2025-02-18, 15:39
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Att gilla Ryssland betyder bara att man kan tänka själv.

De som gillar Ukraina är samma människor som gillar vaccin, HBTQ, massinvandring, BLM etc. Alltså folk som baserar sitt ställningstagande och alla sina principer på vad som är mainstream.

Klart över 90 procent av svenska folket står bakom vapenleveranser och annat stöd till Ukraina. En pytteliten minoritet är emot.

Samtidigt är det efter ett halvsekel av intensiv propaganda för invandring och mot "rasism och främlingsfientlighet" mindre än hälften som stöder massinvandring.

Vi är många som avskyr massinvandring, HBTQ och BLM och samtidigt "gillar Ukraina", det vill säga vi anser inte att de ska behöva utstå ett invasionskrig från Sovjetunionen 2.0.

Så nej, det är inte jämförbart av den enkla orsaken att massmedierna i denna fråga mer eller mindre avspeglar folkviljan, snarare än att försöka trycka ner folkviljan.

Dock försöker de så klart vinkla narrativet till att det handlar om något slags kamp mellan rysk nationalism och västerländsk liberal demokrati. I själva verket är Ryssland ett mångetniskt imperium vars ledare berömmer sig om att de minsann är mycket bättre antifascister och antirasister än Väst, som vill "denazifiera" Ukraina och som säger att alla nationalister ska utrotas. Och detta är trivialt att leda i bevis.

Men istället för att säga emot massmediernas narrativ i detta avseende och peka på det uppenbara faktum att det snarare är en strid mellan ukrainsk nationalism och rysk imperialism (vilket samtidigt hade gjort det uppenbart att nationalism inte står i motsats till frihet och demokrati, tvärtom) har diverse efterblivna konspirationsmuppar svalt narrativet rakt av, men ställt sig på Rysslands sida.

För att sedan berömma sig om att de minsann är fritänkare samtidigt som de sväljer rysk lögnpropaganda utan minsta ansats till kritiskt tänkande.
Citera
2025-02-18, 15:42
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Klart över 90 procent av svenska folket står bakom vapenleveranser och annat stöd till Ukraina. En pytteliten minoritet är emot.

Samtidigt är det efter ett halvsekel av intensiv propaganda för invandring och mot "rasism och främlingsfientlighet" mindre än hälften som stöder massinvandring.

Vi är många som avskyr massinvandring, HBTQ och BLM och samtidigt "gillar Ukraina", det vill säga vi anser inte att de ska behöva utstå ett invasionskrig från Sovjetunionen 2.0.

Så nej, det är inte jämförbart av den enkla orsaken att massmedierna i denna fråga mer eller mindre avspeglar folkviljan, snarare än att försöka trycka ner folkviljan.

Dock försöker de så klart vinkla narrativet till att det handlar om något slags kamp mellan rysk nationalism och västerländsk liberal demokrati. I själva verket är Ryssland ett mångetniskt imperium vars ledare berömmer sig om att de minsann är mycket bättre antifascister och antirasister än Väst, som vill "denazifiera" Ukraina och som säger att alla nationalister ska utrotas. Och detta är trivialt att leda i bevis.

Men istället för att säga emot massmediernas narrativ i detta avseende och peka på det uppenbara faktum att det snarare är en strid mellan ukrainsk nationalism och rysk imperialism (vilket samtidigt hade gjort det uppenbart att nationalism inte står i motsats till frihet och demokrati, tvärtom) har diverse efterblivna konspirationsmuppar svalt narrativet rakt av, men ställt sig på Rysslands sida.

För att sedan berömma sig om att de minsann är fritänkare samtidigt som de sväljer rysk lögnpropaganda utan minsta ansats till kritiskt tänkande.

Så det var mer svenskar som gick på propagandan om ryssland än HBTQ kan ju vara en slutsats man drar då. Men du gör en annan?
Citera
2025-02-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag nyansererar och påstår att ditt påstående att det påståendet endast kan ses som "ryssk propaganda" är så lätt att syna, att det är deb svenska propagandan som säger åt dig att tänka så.

Hänger du med nu? Jag gör detta genom att beskriva hur svensk media avfärdar nyheter eller information som kan vara potentiellt sann.

Då tog jag upp ett bevisat exempel som är väldigt likt. T:ex. som Wuhan labbet där man först avfärdade idéen om att det var ett USA sponrat labb i Wuhan som spred viruset. Så här bevisar jag att svensk media för propaganda genom att förneka sanningen och istället sprida en lögn.

Ryssland o andra sidan verkar göra tvärtom. De verkar avslöja propaganda och sprida sanningen.

Detta bekräftades delvis av USA när de var tvungna att erkäna att de även sponsrade biolabb inte bara i Wuhan, utan även i Ukraina. Det i sig är ju extremt väldigt sannolika belägg för att det faktiskt var liknande verksamhet i Ukraina som i KIna. Sverige bevisar som sagt att de fungerar som en propaganda maskin när man inte tillåter sina journalister att gräva djupare i detta spåret.

Helt ärligt du ignorear mina poänger och hänger inte med i diskussionen. Vid det här laget upprepar jag mig mest i tråden och det börjar bli lite tråkigt. Om än att det visar hur svårt ni har att ta till er information som går emot det ni önskar är sant (kognitiv dissonans in display).

Än en gång.

Tråden handlar om Ryssland inte dina taffliga försök att flyta fokus.

Så vilka bevis har du på att Ukraina är det mest korrupta landet i Europa.

Du måste ha massor med källor du kan länka till, kom igen. Gör det istället för att skicka en massa länkar om Sverige som inte har med topic att göra.

För det är väl inte så helt enkelt att du ljuger?

Och ditt tjafs om kognitiv dissonans.

Det är bara ytterligare ett exempel på dina försöker till härskartekniker.

Jag lider inte av kognitiv dissonans. Däremot så ifrågasätter jag starkt din förmåga till verklighetsuppfattning.

Om du inte har någon fakta att presentera kring ditt svamlande om att Ukraina är mest korrupt i Europa så lämnar dig därhän.
Citera
2025-02-18, 15:44
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Lugna dig lite så delar jag gärna sanningen så kan vi se om du kan stå emot den kognitiva dissonansen eller inte.

Kan inte mata dig med för mycket info du önska intr var sann på en gång.

Först och främst en stor anledning Ryssland attackerade Ukraina var för att Ukraina var vid tillfället världens med korrupta och farligaste land. Iom gränsen till Ryssland skapade detta ett stort hot mot Ryssland. I Ukraina hade terrorister och terrororganisationer fått fritt spelrum och sätta läger. Dels utvecklade man biologisk virus likt man gjorde i Kina.

Hela världen ska tacka Ryssland för att de satte stopp för det hela. jag vet att jag gör det varje dag.
Visa gärna bevis på att Ukraina var mer korrupt än Ryssland 2022.
Det finns flera källor som mäter korruptionen i världens länder. Du får själv välja….
Citera
2025-02-18, 15:46
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Än en gång.

Tråden handlar om Ryssland inte dina taffliga försök att flyta fokus.

Så vilka bevis har du på att Ukraina är det mest korrupta landet i Europa.

Du måste ha massor med källor du kan länka till, kom igen. Gör det istället för att skicka en massa länkar om Sverige som inte har med topic att göra.

För det är väl inte så helt enkelt att du ljuger?

Och ditt tjafs om kognitiv dissonans.

Det är bara ytterligare ett exempel på dina försöker till härskartekniker.

Jag lider inte av kognitiv dissonans. Däremot så ifrågasätter jag starkt din förmåga till verklighetsuppfattning.

Om du inte har någon fakta att presentera kring ditt svamlande om att Ukraina är mest korrupt i Europa så lämnar dig därhän.

Jag pratar ju om rysstroll och jämför de med svensktroll för att se vilka av dom som verkligen är troll.

Då har vi bekräftat att Svensk trollen lyssnar på svensk media som använder sig av propaganda metoder (som jag beskrivit ovan). Att de ljuger om fladdermöss.

Medans Vi har sett att rysska påståenden bekräftas som fakta av USA som t.ex. att dom sponsrar biolabb i Ukraina.

Du hänger verkligen inte med för 5 öre i diskussionen och jag känner att det kanske inte är lönt att fortsätta återupperepa samma poäng om och om till dig när du inte är förmögen att ta in ny sann information som säger emot lögnerna den svenska propagandan hjärntvättat dig med.

Ditt omedvetna hindoktrinerade svensktroll! Sluta sprid lögner om att svensk media är sanningsenlig när det uppenbart inte är så. Enkelt att motbevisa dina trollerier.
Citera
2025-02-18, 15:47
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Visa gärna bevis på att Ukraina var mer korrupt än Ryssland 2022.
Det finns flera källor som mäter korruptionen i världens länder. Du får själv välja….
Oj jag har delat mängder med faktan som talar för det.

Läs mina senaste 5-10 inlägg i tråden och bemöt några av faktan jag delar.

Om du inte kan göra detta anser jag inte du vill delta i tråden seriöst.
Citera
2025-02-18, 15:47
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Är det inte så att "det" är ni som blir motbevisade, tänker främst på alla false flagg operationer där ni anklagat ryssland som den skyldiga. Ni ropade varg när nord stream sprängdes, ropat varg bland kabel sabotaget, Ni ropar Varg och att Ryssland är dom skyldiga när ni i själva verket bara upprepar väst propaganda skriver. Ni saknar noll insikt själva.
Ryssland använder sig av hybridkrigsföring och du är en nyttig idiot som används av ryssarna.

Varsågod och läs rapporten om den ryska hybrid krigsföringsdoktrinen om hur sådana som du används.

https://www.understandingwar.org/report/russian-hybrid-warfare

Kan vi diskutera sakfrågan om hur Ryssland använder nyttiga idioter för att sprida desinformation?
Citera
2025-02-18, 15:49
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Ryssland använder sig av hybridkrigsföring och du är en nyttig idiot som används av ryssarna.

Varsågod och läs rapporten om den ryska hybrid krigsföringsdoktrinen om hur sådana som du används.

https://www.understandingwar.org/report/russian-hybrid-warfare

Kan vi diskutera sakfrågan om hur Ryssland använder nyttiga idioter för att sprida desinformation?

Hur vet du att det inte är tvärtom?

Ett bra exempel är där sverige agerade propaganda-maskin och ljög om att det det var en fladdermus fastän det spreds information om att det var ett USA sponsrat biolabb för virus i Wuhan.

Nä helt ärligt iom denna kunskapen vet man att det är sverige som använder sig av propaganda som hybridkrigsföring, inte ryssland.
Citera
2025-02-18, 15:49
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Så det var mer svenskar som gick på propagandan om ryssland än HBTQ kan ju vara en slutsats man drar då. Men du gör en annan?

Du ser ingen skillnad mellan hur förankrade dessa två åsikter är i det svenska folkdjupet?

1. Att män idkar analsex med varandra är inte bara moraliskt neutralt utan något som de måste visa sin stolthet över med jämna mellanrum genom att tåga genom gatorna med regnbågsflaggor. Hela samhället måste visa sitt stöd för detta, inklusive uniformerad polis och militär samt skolorna ner till lågstadiet.

2. Ryssland är ett aggressivt imperium som vi svenskar slagits mot flera gånger under vår historia. Nu har de återigen visat vad de går för genom att anfalla Ukraina.
Citera
2025-02-18, 15:52
Medlem
Citat:
Jag pratar ju om rysstroll och jämför de med svensktroll för att se vilka av dom som verkligen är troll.

Då har vi bekräftat att Svensk trollen lyssnar på svensk media som använder sig av propaganda metoder (som jag beskrivit ovan). Att de ljuger om fladdermöss.

Medans Vi har sett att rysska påståenden bekräftas som fakta av USA som t.ex. att dom sponsrar biolabb i Ukraina.

Du hänger verkligen inte med för 5 öre i diskussionen och jag känner att det kanske inte är lönt att fortsätta återupperepa samma poäng om och om till dig när du inte är förmögen att ta in ny sann information som säger emot lögnerna den svenska propagandan hjärntvättat dig med.

Ditt omedvetna hindoktrinerade svensktroll! Sluta sprid lögner om att svensk media är sanningsenlig när det uppenbart inte är så. Enkelt att motbevisa dina trollerier.

Jag har inte citerat något svenskt media alls i tråden, är du nykter?

Citat:
Oj jag har delat mängder med faktan som talar för det.

Läs mina senaste 5-10 inlägg i tråden och bemöt några av faktan jag delar.

Om du inte kan göra detta anser jag inte du vill delta i tråden seriöst.

Nej, du har inte presenterat EN enda länk till någon fakta om att det finns något institut eller någon akademisk institution, eller någon forskare för den delen, som påvisar ditt påstående om att Ukraina är Europas mest korrupta land.

Du vet väl om att det är fult att ljuga?
Citera
2025-02-18, 15:53
Medlem
Citat:
Är det dessa 3 punkter du vill ha källa på? Väldigt enkelt att hitta.

1. USA sponsrade labb i Ukraina
2. Ryssland bombade där dessa labb befann sig
3 USA sponsrade olagliga virus labb i wuhan under samma period (kan räknas som terrorism)

Det jag menar är att med dessa tre faktan är det väldigt mycket som talar för att Rysslands påstående om att även labben i Ukraina var biolabb plötsligt blir mycket mer sannolik.

Nej I om man utgår från ovan fakta är det fortfarande inte 100% bevis. Min poäng var mest att det är uppenbart korruption när svensk media väljer att avfärda det hela. Kom ihåg man avfärdade också att covid viruset kom från ett labb. Så Vi vet redan att Svensk media ljugit om liknande i ett annat land, Eller liksom mörkat en seriös undersökning av den sanna ryktet att det kom från ett labb.

Så vi kan uppdatera fakta listan.

1. USA sponsrade labb i Ukraina
2. Ryssland bombade där dessa labb befann sig
3 USA sponsrade olagliga virus labb i wuhan under samma period (kan räknas som terrorism)
4. Sverige mörkade en öppen diskussion om att covid kom från ett USA sponsrat labb i Wuhan i Kina fastän det var så.
5. Sverige har mörkat en öppen diskussion om att Ukraina också hade sponsrade biolabb.

Med dessa 5 punkter talar allt verkligen för att sverige agerar en propaganda maskin och att Ryssland talar sanning.
Om man ska anfalla ett land och oundvikligt döda människor så bör man ha väldigt handfasta bevis för det man påstår. Vill du leva i en värld där ett land kan anfalla vem de vill utan bevis för sina påståenden, ja då kommer vi få en jävligt otäck värld.

Så du har inga bevis, men ändå väljer du att tro på dessa helt okritiskt.
Citera
2025-02-18, 15:54
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Du ser ingen skillnad mellan hur förankrade dessa två åsikter är i det svenska folkdjupet?

1. Att män idkar analsex med varandra är inte bara moraliskt neutralt utan något som de måste visa sin stolthet över med jämna mellanrum genom att tåga genom gatorna med regnbågsflaggor. Hela samhället måste visa sitt stöd för detta, inklusive uniformerad polis och militär samt skolorna ner till lågstadiet.

2. Ryssland är ett aggressivt imperium som vi svenskar slagits mot flera gånger under vår historia. Nu har de återigen visat vad de går för genom att anfalla Ukraina.

Du har en poäng, men det gör inte min poäng mindre relevant.

Så poängen kvarstår för dig att omgrunda ditt resonumang på.

Poäng: "informationen som sprids om att ryssland inte vill oss väl kan vara lika mycket propaganda som HBTQ"

Rent allmänt skulle jag säga att du målar upp en väldigt misvisande bild av ryssland, och det är ju just den bilden svensk propaganda spridit. Så ja här visar du ju svaret på min fråga eller poäng kan man tycka.

Ryssland är inget aggresivt imperium. Raka motsatsen är de ett fredligt imperium som är transparenta med sina intentioner och tydliga med deras agerande. Varför man anfallit Ukraina t.ex. Att det funnits biolabb i Ukraina t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in