Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Tacksam att jag inte är ansvarig för uttagningen av landslagstruppen till nästa år då det är risk för klagomål hur man än gör.
Som jag ser det så borde A-truppen vara oförändrad på damsidan, men på herrsidan borde det bli Anger, Wille och egentligen ingen mer. Men så modiga är de nog inte utan man lägger till Calle, Burman, Berglund, Gisselman, Grate och Danielsson.
Team Bauhaus på damsidan kommer nog bantas ner, men hur mycket vågar man ta bort? Är väl bara 2xSkellefte + Märta och Rönnlund som levererat tillräckligt bra resultat här hemma i vinter?
På herrsidan är det en drös sprinters som ska in i Team Bauhaus (Grahn, Lindberg, Skoglund, Oskar). Räcker väl så, men känns som jag tappat bort nån given. Moa Lundgren tackade ju nej för ett år sen och gör väl detsamma nu?
Ska Lindberg in så är Bergström given.
Rosenberg, Lundgren, Rönnlund, Crusell, Henriksson, Eriksson, Lavén(?) och Näslund borde kunna bilda en riktigt bra träningsgruppering
Ps. Om det finns pengar så borde Team Bauhaus-åkare som representerat Sverige i världscup eller Skandinavisk cup få ersättning