2025-02-18, 11:27
Medlem
glimmandes avatar
USA och Ryssland lägger upp för att rest-Ukraina blir medlem i EU.

https://www.svd.se/a/o3yl7R/kreml-ukraina-har-all-ratt-att-ga-med-i-eu

Detta har jag förutspått tidigare flera gånger och tror kommer ske. Både Ukraina och EU har behov av att låtsas som att de vann. Ett EU-medlemskap skulle ge dem ett köttben att bygga upp myter om seger på. Nu har ju Ryssland aldrig varit emot att Ukraina går med i EU och att det är nuvarande EU-länder som vägrat medlemskap men det kommer snabbt glömmas och man kommer låtsas som att det är en stor framgång.

Ett Ukraina i EU skulle lösa många problem för USA och Ryssland. Ingen vill ha ett nerkört land i kaoz och maffiastyre som grannland och EUs pengar skulle ge en grund att bygga stabilitet på. Tror rest-Ukraina är med i EU inom tre år.
Citera
2025-02-18, 11:28
Medlem
varför skulle europa sitta med?
förhandlingar sker mellan 2 parter. inte 3 parter.
usa representerar väst, nato.
att ha med "tuffa" europeiska ledare/representanter blir bara rörigt.

ryssland på en sida bordet, och usa och europa på ena sidan.
känns fair eller? 2 mot 1. basic sandlåde-regler
Citera
2025-02-18, 11:28
Medlem
wwrs avatar
Vi kanske inte skall klaga. Ukraina får inte heller vara med när de två maffiastaterna delar upp världen. Är det någon som fortfarande inte tror på the New World Order?
Citat:
Ukraine war: Russian and US officials meet in Saudi Arabia for peace talks, without Kyiv
https://www.theguardian.com/world/live/2025/feb/18/russia-us-ukraine-peace-talks-donald-trump-vladimir-putin-volodymyr-zelenskyy-saudi-arabia-live-late st-updates-news
Citera
2025-02-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej varför skulle Zelensky ge bort Ukraina till Ryssarna. Putin och Trump kan ju ändå deala om att USA får tillgång till Ukrainas naturresurser
Men egentligen så kan ju inte Zelensky gör något i alla fall. Om USA går in på ryssarnas sida så är de chanslösa.
De ukrainare som inte vill leva under Putin får fly.

Sedan får vi se om det kommer mer. Putin vill väl åtminstone ha tillbaka det man hade under Sovjettiden. Det går säkert att göra någon deal med Trump om det också.

Det förutsätter att ryssarna inte skulle vilja ha naturtillgångarna men jag tror att dom skulle vilja

Fd sovjetunionen sög ut alla sina undersåtar till benet, så Ukraina blir samma rape and plunder som en Sovjetstat o en härlig zelensky-hämnd mot USA
Citera
2025-02-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
EU har gett mer pengar till Ukraina än USA, ska vi också få en del av kakan? Nej, den delen i avtalet är redan klar när vi får komma in.
Vi får försöka räta upp framtida affärer med Ryssland istället.
Citera
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Nato i grevens tid!

Inget Nato o ryssarna fikar redan både i Skillinge, Vaxholm och i Jokkmokk!

Ryssarna har inget intresse av Sverige, mer än möjligt underrättelser, men det finns det en hel del andra länder som också har.

Inget att oroa sig för.
Nato medlemskapet gjorde att Sverige tappar sin roll som fredsmäklare vid förhandlingar då vi är partiska.

Vi fick t ex försöka förhandla (även om det inte gick) när Warmbier var fånge i Nordkorea, något vi inte nu kommer få.

Ryssen angriper inte oss. Det är BS från Zelensky. De vill inte ha Nato utanför dörren, samt så var det ett krig sen 2014 mellan ukronationalister (nazister) och ryssvänliga.

https://m.youtube.com/watch?v=5SBo0akeDMY&pp=ygUQVWtyYWluZSBuYXppc2ltIA% 3D%3D
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Oerhört komplext, dessutom skapar följder för parternas utrikespolitik som ryssarnas med Iran o NordKorea, USA vs Kina, medan inget för Europa, så isolerat…

Hade jag varit Zelensky hade jag sagt att om Ukraina inte får en tillräckligt bra deal, vapen o beskydd, så kan Putin få hela skiten.

Dom snackar ju ryska allihopa, en bra början o vips problemet är löst o USA får krypa till Europa o blev utan både Ukraina, kornet o mineralerna

De’ du!…..

Så ditt svar är alltså lite ordsallad och det vansinniga förslaget att Zelensky ska bluffa på ett sätt som troligen hade fått Trump att säga "ja men okej då". Vad är det med folk här idag...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Inte ens Ukraina fick vara med, vilka nollor. USA styr Europa som sina hundar. OCH VI ÄLSKAR DET!!!
Vad talar du om? EU är i krismöte och jag lovar att ingen tycker detta är okej. Men vad ska man göra?
Putin & Trump träffas i skitlandet Saudiarabien för det är väl bara där de känner sig någorlunda säkra. I de flesta länder hade Putin gripits. Man kan bara undra varför de inte kan ha videokonferens. Men de vill väl känna på varandras kroppar. Ryssarna älskar ju kyss på kinden.

Tyvärr är ju de militära styrkeförhållandena sådana att Europa inte kan göra så mycket. Men man kommer säkert att vidta åtgärder.
Vi får se vad som händer med NATO till exempel.
Citera
2025-02-18, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Det är ett konstgjort land med onaturliga gränser.

Ja, det är så man tänker. Man kan inte föreställa sig något annat än rysk förlust, oavsett läget på slagfältet.

Ukraina har ju själva sagt att utan usa så vinner Ryssland. Jag tror det här är slutet för Ukraina som stat
Citera
2025-02-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
EU har gett mer pengar till Ukraina än USA, ska vi också få en del av kakan? Nej, den delen i avtalet är redan klar när vi får komma in.

Ingen aning. Det får stå för Europa

Vad som låg i den europeiska hjälpen?

Visserligen skänkte Danmark, Belgien o Holland ett stort antal F16 men resten vad var det?!

Hjälmar, tält, torniquet förband, ficklampor o västar för typ 55 miljarder?!

Massor av gamla lager tömdes o dumpades på Kiev
Citera
2025-02-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
varför skulle europa sitta med?
förhandlingar sker mellan 2 parter. inte 3 parter.
usa representerar väst, nato.
att ha med "tuffa" europeiska ledare/representanter blir bara rörigt.

ryssland på en sida bordet, och usa och europa på ena sidan.
känns fair eller? 2 mot 1. basic sandlåde-regler

Europa är inte enigt eller enat!

Det blir en jävla och sedvanlig politisk maratondebatt på sedvanligt europeisk alla vill tjafsa manér o det blir ingenting beslutat.
Citera
2025-02-18, 11:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jag har bättre saker för mig än att hoppa in i någon sådan diskussion, du hade garanterat vunnit i vilket fall. Jag är inte särskilt insatt. Ville mest påminna dig om att obeaktat resten av diskussionen så är proukraina ett gäng överviktiga töntar med fjantiga öknamn medan proryssland (i de fall man ser någon sådan) verkar vara ett gäng klart häftigare misantropiska enstöringar typ.

Men av ren nyfikenhet när du ändå har tagit dig tiden att läsa mitt trollinlägg så kan jag ställa en fråga som jag har klurat på ett tag, vissa på proryska sidan av diskussionerna påstår att västvärldens stöd till Ukraina till stor del är en avancerad form av pengatvätt. Vad anser du om det?
Nej du ser, du saknar fakta och därför kan du inte ta diskussionen om detta.

Vad jag tycker om det? Jag tycker precis som allt annat kring pengatvätt att det inte bör förekomma. Vad tycker du själv om Ryssland och deras agerande? På vilket sätt har de rätt att attackera ett fredligt grannland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in