2025-02-18, 18:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Du får fråga Frida eller SVT.

Det var ju du som skrev om det här så det är väl snarare du som skall svara på det (till skillnad från dig har jag inte läst vad som står på SVT Text).
Citera
2025-02-18, 18:29
Medlem
Jag har tappat all tilltro till ledningen i landslaget. De verkar inte ha något att säga till om. Nu ska truppen ladda på flera olika stället. Känns inte som ett lag alls... En massa egocentriska åkare som ledarna tydligen inte kan tygla. Inget bra ledarskap...
Citera
2025-02-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det var ju du som skrev om det här så det är väl snarare du som skall svara på det (till skillnad från dig har jag inte läst vad som står på SVT Text).
Jag kan inte svara för Frida, enligt SVT text så har Frida som målbild att åka alla distanser.
Citera
2025-02-18, 18:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfdaren
Jag har tappat all tilltro till ledningen i landslaget. De verkar inte ha något att säga till om. Nu ska truppen ladda på flera olika stället. Känns inte som ett lag alls... En massa egocentriska åkare som ledarna tydligen inte kan tygla. Inget bra ledarskap...

Om olika åkare behöver olika typer av uppladdning för att prestera bra på VM så bör ledningen alltså tvinga på alla åkare en och samma uppladdning enligt dig vilket då kommer leda till sämre resultat på VM.
Citera
2025-02-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Om olika åkare behöver olika typer av uppladdning för att prestera bra på VM så bör ledningen alltså tvinga på alla åkare en och samma uppladdning enligt dig vilket då kommer leda till sämre resultat på VM.

Ja på första delen, nej på andra.
Citera
2025-02-18, 18:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfdaren
Ja på första delen, nej på andra.

Ja, du vill uppenbarligen ha ett auktoritärt ledarskap i längdlandslaget. Till skillnad mot dig tror jag inte att det leder till en optimering av prestationerna på VM.
Citera
2025-02-18, 19:07
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Du får fråga Frida eller SVT.

Distansloppen naturligtvis:

https://www.svt.se/sport/langdskidor/frida-karlsson-siktar-pa-att-kora-alla-distanslopp-i-langdskid-vm
Citera
2025-02-18, 19:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Distansloppen naturligtvis:

https://www.svt.se/sport/langdskidor/frida-karlsson-siktar-pa-att-kora-alla-distanslopp-i-langdskid-vm

Det förstår ju jag också. Jag la ju till en smileys efter min fråga men fick bara tondöva svar tillbaka.
Citera
2025-02-18, 19:50
Medlem
rainbowias avatar
Luktar lång väg att Frida blir VM-drottning. (nästan så hon är värd att köra ankarsträckan på stafetten med flaggan i hand )
Citera
2025-02-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Luktar lång väg att Frida blir VM-drottning. (nästan så hon är värd att köra ankarsträckan på stafetten med flaggan i hand )

Inte om det svenska vallateamet får säga sitt 🙈🤷‍♂️
Citera
2025-02-18, 19:56
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Inte om det svenska vallateamet får säga sitt 🙈🤷‍♂️

En styck brasklapp, ja. I storlek som Thomas Wassbergs jaktmarker.
(jag glömmer alltid vidden av det orättvisa med inverkan av olika material, påminns ibland)
Citera
2025-02-18, 19:57
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Varför vaska vårt starkaste kort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in