2025-02-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag inser att det hade varit väldigt jobbigt för dig om du hade fel i det här.

Återkommer.
Nej, jag har inte haft fel eftersom jag aldrig påstått något.

Det är dock jävligt kul att se den totala bristen på självsäkerhet och vilket hyckleri detta är. Du säger att andra är rädda för kognitiv dissonans, men själv vågar du inte inse att du har fel när du totalt saknar bevis för det du påstår.
Citera
2025-02-18, 13:24
Medlem
Praisethesuns avatar
Ser fram emot Rysslands förintelse och med det, att alla troll försvinner från Flashback. Ska bli skönt.
Citera
2025-02-18, 13:25
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Vänta här nu..

Hela din världsbild bygger alltså på att du tror att det inte går att muta 140 människor?

Representanter från 140 länder betyder inte att det är en människa från varje land.

Jag tror snarare att det är ditt förstånd som sätter stopp för dig här. Du förstår inte bättre. Hade du förstått hur en sådan organisation är uppbyggd eller i bästa fall hade haft en inblick i den eller känner någon som jobbar med det så kanske du hade förstått. Har du inte det så tar det stopp för dig.
Citera
2025-02-18, 13:27
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hur mörkade väst detta med biolab?

Du tror inte att de "beläggen" du ständigt läser om kommer från en organisation med en agenda? I detta fallet den ryska staten med undersåtar.

Var läser du om beläggen menar du? I fri media?
Man mörkar ofta korruption som börjar komma ut genom att dementera det hela i media och när det förlöjligats som tex en konspirationsteori så accepterar befolkningen okritiskt att den initiala bedömningen stämmer. Även om den initial bedömningen endast var väldigt ytlig och subjektiv. Likt ni i tråden gör.

Man mörkar alltså information genom att ta bort intresset för en seriös undersökning av påståendet. Vi på flashback undersökte dock mer grundligt och det finns mycket sann information att hitta i olika diskussioner i konsöirwrionsforumet om man vill närma sig en mer seriös undersökning än vad mörkläggande eller nedtystande mainstream media gör.

Såhär arbetar man ofta i sin propaganda maskin. Egentligen kan man säga att folket är allt för okritiska helt enkelt.
Citera
2025-02-18, 13:34
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nej, jag har inte haft fel eftersom jag aldrig påstått något.

Det är dock jävligt kul att se den totala bristen på självsäkerhet och vilket hyckleri detta är. Du säger att andra är rädda för kognitiv dissonans, men själv vågar du inte inse att du har fel när du totalt saknar bevis för det du påstår.
Så det hade inte alls skapat jobbiga könslor i dig om det visade sig att du blivit grundlurad och gjort bort dig på internet? Att det var precis tvärtom och Ukraina faktiskt var ett terroristnäste.

Tror du verkligen någon tar dig på allvar när du inte kan erkänna ens något så uppenbart? Att du hade kännt dig grundlurad då?

För mig är det inte jobbigt att erkänna om jag hade varit i din sits hade det varit jobbigt. Samt kan jag erkänna att det hade nog varit lite pinsamt om jag hade fel. Samtidigt ju det att föredra om korruption intr var sö utbrett som jag målar upp det.

Det i sig får en att inse att ditt perspektiv tar den oskyldiga karaktären. Medan den bilden jag målar upp rar en mindre oskyldig karaktär.

Det är alltså jobbigare att erkänna att hela världen drivs av enorm korruption och att man i mångt och mycket lever en lögn. Det finns alltså ett stort önsketänkande i den allmänna svenskens och västerlänningars världsyn. Det handlar inte bara om att det finns skam och en intelketuell oheder i att vara så emotionnellt investerad i en lögn baserad på propaganda. Utan att det också är hemsk i allmänhet om världen såg ut på detta korrupta vis.

Det goda i det hela är ju dock att man inte behöver vara cynisk bara för korruptionen var utbredd. Utan nu stoppar vi ju den faktiskt med hjälp av Trump, Putin o co. Med rasande fart.
Citera
2025-02-18, 13:35
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Man mörkar ofta korruption som börjar komma ut genom att dementera det hela i media och när det förlöjligats som tex en konspirationsteori så accepterar befolkningen okritiskt att den initiala bedömningen stämmer. Även om den initial bedömningen endast var väldigt ytlig och subjektiv. Likt ni i tråden gör.

Man mörkar alltså information genom att ta bort intresset för en seriös undersökning av påståendet. Vi på flashback undersökte dock mer grundligt och det finns mycket sann information att hitta i olika diskussioner i konsöirwrionsforumet om man vill närma sig en mer seriös undersökning än vad mörkläggande eller nedtystande mainstream media gör.

Såhär arbetar man ofta i sin propaganda maskin. Egentligen kan man säga att folket är allt för okritiska helt enkelt.
Så "ni på Flashback" hittade alltså bevisen för att labben fanns???

Finns det alltså ingen journalist någonstans som hade kunnat verifiera detta genom en mer grundlig undersökning om existensen?

Eller visade det sig kanske att alla försök till att hitta "bevis" ledde till att man till slut var att det var vanliga biolab som forskade i patogener inom jordbruket?? Liksom flera biolab världen över gör utan någon som helst hemlighet.

Be att få göra ett studiebesök på SLU. Det hade nog gjort dig gott. Är helt säker på att inte hade stoppat dig heller och ingen SÄPO hade knackat på din dörr.
Citera
2025-02-18, 13:36
Medlem
Citat:
Granska korruption med ett korrupt index?

Du vet inte vad ordet korruption betyder känns det som. Men låt oss se.

Vilka granskar korruptionsindexet?

Vad ordet korruption "betyder" vet Svenska Akademien.
https://svenska.se/tre/?sok=korruption&pz=1

Transparency Internationals definition av korruption är lätt att finna.

Om indexet är korrupt så är det upp till dig att bevisa att det är korrupt och inte mig.
Din variant av gaslighting går jag inte på.

Så fram med bevis på att Transparency international är korrupt.
Fram med bevis på att Ukraina är europas mest korrupta land när fakta är detta.

Korruptionsindex 2024.
Ukraina, plats 105 av 180, 35 p av 100 möjliga.
Serbien, plats 105 av 180, 35 p av 100 möjliga.
Turkiet, plats 107 av 180, 34 p av 100 möjliga.
Vitryssland, plats 114 av 180, 33 p av 100 möjliga.
Bosnien och Hercegovina, plats 114 av 180, 33 p av 100 möjliga.
Ryssland, plats 154 av 180, 22 p av 100 möjliga.

Citat:
Ryssland invaderade Ukraina främst eftersom Ukraina var världens mest korrupta land eftersom terrorister fått fritt spelrum där.

Du menar att det aldrig har funnits eller finns terrorister i Ryssland?
Källa på det?
Citera
2025-02-18, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
... fria tankar ...

Dvs att som lekman idiotförklara etablerad vetenskap och sakkunniga i ämnet baserat på en magkänsla och slumpmässig googling för man kan minsann "tänka själv"

Citera
2025-02-18, 13:41
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Vad ordet korruption "betyder" vet Svenska Akademien.
https://svenska.se/tre/?sok=korruption&pz=1

Transparency Internationals definition av korruption är lätt att finna.

Om indexet är korrupt så är det upp till dig att bevisa att det är korrupt och inte mig.
Din variant av gaslighting går jag inte på.

Så fram med bevis på att Transparency international är korrupt.
Fram med bevis på att Ukraina är europas mest korrupta land när fakta är detta.

Korruptionsindex 2024.
Ukraina, plats 105 av 180, 35 p av 100 möjliga.
Serbien, plats 105 av 180, 35 p av 100 möjliga.
Turkiet, plats 107 av 180, 34 p av 100 möjliga.
Vitryssland, plats 114 av 180, 33 p av 100 möjliga.
Bosnien och Hercegovina, plats 114 av 180, 33 p av 100 möjliga.
Ryssland, plats 154 av 180, 22 p av 100 möjliga.

Du menar att det aldrig har funnits eller finns terrorister i Ryssland?
Källa på det?

Om du påstår att du har en grupp människor som kan granska oberoende och objektivt är det du som behöver bevisa och visa transparent exakt hur detta sker, rekryteringsprocessen ser ut och liknande.

Eftersom du vänder på det och säger att jag ska bevisa att dina undrrsökare inte är korrupta för att avgöra korruption I mitt samhälle?

Nej det är verkligen inte så det funkar, hur kan du tro det? Genuint nyfiken.

Korrutionsindexet måste presneteta allt det här och uppenbarligen görs inte det på ett korrekt sätt. Det intressanta för mig är att ni helt ignorerar det.
Citera
2025-02-18, 13:42
Medlem
Citat:
Så det hade inte alls skapat jobbiga könslor i dig om det visade sig att du blivit grundlurad och gjort bort dig på internet? Att det var precis tvärtom och Ukraina faktiskt var ett terroristnäste.

Tror du verkligen någon tar dig på allvar när du inte kan erkänna ens något så uppenbart? Att du hade kännt dig grundlurad då?

För mig är det inte jobbigt att erkänna om jag hade varit i din sits hade det varit jobbigt. Samt kan jag erkänna att det hade nog varit lite pinsamt om jag hade fel. Samtidigt ju det att föredra om korruption intr var sö utbrett som jag målar upp det.

Det i sig får en att inse att ditt perspektiv tar den oskyldiga karaktären. Medan den bilden jag målar upp rar en mindre oskyldig karaktär.

Det är alltså jobbigare att erkänna att hela världen drivs av enorm korruption och att man i mångt och mycket lever en lögn. Det finns alltså ett stort önsketänkande i den allmänna svenskens och västerlänningars världsyn. Det handlar inte bara om att det finns skam och en intelketuell oheder i att vara så emotionnellt investerad i en lögn baserad på propaganda. Utan att det också är hemsk i allmänhet om världen såg ut på detta korrupta vis.

Det goda i det hela är ju dock att man inte behöver vara cynisk bara för korruptionen var utbredd. Utan nu stoppar vi ju den faktiskt med hjälp av Trump, Putin o co. Med rasande fart.
Varsågod att presentera fakta då som ger mig denna obehagliga kognitiva dissonansen. Svara på följande:
– Har du internationella undersökningar som visar att Ukraina är världens farligaste och korrupta land, att Ukraina tillät terrorister att få fritt spelrum och att Ukraina tillverkade biologiska virus.

Du säger att vi ska öppna våra ögon. Gör det då genom att visa upp bevis på det du påstår.
Citera
2025-02-18, 13:44
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Representanter från 140 länder betyder inte att det är en människa från varje land.

Jag tror snarare att det är ditt förstånd som sätter stopp för dig här. Du förstår inte bättre. Hade du förstått hur en sådan organisation är uppbyggd eller i bästa fall hade haft en inblick i den eller känner någon som jobbar med det så kanske du hade förstått. Har du inte det så tar det stopp för dig.
Okej så du bygger hela din världsbild på att man inte kan korrunpera ett visst antal representanter från ett visst land.

Det är ett väldigt intressant argument Eftersom att det är så ohållbart och igenomtänkt. Atr basera hela sin världsbild på det är fullkomligt galet och det ger en insikt i varför världen är sö korrupt den är om det är så du definierar säkerhet.

För att hjälpa dig lite på traven... Man kan korrumpera tusentals människor..
Citera
2025-02-18, 13:45
Medlem
Conceptions avatar
Det riktigt tråkiga när man kommer till diskussioner med rysstroll är deras förmåga att aldrig någonsin kunna ändra sin åsikt.

Desto mer man bevisar något desto mer trofasta blir de i att de har rätt och alla andra har fel.

En omöjlig uppgift med andra ord.

Rekommenderar alla att se dokumentären om "flat earth society". Där blir beteendet väldigt påtagligt. Alla vet ju att jorden är rund med det spelar ingen roll för denna typen av människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in