2025-02-19, 08:01
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
När trailern för kommande Minecraft-filmen släpptes blev det världens liv bland barn och unga världen över som gjorde arga videos på tik tok och youtube angående vilken skitfilm det av allt att döma verkar vara.
Innan dom har sett filmen alltså.

Ännu har jag inte sett att skaparna bakom Minecraft-filmen kallar barnen för hjärndöda idioter som ska hålla käften tills dom sett filmen.

Att en trailer och en poster väcker reaktioner är väl själva syftet....

Kan inte Anjo hantera det ska han inte göra "dokumentärer". Åtminstone inte släppa en trailer som hintar om vilket skit det är.
Nej det är verkligen en alldeles speciell nivå av dumt. Det känns precis som när man ser en Aftonbladetrubrik på Facebook, folk kommenterar rubrik+bild argt och får svaret "Läs artikeln innan du kommenterar!"

MEN DÅ LIGGER JU ARTIKELN PRECIS DÄR REDO ATT LÄSAS!! Det gör inte Anjos film, man kan för fittan inte släppa trailer och annat och sedan tro att reaktionerna på dessa ska vänta. Hur dum i hela huet är man då?

Såg en kommentar (hos vadärproblemet tror jag) som avslutades med "Se filmen" duger liksom inte som försvar, det är riktiga människor det handlar om.

Folk har väl dessutom reagerar på just trailers och affischer sedan de uppfanns? Det hade fan varit bättre om sekten inte bemötte det alls, om de nu inte har konkreta svar, istället för att upprepa "se filmen" som om de alla fått en släng av Rasks malarsjuka.
Citera
2025-02-19, 08:43
Avstängd
Den här juristen Eeva Ahlvik som är med har inte sysslat med brottmål.

Hennes erfarenhet härör från Västerås kommun och dkv utbildningsföretag.

Känd som lite av en rättshaverist i Västerås.

Ska se om jag kan få tag på lite mer smaskig info.
Citera
2025-02-19, 08:46
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife

Att han ens jämför detta med seriösa dokumentärer om brottslingar är magiskt!
Citera
2025-02-19, 09:10
Avslutad
Citat:

Hahahahaha men lol, tack för infon. Vad komiskt.
Citera
2025-02-19, 09:13
Medlem
Citat:

Hur korkat är det att ha med henne för att uttala sig kring ett brottmål då. Alla i den där sekten verkar ha en intellektuell funktionsnedsättning. Ja kom gärna med mer info om rättshaveristen i Västerås.
Citera
2025-02-19, 09:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hur korkat är det att ha med henne för att uttala sig kring ett brottmål då. Alla i den där sekten verkar ha en intellektuell funktionsnedsättning. Ja kom gärna med mer info om rättshaveristen i Västerås.

Ja vi får se om jag kan få fram något matnyttigt.

Hade Anjo varit lite mer normalintelligent så hade han haft med en brottmålsadvokat.

Visserligen skulle väl en sådan inte ställa upp av flera skäl.
Citera
2025-02-19, 09:19
Medlem
Citat:

Känns spontant som att Anjo håller på att göra bort sig vid släppet av den här filmen. Där han ska försöka rentvå en person som är uppenbart skyldig på grunden att det bara fanns muntlig bevisning. Inget ovanligt för brottmål i allmänhet, och våldtäktsmål i synnerhet, förövrigt. Men att det dessutom i detta mål finns ett vittne som sett övergreppet. Det är alltså inte målsäganden som berättat om det. Det är vittnets berättelse som ligger till grund för åtalet. Detta är faktiskt ganska så starkt, det är inget som brukar finnas. Den här personen har alltså utbildade domare i hovrätten ansett vara tillräckligt trovärdig, och den personen ska nu Anjo försöka misskreditera flera år senare. Bland annat för att hon inte minns att hon sagt saker som det framgår att hon sade under utredningen. Trots att det är helt normalt att man glömmer av saker med åren.

Har inte satt mig in i domen, endast fått delar av den återberättad. Men det framstår som att Anjo har en oerhört slapphänt inställning till det han gör, då han inte överhuvudtaget satt sig in i juridiken. Trots att han gjort en hel film där han kritiserar en rättsprocess har han inte satt sig in i målet. Eftersom han gjort en poäng av att Antonio är dömd för våldtäkt mot barn, medan hans polare blev dömd för våldtäkt. Trots att det står att det är bevisat att Antonio kände till målsägandens ålder, medan det inte var utrett att hans polare gjorde det. Därför blir det en annorlunda utgång.

I brottmål handlar det alltid om vad som går att bevisa. Annars hade ju alla som dödar någon blivit dömda för mord. För alla som dödar andra berövar andra livet. Men i brottmålen ska man även lägga fram bevis för vad gärningspersonen visste om sitt agerande. Det räcker inte med att bevisa att någon berövade annan livet, du måste kunna bevisa att personen i varje fall förstod att genom att göra såhär kommer jag döda den här personen. Därför blir inte en person som råkar köra ihjäl någon annan för han körde för fort, dömd för samma sak som en person som skjuter någon med en pistol i huvudet. Även om utgången är densamma där någon annan blev berövad livet. Men Anjo verkar resonera på det sättet. Vilket är väldigt efterblivet om man vill göra seriösa filmer om detta ämnet.

Att hans kompisar i ”Sekten” tror att Antonio eventuellt är oskyldig efter att de kollat på filmen ger den inte någon som helst kredibilitet. Tvärtom snarare. En film är inte en objektiv skildring, även om det är en dokumentär. Simon, Motvikt och Rask är inte heller kunniga på området. Det går givetvis att tuta i dem väldigt mycket genom att peka på saker som för en icke juridiskt kunnig kan te sig märkligt, och dessutom stoltsera med en riktig jurist som kommer med lite instick ibland. Att det är en gammal kommunjurist kvittar. Det är en utbildad person som nästan blir som ett orakel i deras ögon.

Om någon sitter på domen får de hemskt gärna lägga upp den här i tråden. Jag tror Anjo håller på att göra en väldigt idiotisk grej för sin karriär här. Det går garanterat att hitta bättre våldtäktsmål att kritisera bevisningen i än detta. Det är den uppfattningen jag får efter det lilla jag hört.
Citera
2025-02-19, 09:37
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Känns spontant som att Anjo håller på att göra bort sig vid släppet av den här filmen. Där han ska försöka rentvå en person som är uppenbart skyldig på grunden att det bara fanns muntlig bevisning. Inget ovanligt för brottmål i allmänhet, och våldtäktsmål i synnerhet, förövrigt. Men att det dessutom i detta mål finns ett vittne som sett övergreppet. Det är alltså inte målsäganden som berättat om det. Det är vittnets berättelse som ligger till grund för åtalet. Detta är faktiskt ganska så starkt, det är inget som brukar finnas. Den här personen har alltså utbildade domare i hovrätten ansett vara tillräckligt trovärdig, och den personen ska nu Anjo försöka misskreditera flera år senare. Bland annat för att hon inte minns att hon sagt saker som det framgår att hon sade under utredningen. Trots att det är helt normalt att man glömmer av saker med åren.

Har inte satt mig in i domen, endast fått delar av den återberättad. Men det framstår som att Anjo har en oerhört slapphänt inställning till det han gör, då han inte överhuvudtaget satt sig in i juridiken. Trots att han gjort en hel film där han kritiserar en rättsprocess har han inte satt sig in i målet. Eftersom han gjort en poäng av att Antonio är dömd för våldtäkt mot barn, medan hans polare blev dömd för våldtäkt. Trots att det står att det är bevisat att Antonio kände till målsägandens ålder, medan det inte var utrett att hans polare gjorde det. Därför blir det en annorlunda utgång.

I brottmål handlar det alltid om vad som går att bevisa. Annars hade ju alla som dödar någon blivit dömda för mord. För alla som dödar andra berövar andra livet. Men i brottmålen ska man även lägga fram bevis för vad gärningspersonen visste om sitt agerande. Det räcker inte med att bevisa att någon berövade annan livet, du måste kunna bevisa att personen i varje fall förstod att genom att göra såhär kommer jag döda den här personen. Därför blir inte en person som råkar köra ihjäl någon annan för han körde för fort, dömd för samma sak som en person som skjuter någon med en pistol i huvudet. Även om utgången är densamma där någon annan blev berövad livet. Men Anjo verkar resonera på det sättet. Vilket är väldigt efterblivet om man vill göra seriösa filmer om detta ämnet.

Att hans kompisar i ”Sekten” tror att Antonio eventuellt är oskyldig efter att de kollat på filmen ger den inte någon som helst kredibilitet. Tvärtom snarare. En film är inte en objektiv skildring, även om det är en dokumentär. Simon, Motvikt och Rask är inte heller kunniga på området. Det går givetvis att tuta i dem väldigt mycket genom att peka på saker som för en icke juridiskt kunnig kan te sig märkligt, och dessutom stoltsera med en riktig jurist som kommer med lite instick ibland. Att det är en gammal kommunjurist kvittar. Det är en utbildad person som nästan blir som ett orakel i deras ögon.

Om någon sitter på domen får de hemskt gärna lägga upp den här i tråden. Jag tror Anjo håller på att göra en väldigt idiotisk grej för sin karriär här. Det går garanterat att hitta bättre våldtäktsmål att kritisera bevisningen i än detta. Det är den uppfattningen jag får efter det lilla jag hört.

Varför tror du INGEN streamingstjänst köpt in den?
Utan anjo skyller på att en del av dom inte sysslar med "den sorts content"
Vilket bolag dammsuger ine marknaden på denna typ av genre?

Sen skyllde han på att en del inte hade råd att köpa in den. Vad begär han egentligen? Och vilket bolag hade inte skramlar ihop pengar om det nu är en sån våldsamt välgjord dokumentär?

Och endast 1 var villig att ta i den med tång. Men då skyllde han på reaktionerna på hans trailer....

Har en god vän som jobbat med media som dock är pensionär. Jag berättade om den och frågade vad han hade betalat för köpa in en sån dokumentär. Han tippade på 200.000 lök.

Men vi kan vara säkra på att alla han kontakt har sett den i sin helhet, och INGEN vill köpa inte den.
Snyggt jobbat banjo.
Frågan är varför ingen vill.
Kan det vara pga. Kinesen och Herr Öberg, och/eller att den är så ofantligt värdelös och innehåller så mycket faktafel från banjo ?

Ja vad tror ni är orsaken till detta debacel?
Citera
2025-02-19, 09:43
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
När trailern för kommande Minecraft-filmen släpptes blev det världens liv bland barn och unga världen över som gjorde arga videos på tik tok och youtube angående vilken skitfilm det av allt att döma verkar vara.
Innan dom har sett filmen alltså.

Ännu har jag inte sett att skaparna bakom Minecraft-filmen kallar barnen för hjärndöda idioter som ska hålla käften tills dom sett filmen.

Att en trailer och en poster väcker reaktioner är väl själva syftet....

Kan inte Anjo hantera det ska han inte göra "dokumentärer". Åtminstone inte släppa en trailer som hintar om vilket skit det är.

Jag har väntat på den här kommentaren och ingen på YouTube har lyckats kläcka den.
Citera
2025-02-19, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Här är tråden. FUP är citerat i den tråden och även i denna. (FB) Solna: 15-åring och 16-åring begick våldtäkt resp. våldtäkt mot barn - 2016-09-12

Tack för ett insiktsfullt inlägg. Anjo har storhetsvansinne. Han är helt övertygad om att han kan ge en intressant vinkling på detta, men om man missar till och med domens betydelse så kan man nog ana att mycket annat är helt galna antaganden. Simon säger ju nu att han inte är så säker på att Antonio är skyldig efter att han såg filmen. Så den är helt klart vinklat ditåt. Redigerad efter att Anjos familj och Bookfamiljen firade jul ihop.
Citera
2025-02-19, 10:09
Avstängd
Har Anjos pappa haft uppdrag som nämndeman?

Funderar på vem Anjo har konsulterat i två års tid som inte vill ha betalt.
Citera
2025-02-19, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Här är tråden. FUP är citerat i den tråden och även i denna. (FB) Solna: 15-åring och 16-åring begick våldtäkt resp. våldtäkt mot barn - 2016-09-12

Tack för ett insiktsfullt inlägg. Anjo har storhetsvansinne. Han är helt övertygad om att han kan ge en intressant vinkling på detta, men om man missar till och med domens betydelse så kan man nog ana att mycket annat är helt galna antaganden. Simon säger ju nu att han inte är så säker på att Antonio är skyldig efter att han såg filmen. Så den är helt klart vinklat ditåt. Redigerad efter att Anjos familj och Bookfamiljen firade jul ihop.

Skummade just domen, och den är inte alls svårförståelig. Bruden var kraftigt berusad. Hon var däremot lite betuttad i Antonios kompis. Detta vittnade alla på platsen om. Det förekom sexuella handlingar mellan dem, som om hon inte varit lika packad inte hade rubricerats som våldtäkt. Trots det ansåg tinget att kompisen inte skulle dömas, eftersom han var så ung och inte nödvändigtvis borde förstått att han utnyttjade henne. Inget i utredningen pekade på att han måste ha förstått att hon inte var byxmyndig, och hon såg dessutom mogen ut i kroppen, och umgicks med äldre personer.

Antonio däremot, han sade att han visste att hon var 13, och ett vittne berättade att hon såg Antonio med skrevet upptryckt i ansiktet på målsäganden vid ett tillfälle där han gjorde rörelser. Att hon sedan sett honom dra upp byxorna när hon kom fram till dem. Däremot hade målsäganden ryggen mot, så hon såg inte att könsorganet var i munnen. Däremot ansåg tingsrätten att det måste ha berott på det. Hovrätten bedömde det inte på något annorlunda sätt. I hovrätten blir däremot polaren dömd. Så de ansåg alltså att han uppnått en tillräcklig mognad för att förstå att det var olämpligt att utnyttja henne då hon var så berusad som hon var.

Det verkar som Anjo låtit sig påverkad av Anna Book, som har svårt att acceptera att hennes son är en sliskig typ som utnyttjar småflickors berusning i sexuella syften. Nu gör de ett tappert försök att rentvå hans namn så han kan slippa ha stämpeln som en äcklig våldtäktsman. För det går kanske att hitta en annan förklaring till varför han hade byxorna neddragna och skrevet uppe i ansiktet på en redlöst berusad 13-åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in