2025-02-18, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64

Ditt svar har premissen att Axel skulle vara diagnosticerad som "psykopat", eller antisocial personlighetsstörning som det egentligen heter; något som helt enkelt är falskt.

Din invändning har premissen att särskilt många med störningen är diagnosticerade.
Citera
2025-02-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adasdasd
Din invändning har premissen att särskilt många med störningen är diagnosticerade.

Alldeles oavsett hur många eller få som är diagnosticerade kvarstår det faktum att Axel inte är diagnosticerad med antisocial personlighetsstörning. Detta beror sannolikt på att han inte uppfyller kriterierna för att få dylik diagnos.

Intressant emellertid att du nämner odiagnostiserade: Anjos beteende på sociala medier torde vara intressant här?
Citera
2025-02-18, 23:17
Avslutad
Citat:
Alldeles oavsett hur många eller få som är diagnosticerade kvarstår det faktum att Axel inte är diagnosticerad med antisocial personlighetsstörning. Detta beror sannolikt på att han inte uppfyller kriterierna för att få dylik diagnos.

Intressant emellertid att du nämner odiagnostiserade: Anjos beteende på sociala medier torde vara intressant här?

Varför sannolikt? Det är bara så som du säger för den generella populationen, inte specifika personer som utmärkt sig på särskilt vis, och definitivt inte detta segment av folk.

Skulle säga att de flesta influencers, och andra som försöker göra karriär i sociala medier som youtubers som bara gör innehåll av sitt liv uppvisar rätt tydliga narcissistiska drag på ett sätt som inte mer normala människor gör.

Alltså, jag drar alla över en kam här. Anjo, Chrippa, Jockiboi, Rask, sen känner jag inte till fler haha.
Citera
2025-02-18, 23:24
Medlem
Citat:
Varför sannolikt? Det är bara så som du säger för den generella populationen, inte specifika personer som utmärkt sig på särskilt vis, och definitivt inte detta segment av folk.

Skulle säga att de flesta influencers, och andra som försöker göra karriär i sociala medier som youtubers som bara gör innehåll av sitt liv uppvisar rätt tydliga narcissistiska drag på ett sätt som inte mer normala människor gör.

Alltså, jag drar alla över en kam här. Anjo, Chrippa, Jockiboi, Rask, sen känner jag inte till fler haha.

Tror du på allvar att Axel har en antisocial personlighetsstörning? Nej det tror du naturligtvis inte.

Jag skriver enkom utefter mina egna erfarenheter.

I övrigt håller jag med dig om dina observationer av youtubers, men det går knappast att stämpla riktiga diagnoser på dessa utifrån innehållet på deras kanaler. Men det klart man kan misstänka, men det är inte samma sak som fakta.
Citera
2025-02-18, 23:49
Avslutad
Citat:
Tror du på allvar att Axel har en antisocial personlighetsstörning? Nej det tror du naturligtvis inte

Det är typ bara Jockiboi som i sina sämre stunder offentligt visat sämre drag. Ja, kanske Chrippa men jag har inte kolla så noga. Sen kan alla såna skärpa till sig i perioder, men det spårar ur igen när det blir skit i privatlivet.
Citera
2025-02-19, 00:29
Avslutad
Citat:

Håller med att de flesta influencers uppvisar drag av narcissism.

Men Alex är inte sån influencer som vloggar om sitt liv och hela tiden framhäver sig själv.

Kollar man på "Sekten" är det rätt intressant att studera bildspråket på deras thumbnails. Det är BARA deras egna ansikten på varenda jävla video. JAG, JAG, JAG.
Så använder dom nåt program för att hotta upp bilderna på sig själva. Det ser bedrövligt töntigt ut men dom är för narcissistiska för att förstå det själva.

Alex är ju nånting helt annat.
Citera
2025-02-19, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
Haha

Just detta att anklaga folk att vara "maniska" kör Motvikt ofta med. Vet inte om han förstår ordets innebörd riktigt.

Men det ska alltså komma från snubben som gjort 100 videos om Chrippa och hans tjej. På tal om att vara manisk alltså.

Det är helt OK för Motvikt att göra 100 hånande videos om folk han inte känner men GUD NÅDE den som skriver en kritisk kommentar ....Den är manisk.
Missbrukat uttryck, han behöver lära sig den hårda vägen. Rask är ett praktexempel på maniskt beteende, Lokal kritiserar beteenden och mönster sakligt.

Sekten går samman mot fienden som väntat.
Senast redigerad av Pallal 2025-02-19 kl. 01:23.
Citera
2025-02-19, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Missbrukat uttryck, han behöver lära sig den hårda vägen. Rask är ett praktexempel på maniskt beteende, Lokal kritiserar beteenden och mönster sakligt.

Sekten går samman mot fienden som väntat.

Vilka är deras "fiender" enligt dem? Väderkvarnar? Anjo är Don Quijote och "vad är problemet?", "rask" och "motvikt" är Sancho Pancha?

De lever i en drömvärld.
Citera
2025-02-19, 01:50
Medlem
Är det Rasmus som filmar Anjos världsbästa produktion?

Läste en sådan kommentarer hos lokal .

Rasmus är för bra för att smutsa ned sig här.

Stämmer det?
Citera
2025-02-19, 04:28
Medlem
Citat:

Men Alex är inte sån influencer som vloggar om sitt liv och hela tiden framhäver sig själv.

Kollar man på "Sekten" är det rätt intressant att studera bildspråket på deras thumbnails. Det är BARA deras egna ansikten på varenda jävla video. JAG, JAG, JAG.
Så använder dom nåt program för att hotta upp bilderna på sig själva. Det ser bedrövligt töntigt ut men dom är för narcissistiska för att förstå det själva.

Om de här youtubers hade varit kvinnor i 36-49 års ålder, hade reaktionen varit annorlunda. Hade en kvinna suttit och klankat ner en namngiven 24-årig mans sexualitet flera gånger varje vecka i över ett års tid hade det låtit annorlunda.

Om man tänker så så får man ett annat perspektiv på Anjos attacker på Linnea. Det är helt vidrigt det han gjort. Och nu så ska han ömma för en barnvåldtäktsman också.
Citera
2025-02-19, 06:14
Medlem
https://www.youtube.com/live/kyKS_nyJSyk

23 minuter in, Anjo har tydligen sagt att dokumentären var klar i augusti, nu säger Simon att han fått se filmen för någon månad sen då den nästan var klar och sen en gång till för några veckor sen då den var helt klar.

Det vill säga att den redigeras efter att familjen Anjo firade jul med Anna Toledano Book.
Citera
2025-02-19, 07:09
Avslutad
Citat:

Nånting annat, absolut, det håller jag med om. Buntade ihop de andra med varandra i mitt inlägg lite av en anledning också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in