2025-02-18, 15:54
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Ryssland använder sig av hybridkrigsföring och du är en nyttig idiot som används av ryssarna.

Varsågod och läs rapporten om den ryska hybrid krigsföringsdoktrinen om hur sådana som du används.

https://www.understandingwar.org/report/russian-hybrid-warfare

Kan vi diskutera sakfrågan om hur Ryssland använder nyttiga idioter för att sprida desinformation?
Om vi ska diskutera sakfrågan måste vi också vara konsekventa i hur vi bedömer källor. Du avfärdar alla andra källor okritiskt samtidigt som du hävdar att dina egna är "äkta". Det är en selektiv skepticism som inte håller om vi ska ha en seriös diskussion.

Om du menar att desinformation sprids av vissa aktörer, måste du också vara öppen för att desinformation och vinkling kan förekomma från flera håll, inte bara från Ryssland. Vad är det som gör dina källor mer trovärdiga än andra? Är de oberoende granskade? Bygger de på primära källor?

Att bara utgå från en ensidig bild utan att ifrågasätta den på samma sätt som du ifrågasätter andra perspektiv blir inte en ärlig analys det blir snarare en form av egen filtrering av verkligheten.
Citera
2025-02-18, 15:56
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Om man ska anfalla ett land och oundvikligt döda människor så bör man ha väldigt handfasta bevis för det man påstår. Vill du leva i en värld där ett land kan anfalla vem de vill utan bevis för sina påståenden, ja då kommer vi få en jävligt otäck värld.

Så du har inga bevis, men ändå väljer du att tro på dessa helt okritiskt.

Självklart har Ryssland handfasta bevis.

Jag påpekar bara att även om vi inte har 100% bevis så har vi 100% bevis på att sverige undviker diskussioner om t.ex. det ryssland påstår att det finns bioforskningsanläggningar i Ukraina sponsrat av USA likt det i wuhan. Det i sig visar att Ryssland är mer ärliga än sverige generellt.

Samt att du och alla ni svensk troll helt ignorerar likt propaganda svensk media detta faktum. Att de kanske var liknande laberatorium som i Kina.

Ni verkligen undviker denna faktan som pesten, av förklarliga skäl.

Samtidigt försöker ni få det som jagg det är jag som är okritisk.

Komigen det blir bara ironiskt komiskt.
Citera
2025-02-18, 15:57
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Oj jag har delat mängder med faktan som talar för det.

Läs mina senaste 5-10 inlägg i tråden och bemöt några av faktan jag delar.

Om du inte kan göra detta anser jag inte du vill delta i tråden seriöst.
Nej du har inte presenterat nån fakta. Du ljuger och drar saker ur röven. Ingen länk till nån fakta. Typiskt för er rysshoror
Citera
2025-02-18, 15:59
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Jag har inte citerat något svenskt media alls i tråden, är du nykter?

Nej, du har inte presenterat EN enda länk till någon fakta om att det finns något institut eller någon akademisk institution, eller någon forskare för den delen, som påvisar ditt påstående om att Ukraina är Europas mest korrupta land.

Du vet väl om att det är fult att ljuga?

Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nej du har inte presenterat nån fakta. Du ljuger och drar saker ur röven. Ingen länk till nån fakta. Typiskt för er rysshoror

Ursäkta jag pratar om liknande ämnen i två trådar samtidigt.

Men ja vi vet att Det är svensktrollen som sprider de egentliga lögner, desinfromationen och propagandan.,

Ta tex en titt på den här artikeln: https://www.varldenidag.se/nyheter/anklagelser-om-amerikanska-biovapen-i-ukraina-avfardas/415837

Ryssland påstår att det finns biolabb i Ukraina likt Wuhan. USA erkänner det.

Tänk då hur sverige förnekade att det var wuhan biolabbet som släppte corona. Man kan inte lita på svensk media gällande sånt här, de ljuger och sprider propaganda in i absurdum. Det har vi redan sett bevis på. Medans USA bekräftar vad ryssland säger. (om än förnekar att det skulle vara liknande farliga labb som i Wuhan). Men komigen hur lättlurad får man vara? Väldigt lättlurad tydligen.
Senast redigerad av stycket 2025-02-18 kl. 16:17.
Citera
2025-02-18, 16:24
Medlem
Citat:
Självklart har Ryssland handfasta bevis.

Jag påpekar bara att även om vi inte har 100% bevis så har vi 100% bevis på att sverige undviker diskussioner om t.ex. det ryssland påstår att det finns bioforskningsanläggningar i Ukraina sponsrat av USA likt det i wuhan. Det i sig visar att Ryssland är mer ärliga än sverige generellt.

Samt att du och alla ni svensk troll helt ignorerar likt propaganda svensk media detta faktum. Att de kanske var liknande laberatorium som i Kina.

Ni verkligen undviker denna faktan som pesten, av förklarliga skäl.

Samtidigt försöker ni få det som jagg det är jag som är okritisk.

Komigen det blir bara ironiskt komiskt.
Visa upp dessa handfasta bevis då!
Citera
2025-02-18, 16:30
Medlem
styckets avatar
Citat:
Visa upp dessa handfasta bevis då!
För mig räcker det som första steg att ens se om ni kan erkänna att Sveriges media inte går att lita på och att vi kan bekräfta att de sprider lögner (vilket i princip kan likställas som propaganda eftersom det verkar göras aktivt om än omedvetet).

Så ja visst kalla det omedveten propaganda dessa lögner om du vill. I slutändan är det fortfarande en hjärntvätt som sprids.

Som t.ex. när man likt en totalitär stat helt lurade sin befolkning att viruset kom från en fladdermus istället för sanningen som ju faktiskt spreds av "foliehattar" här på Flashback. Medans ni svensktroll sa emot och spred disinformationen svenska staten spred. Likt ni anklagar "rysstroll" för att göra, är det egnetligen ni själva som gör.

Liksom komigen... Behöver jag ens skriva ett enda till inlägg för att få fram den uppenbara sanningen?
Mitt svar är nej jag har målat upp det tillräckligt tydligt nu.
Citera
2025-02-18, 16:35
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
För mig räcker det som första steg att ens se om ni kan erkänna att Sveriges media inte går att lita på och att vi kan bekräfta att de sprider lögner (vilket i princip kan likställas som propaganda eftersom det verkar göras aktivt om än omedvetet).

Så ja visst kalla det omedveten propaganda dessa lögner om du vill. I slutändan är det fortfarande en hjärntvätt som sprids.

Som t.ex. när man likt en totalitär stat helt lurade sin befolkning att viruset kom från en fladdermus istället för sanningen som ju faktiskt spreds av "foliehattar" här på Flashback. Medans ni svensktroll sa emot och spred disinformationen svenska staten spred. Likt ni anklagar "rysstroll" för att göra, är det egnetligen ni själva som gör.

Liksom komigen... Behöver jag ens skriva ett enda till inlägg för att få fram den uppenbara sanningen?
håller helt med dig, Svensk media marknadsför sig som opartisk, men i praktiken finns det tydliga exempel på vinklad rapportering och ensidiga narrativ. Många stora medier tenderar att följa en liknande agenda och undviker eller tonar ner vissa perspektiv som inte passar in i den rådande berättelsen.

Exempelvis ser vi hur vissa händelser får enorm uppmärksamhet medan andra knappt rapporteras alls, trots att de är lika relevanta. När en åsikt eller berättelse systematiskt prioriteras framför andra, blir det svårt att kalla det helt opartiskt.

Att vara kritisk mot media handlar inte om att förkasta allt, men det är viktigt att inse att även svenska medier drivs av intressen, ideologiska preferenser och ekonomiska faktorer. Att lita blint på allt som rapporteras utan att ifrågasätta är naivt.
Citera
2025-02-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Det är fascinerande hur vissa helt okritiskt sväljer allt media matar dem med, särskilt när det gäller Ryssland. Det räcker att man inte håller med om det rådande narrativet för att direkt bli kallad diverse slagord. Vad hände med att kunna ha en saklig diskussion utan att det spårar ur i personangrepp?

Flashback brukade vara ett forum för fria tankar och debatt, men numera känns det som en förlängning av den anti-ryska propagandan vi ser i SVT och andra västliga medier. Är det verkligen så svårt att förstå att världen inte är svart och vit?

Att ifrågasätta betyder inte att man "tar sida" – det betyder att man inte vill bli en papegoja som upprepar det man blir tillsagd att tro. Är det för mycket begärt att folk tänker själva?

Aftonbladet blockade mig när jag på ett så vänligt sätt som möjligt skrev att jag önskade att debatten skulle nyanseras, då i början av 2022. Blev kallad rysstroll och fick flera personangrepp men svarade så sakligt jag kunde, och blev blockad vilket jag fortfarande är från deras Facebook-sida. Yttrandefrihet gäller inte för Aftonbladet, det är bara tomma ord.
Citera
2025-02-18, 16:40
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Aftonbladet blockade mig när jag på ett så vänligt sätt som möjligt skrev att jag önskade att debatten skulle nyanseras, då i början av 2022. Blev kallad rysstroll och fick flera personangrepp men svarade så sakligt jag kunde, och blev blockad vilket jag fortfarande är från deras Facebook-sida. Yttrandefrihet gäller inte för Aftonbladet, det är bara tomma ord.
Detsamma gäller tv4 och svt på youtube, där har dom stängt kommentarsfälten så ingen kritik får framföras.

Sen undrar SVT's VD under SVT's "30 minuter" varför dom har svikande tittarsiffror. Folk har vaknat och är idag mer källkritisk. Gammelmedia har spelat ut sin roll. Det märkte vi ju under USA valet nu senast.
Citera
2025-02-18, 16:43
Medlem
Citat:

Det räcker med ett enda inlägg där du levererar handfasta bevis du själv påstår existera.

EDIT: Detta är vad han påstår att det finns handfasta bevis för:
Citat:
Först och främst en stor anledning Ryssland attackerade Ukraina var för att Ukraina var vid tillfället världens med korrupta och farligaste land. Iom gränsen till Ryssland skapade detta ett stort hot mot Ryssland. I Ukraina hade terrorister och terrororganisationer fått fritt spelrum och sätta läger. Dels utvecklade man biologisk virus likt man gjorde i Kina.
Citera
2025-02-18, 16:48
Medlem
styckets avatar
Citat:
Det räcker med ett enda inlägg där du levererar handfasta bevis du själv påstår existera.

EDIT: Detta är vad han påstår att det finns handfasta bevis för:

Känner att jag behöver inte bevisa att Ryssland talar sanning när det är så enkelt att bevisa att Sverige ljuger.
Citera
2025-02-18, 16:53
Medlem
Citat:
Känner att jag behöver inte bevisa att Ryssland talar sanning när det är så enkelt att bevisa att Sverige ljuger.
Jo det behöver du faktiskt. Du har hittills påstått att Ryssland har handfasta bevis för det du tidigare påstått, och därför har du själv införskaffat dig bevisbördan.
Citat:
Först och främst en stor anledning Ryssland attackerade Ukraina var för att Ukraina var vid tillfället världens med korrupta och farligaste land. Iom gränsen till Ryssland skapade detta ett stort hot mot Ryssland. I Ukraina hade terrorister och terrororganisationer fått fritt spelrum och sätta läger. Dels utvecklade man biologisk virus likt man gjorde i Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in