2025-02-18, 13:47
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Okej så du bygger hela din världsbild på att man inte kan korrunpera ett visst antal representanter från ett visst land.
Hur många representanter är det då och hur ofta byts dessa ut?

Från vilka samhällsklasser kommer de ifrån?

Citat:
Det är ett väldigt intressant argument Eftersom att det är så ohållbart och igenomtänkt. Atr basera hela sin världsbild på det är fullkomligt galet och det ger en insikt i varför världen är sö korrupt den är om det är så du definierar säkerhet.
Din världsbild utgår ju från att alla, och då menar jag alla, ljuger för dig.

Är inte det lika konstigt?

Citat:
För att hjälpa dig lite på traven... Man kan korrumpera tusentals människor..
Alla människor ljuger inte. Det finns de som tror på ärlighet före korruption.
Citera
2025-02-18, 13:48
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Varsågod att presentera fakta då som ger mig denna obehagliga kognitiva dissonansen. Svara på följande:
– Har du internationella undersökningar som visar att Ukraina är världens farligaste och korrupta land, att Ukraina tillät terrorister att få fritt spelrum och att Ukraina tillverkade biologiska virus.

Du säger att vi ska öppna våra ögon. Gör det då genom att visa upp bevis på det du påstår.

Faktum att Ryssland gick ut och avslöjade att USA sponsrade terrorverksamhet i Ukraina borde väcks ditt intresse atr undersöka om det stämmer på egen hand.

Din ständiga försök att leta ursäkter till att det inte är sant förändrar inte nägot för mig. Men det visar ju verkligen på din stängda indoktrinerade syn.

Där du inte vågar tänka självständigt och öppensinnat. För precis som jag sa blir det ju så här undermedvetet. Ett önsketänkande dels för egoistisk sak att man inte vill göra bort dig att man blivit lurad. Men även det andra ur ett sötare samhälls perspektiv att man inte vill leva i en så korrupt och tillsynes hemsk värld.

Känner att du ignorerar mina poänger. Din kognitiva fissonans är redan väldigt utpräglad och jag har beskrivit exakt hur den syns utåt genom dina beteendemönster.
Citera
2025-02-18, 13:51
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så "ni på Flashback" hittade alltså bevisen för att labben fanns???

Finns det alltså ingen journalist någonstans som hade kunnat verifiera detta genom en mer grundlig undersökning om existensen?

Eller visade det sig kanske att alla försök till att hitta "bevis" ledde till att man till slut var att det var vanliga biolab som forskade i patogener inom jordbruket?? Liksom flera biolab världen över gör utan någon som helst hemlighet.

Be att få göra ett studiebesök på SLU. Det hade nog gjort dig gott. Är helt säker på att inte hade stoppat dig heller och ingen SÄPO hade knackat på din dörr.

Du kan ju sitta här och gissa en massa men min poäng kvarstår.

Media avfärdade utan att undersöka grundligare om det etämde och korruption var inblandat.

Vill du ha svar på dina frågor kanske du själv ska undersöka självkritik och öppensinnat.

Fattar inte riktigt vad din poäng är om jag ska vara ärlig. Det finns alternativa journalister som faktiskt vågade och fick undersöka det hela grundligt jo. Mainstream agerar dock propaganda sparat och demementerar och ljuger subjektivt utan bevis.
Citera
2025-02-18, 13:52
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Faktum att Ryssland gick ut och avslöjade att USA sponsrade terrorverksamhet i Ukraina borde väcks ditt intresse atr undersöka om det stämmer på egen hand.
Ryssland gick också ut med att de aldrig skulle invadera Ukraina...

Det finns många saker som Ryssland gått ut med som inte stämmer överhuvudtaget. Bara detta tafatta försök till en false flag i Donbass innan invasionen.

Varför tror du att de gjorde detta?
https://www.bellingcat.com/news/2022/02/28/exploiting-cadavers-and-faked-ieds-experts-debunk-staged-pre-war-provocation-in-the-donbas/

Kommer du ihåg denna?
Citera
2025-02-18, 13:53
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du kan ju sitta här och gissa en massa men min poäng kvarstår.
Ok, att biolabben tog fram dödliga virus som hotade Ryssland och som rättfärdigade en invasion?

Citat:
Media avfärdade utan att undersöka grundligare om det etämde och korruption var inblandat.
Hur vet du vad media avfärdade?

Citat:
Fattar inte riktigt vad din poäng är om jag ska vara ärlig. Det finns alternativa journalister som faktiskt vågade och fick undersöka det hela grundligt jo. Mainstream agerar dock propaganda sparat och demementerar och ljuger subjektivt utan bevis.
Ok. Var är de då bevisen från dessa alternativa journalister?
Citera
2025-02-18, 13:53
Medlem
Pripps0.0s avatar
80% är dumma i huvudet. Det är bara att acceptera.
Citera
2025-02-18, 13:57
Medlem
styckets avatar
Citat:
Hur många representanter är det då och hur ofta byts dessa ut?

Från vilka samhällsklasser kommer de ifrån?

Din världsbild utgår ju från att alla, och då menar jag alla, ljuger för dig.

Är inte det lika konstigt?

Alla människor ljuger inte. Det finns de som tror på ärlighet före korruption.

Nu fantiserar du att jag uttryckt saker jah inte har.

Jag har aldrig utgått från att alla ljuger. Så det är helt felaktigt påstående från dig.

Dock utgår jag från att generellt kan alla bli korrumperade.

Helt ärligt så har du inget logiskt argument öht. Du sitter bara här och önskar att folk inte ljuger för dig men det kan lika gärna vara så att dom gör det. För du anser ju intr man behöver granska koreitions index.

Jaha men okej? Ska jag ta dig på allvar då menar du? Det blir omöjlig, känns inte som du tänkt igenom det här. Könns inte riktigt som du vet vad en lögn är ens.
Citera
2025-02-18, 13:57
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Det är fascinerande hur vissa helt okritiskt sväljer allt media matar dem med, särskilt när det gäller Ryssland. Det räcker att man inte håller med om det rådande narrativet för att direkt bli kallad diverse slagord. Vad hände med att kunna ha en saklig diskussion utan att det spårar ur i personangrepp?

Flashback brukade vara ett forum för fria tankar och debatt, men numera känns det som en förlängning av den anti-ryska propagandan vi ser i SVT och andra västliga medier. Är det verkligen så svårt att förstå att världen inte är svart och vit?

Att ifrågasätta betyder inte att man "tar sida" – det betyder att man inte vill bli en papegoja som upprepar det man blir tillsagd att tro. Är det för mycket begärt att folk tänker själva?

Ryssland är en maffiastat, saknar annan ideologi än att plundra och förse sin elit med palats. Ukraina skulle bli ett bra byte, naturtillgångar, barn och kvinnor att våldta. Generalernas och ämbetsmännen korruption och inkompetens har kostat hundratusentals av deras bästa soldater livet. De har trots brutala försök inte uppnått sina mål om att skapa en ny slavstat av Ukraina.

Detta var en analys producerad av kritiskt tänkande och så ryssvänlig som möjligt.
Citera
2025-02-18, 13:58
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Under 2000-talet fortsatte korruptionen att genomsyra många sektorer, inklusive rättsväsendet, hälso- och sjukvården samt utbildningssystemet. Enligt en rapport från 2015 beskrev The Guardian Ukraina som "den mest korrupta nationen i Europa".

THEGUARDIAN

Korruptionen fortsätter att vara ett betydande problem i Ukraina. Enligt Transparency Internationals Corruption Perceptions Index 2023 fick Ukraina en poäng på 36 av 100, vilket indikerar en fortsatt hög nivå av upplevd korruption.

TRADINGECONOMICS

Lite nyttig information, till alla som skriker att ukraina är fri från korruption och minsann är ett demokratiskt land.
Citera
2025-02-18, 13:59
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ryssland gick också ut med att de aldrig skulle invadera Ukraina...

Det finns många saker som Ryssland gått ut med som inte stämmer överhuvudtaget. Bara detta tafatta försök till en false flag i Donbass innan invasionen.

Varför tror du att de gjorde detta?
https://www.bellingcat.com/news/2022/02/28/exploiting-cadavers-and-faked-ieds-experts-debunk-staged-pre-war-provocation-in-the-donbas/

Kommer du ihåg denna?

Självklart kan man hitta viss information Ryssland sagt som inte stämmer.

Därför man behöver självständigt granska och undersöka vad som är sant och ej.

Dock för o ge lite mer kontext så blir ju din poäng misvisande för vissa påståenden kan vara preliminära beslut och andra tex vara påståendne om historiska händelser. Det är två helt skilja fenomen och det blir oärligt av dig att jämföra de två. Alltså tex jömförw preliminära planer med beskrivningar av historia eller nuvarande geografisk fakta tex.
Citera
2025-02-18, 14:00
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Ryssland är en maffiastat, saknar annan ideologi än att plundra och förse sin elit med palats. Ukraina skulle bli ett bra byte, naturtillgångar, barn och kvinnor att våldta. Generalernas och ämbetsmännen korruption och inkompetens har kostat hundratusentals av deras bästa soldater livet. De har trots brutala försök inte uppnått sina mål om att skapa en ny slavstat av Ukraina.

Detta var en analys producerad av kritiskt tänkande och så ryssvänlig som möjligt.
Ukraina har inte varit någon oskyldig ängel i denna konflikt, deras egen korruptionshistoria är väl dokumenterad och väst har i årtionden finansierat oligarker och politiska spelare där.
Citera
2025-02-18, 14:05
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ok, att biolabben tog fram dödliga virus som hotade Ryssland och som rättfärdigade en invasion?

Hur vet du vad media avfärdade?

Ok. Var är de då bevisen från dessa alternativa journalister?
Hur jag vet att nyheterna avfärdade?

Eftersom det stod i nyheterna

https://www.varldenidag.se/nyheter/anklagelser-om-amerikanska-biovapen-i-ukraina-avfardas/415837

Bevisen från de alternativa journalisterna har presenterats i deras tidningar.

Om du frågar mig efter alternativa tidningar. Helt ärligt sök lite själv först. Sen kan jag hjälpa dig på traven om du visar ett genuint intresse. Just det som är grejen ni vill först sitta o förneka in i absurdum, sen ska ni kräva källor istället för att lägga ens 5 minuter på o söka själva när en annan lsgt ned tusentals timmar för en faktiskt tar ämnet seriöst. Ska man då va så oseriös att man inte kan lägga nån timme själv ja då anser inte jag man förtjänar källorna ens och jag tror inte man är mogen att ta till sig den kontroversiella information ens, att det till och med kan vara skamligt atr dela källor till folk med sån hög kognitiv dissonana atr de inte bågar undersöka kontroversiella ämnen självständigt ens en liten stund.

Alltså nöt man är redo och öppensinnad för källorna. Söker man själv eftersom nör man presenterats att de potentiellt kan existera. Alternativt så frågar man på ett öppensinnat sätt direkt istället för stt spydigt avfärda alla konspirationer som folk gör. Detta just pga det undermedvetna önsketänkande (läs rädsla för att ha fel).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in