2025-02-18, 07:52
  #2869
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Jobbigaste med Norge är väl det att det finns så många alternativ, är Sanness sjuk eller ur slag finns Fosnäs, Theodersen, Fossesholm, LUW och Kalvå där bakom som alla varit topp 10 på distans i år trots att det i Kalvås fall varit en rätt bedrövlig säsong.

Fast många av dessa som inte har visat någon vidare form nu på slutet så det finns inte så många starka alternativ. Sverige har väl i sånt fall ett formstarkare lag.
Citera
2025-02-18, 07:55
  #2870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Ja, det om det enbart sto mellom Sverige og Norge om guldet, og intet annet hadde betydning. Men så er det ikke.
Om det hadde vært 4 etapper i fristil, så hadde nog Sverige og Norge vært mer jevnstilte, så at det bare burde være guld vi gikk for.
Men, som det nu er, er det mer sannsynlig at vi vil kjempe om sølv/bronse med Tyskland og Finland, og i det scenarioet,
vil jeg absolutt kjenne meg tryggere om vi har Heidi på siste etappe,

Absolut inte räkna bort tyskland. De hade 5 damer top 20 sista loppet i Falun. Sen har ju de också bra sprintåkare förutom dessa 5. En tysk dam ligger 2:a i världscupen osv...
Citera
2025-02-18, 08:59
  #2871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fast många av dessa som inte har visat någon vidare form nu på slutet så det finns inte så många starka alternativ. Sverige har väl i sånt fall ett formstarkare lag.
Jo de platsar ju inte nu men ändå starka alternativ och sen ska man främst sätta det i relation till hur de motsvarande svenska åkarna presterar om man tänker reserver. Två åkare i Sverige och Norges tilltänkta stafettlag hade bra helger och två åkare i vardera lag stod över så oklart hur de ligger till.

Nåja, en och en halv vecka kvar innan det drar igång och ännu längre till stafetten så mycket kan fortfarande hända men lite oroväckande med Moa Ilar även om hon missade SM på grund av sjukdom så kan ju varit det.
Citera
2025-02-18, 13:15
  #2872
Medlem
Alkibiadess avatar
Ja, hur går det egentligen med de svenska reserverna? Knäpptyst vad det verkar. Märta anmäld till Smart Energy Cup i Bollnäs till helgen, skall man tolka det som att hon inte är reserv?
Citera
2025-02-18, 14:45
  #2873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ja, hur går det egentligen med de svenska reserverna? Knäpptyst vad det verkar. Märta anmäld till Smart Energy Cup i Bollnäs till helgen, skall man tolka det som att hon inte är reserv?

Det är väl rätt stor sannolikhet att 8-mannatruppen omfattar både en första, en andra och även en tredje reserv?

Sprint: Jonna, Linn, Maja, Johanna, Emma (Frida, Moa I)
Skiathlon: Frida, Ebba, Moa I, Jonna, Linn (Emma, Maja)
10 km: Frida, Ebba, Jonna, Linn (Emma, Moa)
50 km: Frida, Ebba, Jonna, Linn (Emma, Moa)
Stafett: Frida, Ebba, Jonna, Linn (Emma, Moa, Maja)

Kanske bara vi på utsidan som vill ha med Märta?
Citera
2025-02-18, 14:48
  #2874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ja, hur går det egentligen med de svenska reserverna? Knäpptyst vad det verkar. Märta anmäld till Smart Energy Cup i Bollnäs till helgen, skall man tolka det som att hon inte är reserv?
Väldigt konstigt. Jag pratade med en av de aktuella i Söndags och dom hade blivit lovade besked samma eftermiddag och att det skulle komma ut i media igår.
Citera
2025-02-18, 16:49
  #2875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Det är väl rätt stor sannolikhet att 8-mannatruppen omfattar både en första, en andra och även en tredje reserv?

Sprint: Jonna, Linn, Maja, Johanna, Emma (Frida, Moa I)
Skiathlon: Frida, Ebba, Moa I, Jonna, Linn (Emma, Maja)
10 km: Frida, Ebba, Jonna, Linn (Emma, Moa)
50 km: Frida, Ebba, Jonna, Linn (Emma, Moa)
Stafett: Frida, Ebba, Jonna, Linn (Emma, Moa, Maja)

Kanske bara vi på utsidan som vill ha med Märta?

sa inte Linn att hon ville ladda för teamsprinten och inte var så sugen på 10 km?
Citera
2025-02-18, 17:00
  #2876
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
sa inte Linn att hon ville ladda för teamsprinten och inte var så sugen på 10 km?

Helt riktigt, hon kör hellre teamsprinten än 10 km (eller båda)
Citera
2025-02-18, 17:27
  #2877
Medlem
Enligt SVT text så har Frida som målbild att åka allt.
Kul, spännande!
Citera
2025-02-18, 17:31
  #2878
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Enligt SVT text så har Frida som målbild att åka allt.
Kul, spännande!

Även sprinten?
Citera
2025-02-18, 17:58
  #2879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Enligt SVT text så har Frida som målbild att åka allt.
Kul, spännande!


Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Även sprinten?
Alla distanser i betydelsen distanslopp
Citera
2025-02-18, 18:01
  #2880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Även sprinten?
Du får fråga Frida eller SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in