Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
För mig räcker det som första steg att ens se om ni kan erkänna att Sveriges media inte går att lita på och att vi kan bekräfta att de sprider lögner (vilket i princip kan likställas som propaganda eftersom det verkar göras aktivt om än omedvetet).
Så ja visst kalla det omedveten propaganda dessa lögner om du vill. I slutändan är det fortfarande en hjärntvätt som sprids.
Som t.ex. när man likt en totalitär stat helt lurade sin befolkning att viruset kom från en fladdermus istället för sanningen som ju faktiskt spreds av "foliehattar" här på Flashback. Medans ni svensktroll sa emot och spred disinformationen svenska staten spred. Likt ni anklagar "rysstroll" för att göra, är det egnetligen ni själva som gör.
Liksom komigen... Behöver jag ens skriva ett enda till inlägg för att få fram den uppenbara sanningen?
Mitt svar är nej jag har målat upp det tillräckligt tydligt nu.
håller helt med dig, Svensk media marknadsför sig som opartisk, men i praktiken finns det tydliga exempel på vinklad rapportering och ensidiga narrativ. Många stora medier tenderar att följa en liknande agenda och undviker eller tonar ner vissa perspektiv som inte passar in i den rådande berättelsen.
Exempelvis ser vi hur vissa händelser får enorm uppmärksamhet medan andra knappt rapporteras alls, trots att de är lika relevanta. När en åsikt eller berättelse systematiskt prioriteras framför andra, blir det svårt att kalla det helt opartiskt.
Att vara kritisk mot media handlar inte om att förkasta allt, men det är viktigt att inse att även svenska medier drivs av intressen, ideologiska preferenser och ekonomiska faktorer. Att lita blint på allt som rapporteras utan att ifrågasätta är naivt.