2025-02-18, 14:29
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, de avfärdade det utan bevis eller?

Precis som de gjorde när de avfärdade att covid viruset kom från ett USA sponsrat labb i Wuhan och istället ljög att det var en fladdermus.

Idag är det bekräftat att det kom från viruset och att svensk media spred lögner och propaganda. Inget de själva tagit ansvar över såklart. Genom korrupt är svenska staten verkligen helt öppet nu dessutom. Folket är som blinda. Det är väldigt intressant att observera hur befolkningen kan bete sig då här docilt och okritiskt.
Citera
2025-02-18, 14:30
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Finns det någonting löjligare än vatniks grinande och deras fåniga offerkoftor? Jag tror faktiskt inte det.
Här har vi ett prakt exempel du själv, kliver in i trådar slänger ur dig dumheter som person påhopp med fantasier om att alla som har annan åsikt än du, blir "vatnik". Vet inte vad det betyder och kommer inte orka googla det heller. Kliv in i debatten, prata normalt.
Citera
2025-02-18, 14:31
Medlem
styckets avatar
Citat:
Du kan men det är inte 100% sannolikt.

Det är denna sannolikheten du behöver jobba med tror jag. Det är inte sannolikt att du kan muta alla oberoende organ i väst. Allt från HRW, Amnesty, IACC, FN med mera rapporterar om kriget i Ukraina.

Alla dessa organ är inte mutade.
Nja du fattar inte att det är bara ett exempel för visa på att ett korruptionsindex inte stämmer.

FÖr det första behöver inte alla vara korrupta för att indexet ska bli väldigt missvisande. För det andra behöver ingen av dom vara korrupta för att indexet ska vara misvisande. Utan de kan vara att de inte är särskilt kompetenta i att avslöja korruption, eller att korruptionen är duktig på att gömma sig.

Det märks verkligen att du tänker extremt okritiskt när det kommer till korruption.

Det blir liksom väldigt lustigt när vi diskuterar just en organisation som behöver vara tvärtom det du är, alltså de behöver vara jätte kritiska till i princip allt. För att motverka att grov korruption inte gömmer sig.
Citera
2025-02-18, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Om du påstår att du har en grupp människor som kan granska oberoende och objektivt är det du som behöver bevisa och visa transparent exakt hur detta sker, rekryteringsprocessen ser ut och liknande.

Eftersom du vänder på det och säger att jag ska bevisa att dina undrrsökare inte är korrupta för att avgöra korruption I mitt samhälle?

Nej det är verkligen inte så det funkar, hur kan du tro det? Genuint nyfiken.

Korrutionsindexet måste presneteta allt det här och uppenbarligen görs inte det på ett korrekt sätt. Det intressanta för mig är att ni helt ignorerar det.

Ja, om du hävdar att det finns brister i hur Transparency international värderar korruption så är det du som ska leda i bevis att de är helt ute och cyklar.
Kan du det?

Om du påstår att Ukraina är Europas mest korrupta land så är det du som ska presentera bevis för att så är fallet.
Kan du det?

Jag har aldrig påstått att Sverige är bäst i klassen.
För jag antar att det är ditt samhälle, eller tänker du på Ryssland som "I mitt samhälle"?

Jag är högst medveten om att Sverige ligger på plats 8 av 180 och att vi tappade 2 poäng sedan förra året och "bara" hamnar på 80 p av 100 till skillnad från Ryssland som ligger på hedersvärda plats 154 av 180, tappat 4 poäng sedan förra året och därmed landar på 22 p av 100p.
Iran är mindre korrupt än Ryssland. Plats 151 av 180 och 23 p av 100p.
Citera
2025-02-18, 14:43
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Ja, om du hävdar att det finns brister i hur Transparency international värderar korruption så är det du som ska leda i bevis att de är helt ute och cyklar.
Kan du det?

Om du påstår att Ukraina är Europas mest korrupta land så är det du som ska presentera bevis för att så är fallet.
Kan du det?

Jag har aldrig påstått att Sverige är bäst i klassen.
För jag antar att det är ditt samhälle, eller tänker du på Ryssland som "I mitt samhälle"?

Jag är högst medveten om att Sverige ligger på plats 8 av 180 och att vi tappade 2 poäng sedan förra året och "bara" hamnar på 80 p av 100 till skillnad från Ryssland som ligger på hedersvärda plats 154 av 180, tappat 4 poäng sedan förra året och därmed landar på 22 p av 100p.
Iran är mindre korrupt än Ryssland. Plats 151 av 180 och 23 p av 100p.

Jag beskrev precis varför det är ni som är ute och cyklar om ni försöker övertala mig att jag ska behöva bevisa att eran organisation är trovärdig.

Det logiska är ju att ni inte tillåts in i vårat land förens ni bevisat att ni är trovärdiga.

Med din logik ska man ta in granskare i sitt land man inte kan bekräfta om man kan lita på dom. Du hör ju själv hur konstigt du tänker men tydligen inser du inte det.
Citera
2025-02-18, 14:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Precis som de gjorde när de avfärdade att covid viruset kom från ett USA sponsrat labb i Wuhan och istället ljög att det var en fladdermus.

Idag är det bekräftat att det kom från viruset och att svensk media spred lögner och propaganda. Inget de själva tagit ansvar över såklart. Genom korrupt är svenska staten verkligen helt öppet nu dessutom. Folket är som blinda. Det är väldigt intressant att observera hur befolkningen kan bete sig då här docilt och okritiskt.
Ok, så ingen etablerad media har skrivit något om att det finns kontroverser i påståendena?
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-57268111
Citera
2025-02-18, 14:47
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nja du fattar inte att det är bara ett exempel för visa på att ett korruptionsindex inte stämmer.

FÖr det första behöver inte alla vara korrupta för att indexet ska bli väldigt missvisande. För det andra behöver ingen av dom vara korrupta för att indexet ska vara misvisande. Utan de kan vara att de inte är särskilt kompetenta i att avslöja korruption, eller att korruptionen är duktig på att gömma sig.

Det märks verkligen att du tänker extremt okritiskt när det kommer till korruption.

Det blir liksom väldigt lustigt när vi diskuterar just en organisation som behöver vara tvärtom det du är, alltså de behöver vara jätte kritiska till i princip allt. För att motverka att grov korruption inte gömmer sig.
Ok, jag förstår hur du tänker.

Men om nu korruptionsindexmakarna är mutade så undrar man givetvis vem som mutar dem?

Bor mutarna i Danmark som ligger överst i korruptionsindex?
Citera
2025-02-18, 14:48
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ok, så ingen etablerad media har skrivit något om att det finns kontroverser i påståendena?
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-57268111
Vet inte vad du menar med kontroverser i påståendena?

Min poäng kvarstår att västerländsk media inte gjorde en seriös undersökning av Rysslands påstående att det var farliga biolabb i Ukraina.

Ännu lustigare är att man erkände att det var bio labb i Ukraina som studerade på virus

Liksom hur hårt kan man blunda?

https://www.varldenidag.se/nyheter/anklagelser-om-amerikanska-biovapen-i-ukraina-avfardas/415837
Från artikeln:
"Samtidigt erkände nyligen USA:s andreminister på utrikesdepartementet att Ukraina har biologiska forskningsanläggningar. Hon menar dock att det handlar om labb där det bedrivs forskning på smittsamma sjukdomar."

Garvar sönder åt det här haha.. det är så dumt och ignorant att man kan inte ta er på allvar.
Citera
2025-02-18, 14:50
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Vet inte vad du menar med kontroverser i påståendena?

Min poäng kvarstår att västerländsk media inte gjorde en seriös undersökning av Rysslands påstående att det var farliga biolabb i Ukraina.

Ännu lustigare är att man erkände att det var bio labb i Ukraina som studerade på virus

Liksom hur hårt kan man blunda?

https://www.varldenidag.se/nyheter/anklagelser-om-amerikanska-biovapen-i-ukraina-avfardas/415837
Från artikeln:
"Samtidigt erkände nyligen USA:s andreminister på utrikesdepartementet att Ukraina har biologiska forskningsanläggningar. Hon menar dock att det handlar om labb där det bedrivs forskning på smittsamma sjukdomar."

Garvar sönder åt det här haha.. det är så dumt och ignorant att man kan inte ta er på allvar.
Förstår du inte skillnaden på riktigt?
Citera
2025-02-18, 14:54
Medlem
styckets avatar
Citat:
Förstår du inte skillnaden på riktigt?
Skillnaden i att svensk media avfärdade både wuhan labbet och labben i Ukraina och sprider propaganda lögner?

Nej jag ser ingen skillnad. Enda skillnaden jag ser är att man i efterhand fått det bekräftat att Svensk media drev propaganda om det ena labbet i wuhan och ljög om att det var en fladdermus.

Medans i det andra fallet, påståendet om biolabben i ukraina varken blivit bevisat eller motbevisat av svensk media. Att man bara tystat med diskussionen likt wuhan.

Som jag nyss beskrev.
Citera
2025-02-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Under 2000-talet fortsatte korruptionen att genomsyra många sektorer, inklusive rättsväsendet, hälso- och sjukvården samt utbildningssystemet. Enligt en rapport från 2015 beskrev The Guardian Ukraina som "den mest korrupta nationen i Europa".

THEGUARDIAN

Korruptionen fortsätter att vara ett betydande problem i Ukraina. Enligt Transparency Internationals Corruption Perceptions Index 2023 fick Ukraina en poäng på 36 av 100, vilket indikerar en fortsatt hög nivå av upplevd korruption.

TRADINGECONOMICS

Lite nyttig information, till alla som skriker att ukraina är fri från korruption och minsann är ett demokratiskt land.

Artikeln är från 2015.
Då hade Ukraina 27 p och Ryssland 29 p av 100 möjliga.

2024 hade Ukraina 35 p och Ryssland 22 p av 100 möjliga.

Ukraina landade på plats 105 av 180 medan Ryssland hamnade på plats 154 av 180.

Ett land blir bättre och ett land blir sämre, hur förklarar du att när Ukraina skulle vara det mest mest korrupta landet när Serbien landar på samma plats samt att Turkiet, Vitryssland, Bosnien och Hercegovina och som sagt Ryssland placerar sig sämre?
Citera
2025-02-18, 15:03
Medlem
Citat:
Jag beskrev precis varför det är ni som är ute och cyklar om ni försöker övertala mig att jag ska behöva bevisa att eran organisation är trovärdig.

Det logiska är ju att ni inte tillåts in i vårat land förens ni bevisat att ni är trovärdiga.

Med din logik ska man ta in granskare i sitt land man inte kan bekräfta om man kan lita på dom. Du hör ju själv hur konstigt du tänker men tydligen inser du inte det.

Du vet inte vem jag är. Eller försöker du ge dig på en 1.06.

Som sagt.

Vad är det i Transparency Internationals undersökning som är felaktig?

Vad är din undersökning som bevisar det du påstår?

Ditt gaslightande och dina återkommande foliehattsresonemang är SÅ tröttsamma.

Som sagt. Europas mest korrupta land är Ryssland. Och de blir värre och värre år för år.
Ukraina gör allt för att kravla sig uppåt och har lyckats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in