2025-02-18, 14:06
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det är svårt att ta nån på allvar som skriver från ett nystartat konto som heter "ILoveRussia" har en avatar av ryska flaggan med ordet frihet inskrivet

Du menar att Ryssland representerar frihet? Är det ditt kritiska tänkande som åstadkommit den slutsatsen?
Citera
2025-02-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Faktum att Ryssland gick ut och avslöjade att USA sponsrade terrorverksamhet i Ukraina borde väcks ditt intresse atr undersöka om det stämmer på egen hand.

Din ständiga försök att leta ursäkter till att det inte är sant förändrar inte nägot för mig. Men det visar ju verkligen på din stängda indoktrinerade syn.

Där du inte vågar tänka självständigt och öppensinnat. För precis som jag sa blir det ju så här undermedvetet. Ett önsketänkande dels för egoistisk sak att man inte vill göra bort dig att man blivit lurad. Men även det andra ur ett sötare samhälls perspektiv att man inte vill leva i en så korrupt och tillsynes hemsk värld.

Känner att du ignorerar mina poänger. Din kognitiva fissonans är redan väldigt utpräglad och jag har beskrivit exakt hur den syns utåt genom dina beteendemönster.
Källa: Ryssland har sagt det
Citera
2025-02-18, 14:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
80% är dumma i huvudet. Det är bara att acceptera.
Det är klart att det är majoriteten som är dum.
Citera
2025-02-18, 14:10
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Källa: Ryssland har sagt det
Jag förstår att för din rädsla blir det lättast att koka ned det hela till att det omöjligt kan stämma att USA sponsrade terrorlabb i Ukraina.

Men för oss vuxna som vill ha en seriös diskussion ser vi till alla fakta runt omkring.

Bekräftad fakta:

1. USA sponsrade labb i Ukraina
2. Ryssland bombade där dessa labb befann sig
3 USA sponsrade olagliga virus labb i wuhan under samma period (kan räknas som terrorism)

Men det är lugnt jag vet att du sover bättre när du ignorerar det här. En annan kan sova bra ändå även om man inser sanningen i detta.
Citera
2025-02-18, 14:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nu fantiserar du att jag uttryckt saker jah inte har.

Jag har aldrig utgått från att alla ljuger. Så det är helt felaktigt påstående från dig.

Dock utgår jag från att generellt kan alla bli korrumperade.
Men du utgår ju uppenbarligen från att alla som jobbar inom IACC är korrupta?

Eller egentligen vilken annan oberoende organisation som helst inom väst som granskar Ukraina/Ryssland konflikten.

Det är ju faktiskt det du påstår.

Citat:
Helt ärligt så har du inget logiskt argument öht. Du sitter bara här och önskar att folk inte ljuger för dig men det kan lika gärna vara så att dom gör det. För du anser ju intr man behöver granska koreitions index.

Jaha men okej? Ska jag ta dig på allvar då menar du? Det blir omöjlig, känns inte som du tänkt igenom det här. Könns inte riktigt som du vet vad en lögn är ens.
Jag har inget behov av att övertyga dig. Bara visa att du har fel i ditt tänk.

Det är bra att vara kritisk om man vet hur man ska vara kritisk.
Citera
2025-02-18, 14:15
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Men du utgår ju uppenbarligen från att alla som jobbar inom IACC är korrupta?

Eller egentligen vilken annan oberoende organisation som helst inom väst som granskar Ukraina/Ryssland konflikten.

Det är ju faktiskt det du påstår.

Jag har inget behov av att övertyga dig. Bara visa att du har fel i ditt tänk.

Det är bra att vara kritisk om man vet hur man ska vara kritisk.

Du gör ingen poäng så vad är det du vill förmedla.

Det jag tolkar din syn är:

Det ör omöjligt att korrunpera flertalet representanter i ett korrutionsindex.

Jag påstår tvärtom att det inte finns nägot logiskt inditt utförande. Givetvis kan man korrumpera en hel organisation.

Sen att du tänker att varenda en behöver vara genomkorrupt säger mer om ditt begränsande sätt att se på klrrution än nögot annat jag bara förhåller mig till ditt förneklade sätt att se på såsen och visar att även det inte ör sö genomtänkt. Då i teorin kan alla vara murade ja självklart? Jag säger att sånt måste granskas och du säger äsch man behöver inte granska korruptionsindex..

Skojar du eller jag kan inte ta den hör diskussion ens lite seriöst när du uttrycker dig såhär. Gör om gör rätt.
Citera
2025-02-18, 14:21
Medlem
Citat:
Jag förstår att för din rädsla blir det lättast att koka ned det hela till att det omöjligt kan stämma att USA sponsrade terrorlabb i Ukraina.

Men för oss vuxna som vill ha en seriös diskussion ser vi till alla fakta runt omkring.

Bekräftad fakta:

3 USA sponsrade olagliga virus labb i wuhan under samma period (kan räknas som terrorism)

Men det är lugnt jag vet att du sover bättre när du ignorerar det här. En annan kan sova bra ändå även om man inser sanningen i detta.
Så det är bekräftat? Bra! Visa upp dessa bekräftelser!
Citera
2025-02-18, 14:23
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är svårt att ta nån på allvar som skriver från ett nystartat konto som heter "ILoveRussia" har en avatar av ryska flaggan med ordet frihet inskrivet

Du menar att Ryssland representerar frihet? Är det ditt kritiska tänkande som åstadkommit den slutsatsen?
En flagga och ett användarnamn är inte ett argument. Skulle någon med en EU-flagga som profilbild automatiskt vara objektiv? Knappast.
Citera
2025-02-18, 14:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Hur jag vet att nyheterna avfärdade?

Eftersom det stod i nyheterna

https://www.varldenidag.se/nyheter/anklagelser-om-amerikanska-biovapen-i-ukraina-avfardas/415837

Bevisen från de alternativa journalisterna har presenterats i deras tidningar.
Ok, de avfärdade det utan bevis eller?
Citera
2025-02-18, 14:25
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Det är fascinerande hur vissa helt okritiskt sväljer allt media matar dem med, särskilt när det gäller Ryssland. Det räcker att man inte håller med om det rådande narrativet för att direkt bli kallad diverse slagord. Vad hände med att kunna ha en saklig diskussion utan att det spårar ur i personangrepp?

Flashback brukade vara ett forum för fria tankar och debatt, men numera känns det som en förlängning av den anti-ryska propagandan vi ser i SVT och andra västliga medier. Är det verkligen så svårt att förstå att världen inte är svart och vit?

Att ifrågasätta betyder inte att man "tar sida" – det betyder att man inte vill bli en papegoja som upprepar det man blir tillsagd att tro. Är det för mycket begärt att folk tänker själva?

Finns det någonting löjligare än vatniks grinande och deras fåniga offerkoftor? Jag tror faktiskt inte det.
Citera
2025-02-18, 14:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du gör ingen poäng så vad är det du vill förmedla.

Det jag tolkar din syn är:

Det ör omöjligt att korrunpera flertalet representanter i ett korrutionsindex.

Jag påstår tvärtom att det inte finns nägot logiskt inditt utförande. Givetvis kan man korrumpera en hel organisation.
Du kan men det är inte 100% sannolikt.

Det är denna sannolikheten du behöver jobba med tror jag. Det är inte sannolikt att du kan muta alla oberoende organ i väst. Allt från HRW, Amnesty, IACC, FN med mera rapporterar om kriget i Ukraina.

Alla dessa organ är inte mutade.
Citera
2025-02-18, 14:27
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Så det är bekräftat? Bra! Visa upp dessa bekräftelser!
Är det dessa 3 punkter du vill ha källa på? Väldigt enkelt att hitta.

Det jag menar är att med dessa tre faktan är det väldigt mycket som talar för att Rysslands påstående om att även labben i Ukraina var biolabb plötsligt blir mycket mer sannolik.

Nej I om man utgår från ovan fakta är det fortfarande inte 100% bevis. Min poäng var mest att det är uppenbart korruption när svensk media väljer att avfärda det hela. Kom ihåg man avfärdade också att covid viruset kom från ett labb. Så Vi vet redan att Svensk media ljugit om liknande i ett annat land, Eller liksom mörkat en seriös undersökning av den sanna ryktet att det kom från ett labb.

Så vi kan uppdatera fakta listan.

4. Sverige mörkade en öppen diskussion om att covid kom från ett USA sponsrat labb i Wuhan i Kina fastän det var så.
5. Sverige har mörkat en öppen diskussion om att Ukraina också hade sponsrade biolabb.

Med dessa 5 punkter talar allt verkligen för att sverige agerar en propaganda maskin och att Ryssland talar sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in