
Medlem
Citat:
Antonio däremot, han sade att han visste att hon var 13, och ett vittne berättade att hon såg Antonio med skrevet upptryckt i ansiktet på målsäganden vid ett tillfälle där han gjorde rörelser. Att hon sedan sett honom dra upp byxorna när hon kom fram till dem. Däremot hade målsäganden ryggen mot, så hon såg inte att könsorganet var i munnen. Däremot ansåg tingsrätten att det måste ha berott på det. Hovrätten bedömde det inte på något annorlunda sätt. I hovrätten blir däremot polaren dömd. Så de ansåg alltså att han uppnått en tillräcklig mognad för att förstå att det var olämpligt att utnyttja henne då hon var så berusad som hon var.
Han kanske bara visade kuken som vid sin andra dom
Citera
2025-02-19, 12:41
Medlem
Öppen fråga, har Anjo gjort en miss med att namnet på målsägande inte är maskat i FUP? Jag som läser en del FUPar vet ju att det är standard.
Citera
2025-02-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Med andra ord så tror du inte på resning i det här fallet som Anjo ändå tog upp under intervjun med Riks? Haha vi som vet något om resning skrattar gott när Anjo nämner sånt.

Varför är det så viktigt för "sekten" att skydda en man som har våldtagit barn? Det borde vi prata mer om. Motvikt och Simon ryktas gilla yngre tjejer.

Det känns spontant osannolikt. Det ska ju till något mer. Att man kan visa att vittnet ljugit. Att man kan lägga fram annan bevisning som försvagar hennes vittnesmål. Nu vet jag inte vad Anjo kommer lägga fram. Men av det lilla jag har hört framstår det inte som han har koll på bitarna. Så jag får inte uppfattningen att han har något av värde.

När jag studerar domen hittar förstås även jag det som vilken annan försvarsadvokat hade hittat för att så tvivel i åklagarens gärningspåstående. Det finns ju ingen vittnesuppgift om att man sett att han haft könsorganet i munnen på målsäganden. Han kan ha gjort något annat och det har misstolkats p.g.a att vittnet var berusad och yada yada. Så det är inte bevisat att han utfört en våldtäkt mot henne. Uppenbarligen tyckte inte Svea hovrätt det.

Det är liksom ingen skräll att en advokat är med på ett hörn i slutet. Det är ju business. Han åtar sig att jobba för en resningsansökan för sin klient. Jag tror inte han gör det pro bono direkt, det är ju pengar i det. Han måste gå ut och säga att jag tror på min klients version. Det är ju klientens ståndpunkt. Advokaten ska inte ha en annan inställning än den hos vilken advokaten företräder. Att dra stora växlar vid det är inte alls intressant. Det hade varit en annan sak om det var en part som var oberoende som tyckte så. Kanske ett justitieråd i HD.

På tal om Riks så ser det ut som den där Denice som förekom på den kanalen tidigare var vittne i rättegången mot Antonio.

Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Öppen fråga, har Anjo gjort en miss med att namnet på målsägande inte är maskat i FUP? Jag som läser en del FUPar vet ju att det är standard.

Det ligger troligen till så att Anjo kollat på dokumenten som Anna Book och Antonio har, och inte det han skulle få om han själv begärde ut det från domstolen. Sekretessen gäller givetvis inte för Antonio. Han måste ju veta vem som anklagar honom etc.

Nu ska idioten ändå gå ut med namnet i sin video p.g.a det. Även om det inte var maskat så är det ingen självklarhet att göra det bara för det är offentlig handling. Det är inte som att någon seriös publicist går ut med namn på målsägande och vittnen etc utan tillåtelse. Inte ens tilltalade, såvida det inte handlar om allvarliga gärningar med stort allmänintresse.

Men det är trots allt Janne Josefsson från Wish.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2025-02-19 kl. 13:00.
Citera
2025-02-19, 13:25
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Hur många tror ni kommer köpa "Dokumentären"? om barnvåldtäktsmannen?
Citera
2025-02-19, 13:32
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Inte många, den kommer nog hamna rätt snabbt på piratebay, eller liknande sida.
Citera
2025-02-19, 14:09
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Tänker samma.

Sen kan vi sitta här och garva åt den tillsammans med vetskapen att det inte genererar ett öre till chipsbudgeten.
Citera
2025-02-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett

Jag tror att många kommer göra det, tyvärr.
Citera
2025-02-19, 14:37
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Jag vet bara att jag själv har köpt den, jag är alldeles för nyfiken av mig för att låta bli

Jag har följt Anna Book tråden på skvallerforumet i väldigt många år, inte för att jag gillar henne, utan tvärtom. Hon betedde sig som en idiot på sina lives som jag såg med skräckblandad förtjusning. Du milde, vem minns inte liven där hon förklarade sin syn på feminism? Eller när hon stolt visade upp sina nya tänder som var betalda med tonfisk och bajs enligt henne själv. Hon har gett mig mååånga goda skratt genom åren.

Jag läste FUP och dom på den tiden det begav sig men har nu uppdaterat mig inför "premiären".

1/3 ska jag sitta bänkad med lite goda snacks för att beskåda hur Bookarna med mammacita i spetsen, tar ytterligare ett spadtag till den egna graven.

Förmodligen är jag själv inte riktigt som man ska vara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in