2025-02-18, 12:22
Medlem
volvo 240s avatar
Undrar vad PUtin och hans bästis Xi Jinping snackat igop sig om här. Binder de upp NATO i Ukraina med massa fredsbevarande trupper så kan Xi försöka sig på att ta Taiwan ganska ostörd.
48 ggr har de träffats sedan Xi tillträdde 2013. Kinas militär uppbackade av den ryska kärnvapenarsenalen vore en total madröm för NATO.
Citera
2025-02-18, 12:23
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Sverige fredsmäkla?!

Som på 50 o 60 talet?

Sverige är ett enda internt splittrat kaos pga invandringen

Tack o lov att Sverige skämt o kört ut sig på ett sidospår.

Vi har sandnegrer o Orchar att bekymra oss om först och naturlivs att vi måste kunna fortsätta powershoppa räntefritt på mediamarkt o stadium och att kaffet inte blir dyrare, o så kolla mello, Bianca o eurovision.

Fredsmäkla!….?

Tror Sverige var med och försökte få Otto Warmbier frigiven, och det var inte så längesedan. 2016/2017 Och det var mellan Nordkorea och USA.
De nämnde Sweden någonstans i dokumentären.

https://m.youtube.com/watch?v=-rZkdPXP6H4&t=1401s&pp=ygU8d2hhdCBoYXBwZW5lZCB0byBv dHRvIHdhcm1iaWVyIGluIG5vcnRoIGtvcmVhIGR3IGRvY3VtZW 50YXJ5

I övrigt har Sverige en massa sprängningar och inre problem som polisen är för fega att göra något åt.
Citera
2025-02-18, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Här har USA kört över allt o alla, gått in o sagt som det är. Vi vill ha Ukrainas naturtillgångar och ni får behålla lite av det ni har tagit och Ukraina är inte ens på mötet men försöker bjuda in sig själva!
Det är än så länge den officiella beskrivningen av en eventuell överenskommelse. Vi får se om de når fram till en deal och hur den slutligen kommer att se ut.

Trump har i alla fall visat att USA idag är ett land ingen kan lita på. Att först ge militärt stöd åt ett land som blir invaderat och sedan mitt under pågående krig, strypa stödet och dessutom kräva tillbaks dessa pengar visar ju bara hur mycket man kan lita på USA idag.

Nu är det visserligen en militär konflikt det handlar om, men personligen hade jag (om jag var affärsman) uppfattat beteendet som att det här är någon man aldrig ska göra affärer med.
Citera
2025-02-18, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Undrar vad PUtin och hans bästis Xi Jinping snackat igop sig om här. Binder de upp NATO i Ukraina med massa fredsbevarande trupper så kan Xi försöka sig på att ta Taiwan ganska ostörd.
48 ggr har de träffats sedan Xi tillträdde 2013. Kinas militär uppbackade av den ryska kärnvapenarsenalen vore en total madröm för NATO.
Kina kan ju också se det nya goda samarbetet mellan Ryssland och USA som negativt.
Citera
2025-02-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Fantastisk, Europa och EU behöver vakna upp. Idiotiska regulatoriska krav som hämmar tillväxt hjälper inte! Tack trumpeteten...kör över eu nu...
Vad tjänar Europas på att bli överkört?
Europa har varit mycket framgångsrikt sedan EU bildades. Stora delar av Europa var diktaturer och Europa var söndertrasat av ständiga krig och konflikter.
Idag har Europa en hög levnadsstandard i kombination med stor frihet och demokrati. Inget att skämmas för.
Men folk idag har inte det historiska perspektivet.

Nu blåser USA oss på ett sätt som man kanske inte kunde ana och det försätter Europa i en väldigt dålig sits. Tyvärr har man litat för mycket på USA.
Citera
2025-02-18, 12:30
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Varför skulle ryssarna inte ha intressant av Sverige? Inte Gotland heller? Östersjön? Gränsen mot Norge?
Underrättelser ja. Men inte att kriga och vara en ockupationsmakt.

Det krävs en massa soldater för det. Det har de inte råd med, Ryssland är tillräckligt stort att det åtgår massa resurser att bevaka gränserna ändå.

Det har ju varit Iranier som spionerat, och kanske även hjälpt Ryssland (Iran har ju hjälpt Ryssland med Shahed Drönare i kriget).

Det är tack vare våra… ”goda” politiker.
Citera
2025-02-18, 12:33
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nej du ser, du saknar fakta och därför kan du inte ta diskussionen om detta.

Vad jag tycker om det? Jag tycker precis som allt annat kring pengatvätt att det inte bör förekomma. Vad tycker du själv om Ryssland och deras agerande? På vilket sätt har de rätt att attackera ett fredligt grannland?
"Nej du ser, du saknar fakta och därför kan du inte ta diskussionen om detta." Ja det var ju exakt det jag skrev din jävla fjant.
Citera
2025-02-18, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej detta går till historien som det största sveket någonsin. Jag har i alla fall svårt att se något liknande.

Men Turkarna svek ju Karl XIi för Ryssarna en gång i tiden. Fast det var ju liksom inte på den här nivån.

Det som Trump har gjort är ju närmast oförlåtligt. Det spelar inte så stor roll vad som blir resultatet av förhandlingen. Bara det att han förhandlar med vår tids största brottsling och folkmördate och att de angripna inte ens får vara med i förhandlingen är svek nog för att aldrig kunna förlåtas.

Resultatet av förhandlingen vågar man knappt tänka på.

Putin är en hjälte och omtyckt av många, gäller även Trump! Putin sa ifrån när Nato försökte ställa sina vapen på Rysslands bakgård. Omvärlden får vara glada att Putin var på gott humör och inte tog i mer med hårdhandskarna. Nu har äntligen USA fått en vettig president som ser helheten och problemet. Nu är det snart slut på idiotin i Ukraina där Europa har gått i fällan och sänkt sina ekonomier på grund av denna dumhet. USA har stärkt sin ekonomi genom att vingklippa EU och tagit marknadsandelar, Ryssland har stärkt sin position enormt genom att BRICS har växt sig mycket starkare.

Skrattar ihjäl mig när globalistidioterna står splittrade med horder av dysfunktionella invandrare, en elmarknad i spillror och allt annat som hör till i wokebegreppet.

Sen kan ju du tramsa om folkmördare och svek när det är andra cyniska ledare som ligger bakom sveket och dödandet!
Citera
2025-02-18, 12:37
Medlem
Citat:
Hmmmm vad ska jag svara på det annat än det kan jag också tycka, låter bra och är överens.

Men sådan rappakalja var det väl ändå inte säg. Känner mig dum nu

Det var mer att det var lösryckta meningar utan någon riktig tråd sinsemellan. Det framstår som ett desperat sätt att förvilla huvudproblemet Ukraina och Europa står inför, nämligen att Trump har möjlighet att träffa ett avtal han inte behöver "betala för", och således troligen kommer att välja ett sådant avtal över inget avtal alls.
Citera
2025-02-18, 12:39
Medlem
Citat:
Europa har varit mycket framgångsrikt sedan EU bildades. Stora delar av Europa var diktaturer och Europa var söndertrasat av ständiga krig och konflikter.
Idag har Europa en hög levnadsstandard i kombination med stor frihet och demokrati. Inget att skämmas för.

Nu blåser USA oss på ett sätt som man kanske inte kunde ana och det försätter Europa i en väldigt dålig sits. Tyvärr har man litat för mycket på USA.

Vad svamlar du om?
Europa har tappar 6-7 ggr i tillväxt mot kina och usa
Ja Polen stod upp och fick kommunismen att falla, det har inget med Eu att göra.
Länderna va konkursfärdiga och det fanns inget kvar
Det är inte så svårt att gå från ingeting till att få det bättre
Citera
2025-02-18, 12:42
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Inte mycket, men det är realiteten inte mycket att föhandla med. Vad hade Europa att komma med efter andra världskriget? Jo att bli lydstater under ena eller andra.

Citat:
Smaksak, jag kan knappt vänta på att bryta oss loss från kommunist EU. Sen tror jag inte EU stoppat en enda konflikt?
Citat:
Europa har för det mesta haft bättre levnadsstandard kontra överiga världen. I Sverige ser vi bara fritt fall sen EU och vi får betala notan för dem andra och jobba till 70!

Citat:
Jodå, det har man visst kunnat ana. Förstår inte hur folk inte insett att de blåste i gång den här konflikten utan att tänka på vare sig EU eller Ukraina. USA blåste Europa redan i andra världskriget. Fråga Patton.
Citera
2025-02-18, 12:42
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Frågan är hur Putin och Trump nu kommer att göra med Europa. Kommer de att dela det mellan sig på något vis?
Ryssarna vill ha så mycket som möjligt. Men Trump vill nog inte att Ryssarna får allt. Det kan bli rätt knepiga förhandlingar. Kanske sker det mera stegvis under en längre tid.
Vill Europa ha kvar självständighet så måste man börja upprusta enormt mycket. Men det tar lång tid så Putin och Trump vill nog agera relativt snart.
Det som är viktigt är att de slutar hota varandra med kärnvapen och i stället riktar dem mot Europa.
USA lämnar i praktiken NATO och ryssarna får ta vad de vill i Ukraina. Putin får använda massförstörelsevapen om han så önskar. Det är inget Trump har några invändningar emot.
Väldigt sjuka slutsatser. Trump vill ju ha slut på dödandet och du påstår att han kommer Ryssland full frihet att använda massförstörelsevapen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in