Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Om du påstår att du har en grupp människor som kan granska oberoende och objektivt är det du som behöver bevisa och visa transparent exakt hur detta sker, rekryteringsprocessen ser ut och liknande.
Eftersom du vänder på det och säger att jag ska bevisa att dina undrrsökare inte är korrupta för att avgöra korruption I mitt samhälle?
Nej det är verkligen inte så det funkar, hur kan du tro det? Genuint nyfiken.
Korrutionsindexet måste presneteta allt det här och uppenbarligen görs inte det på ett korrekt sätt. Det intressanta för mig är att ni helt ignorerar det.
Ja, om du hävdar att det finns brister i hur Transparency international värderar korruption så är det du som ska leda i bevis att de är helt ute och cyklar.
Kan du det?
Om du påstår att Ukraina är Europas mest korrupta land så är det du som ska presentera bevis för att så är fallet.
Kan du det?
Jag har aldrig påstått att Sverige är bäst i klassen.
För jag antar att det är ditt samhälle, eller tänker du på Ryssland som "I mitt samhälle"?
Jag är högst medveten om att Sverige ligger på plats 8 av 180 och att vi tappade 2 poäng sedan förra året och "bara" hamnar på 80 p av 100 till skillnad från Ryssland som ligger på hedersvärda plats 154 av 180, tappat 4 poäng sedan förra året och därmed landar på 22 p av 100p.
Iran är mindre korrupt än Ryssland. Plats 151 av 180 och 23 p av 100p.