Citat:
Ursprungligen postat av
Sumuk20
Med andra ord så tror du inte på resning i det här fallet som Anjo ändå tog upp under intervjun med Riks? Haha vi som vet något om resning skrattar gott när Anjo nämner sånt.
Varför är det så viktigt för "sekten" att skydda en man som har våldtagit barn? Det borde vi prata mer om. Motvikt och Simon ryktas gilla yngre tjejer.
Det känns spontant osannolikt. Det ska ju till något mer. Att man kan visa att vittnet ljugit. Att man kan lägga fram annan bevisning som försvagar hennes vittnesmål. Nu vet jag inte vad Anjo kommer lägga fram. Men av det lilla jag har hört framstår det inte som han har koll på bitarna. Så jag får inte uppfattningen att han har något av värde.
När jag studerar domen hittar förstås även jag det som vilken annan försvarsadvokat hade hittat för att så tvivel i åklagarens gärningspåstående. Det finns ju ingen vittnesuppgift om att man sett att han haft könsorganet i munnen på målsäganden. Han kan ha gjort något annat och det har misstolkats p.g.a att vittnet var berusad och yada yada. Så det är inte bevisat att han utfört en våldtäkt mot henne. Uppenbarligen tyckte inte Svea hovrätt det.
Det är liksom ingen skräll att en advokat är med på ett hörn i slutet. Det är ju business. Han åtar sig att jobba för en resningsansökan för sin klient. Jag tror inte han gör det pro bono direkt, det är ju pengar i det. Han måste gå ut och säga att jag tror på min klients version. Det är ju klientens ståndpunkt. Advokaten ska inte ha en annan inställning än den hos vilken advokaten företräder. Att dra stora växlar vid det är inte alls intressant. Det hade varit en annan sak om det var en part som var oberoende som tyckte så. Kanske ett justitieråd i HD.
På tal om Riks så ser det ut som den där Denice som förekom på den kanalen tidigare var vittne i rättegången mot Antonio.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sumuk20