2025-02-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Vad kan EU göra och sätta emot?
Sista power-movet var att stå och grina på scen inför världspubliken.

Tro inte att det blir bättre.
Citera
2025-02-18, 20:21
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det håller jag i stort sett med om. Det skulle väl vara att backa Ukraina om man inte godtar det avtal som USA och Ryssland försöker sluta, men jag tror inte att det kan stoppa ett avtal eftersom Ukraina vet (och har uttalat sig på det sättet) att utan USA:s hjälp så finns det ingen större poäng att försöka fortsätta kriga.

Det blir ännu viktigare att kriga eftersom ryzzarna vill kontrollera Baltikum och Östersjön när Ukraina är slaktat. Då har vi alltså ett 3e världskrig om du ser något positivt i det.
Citera
2025-02-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Positivt. Detta är inte Europas krig, det är vi många som sagt i tre års tid. Ukraina är inte en del av Europa även om man deltar i den europeiska gruppen i fotboll och ESC. Det gör Israel och Australien också och ingen skulle komma på tanken att kalla dessa länder för europeiska. Ukrainakonflikten är en inomsovjetlig gränskonflikt och inget mer. USA har en särskild roll som världspolis som man tagit sig sedan Andra Världskriget så att USA deltar är rimligt. Men det här handlar om Ryssland och Ukraina. Att EU försöker blanda sig innebär inte att man bör räknas.

Hem till Berlin och anordna en gayparad eller någonting istället och låt de vuxna i rummet samtala.
Så mycken brain rot här och när dessa bottar talar så förstår man att de bakom är lika hjärntvättade. Om du är så dum att tro att ryzzland bestämmer om något är på ett visst sätt så har ni fel där också. Ungefär som er specialoperation på 3 dagar, förlåt +1000 dagar and counting. Ta istället och fundera på hur ni ska hantera att den ryzzka krigskassan börjar ta slut.
Citera
2025-02-18, 20:29
Medlem
Nu planerar politbyrån i Bryssel att satsa ytterligare 50 miljarder € (drygt 500 miljarder kronor) på Ukraina!
Till en genomkorrumperad regim.
Jag saknar ord. Våra skattemedel.
Citera
2025-02-18, 20:48
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Det blir ännu viktigare att kriga eftersom ryzzarna vill kontrollera Baltikum och Östersjön när Ukraina är slaktat. Då har vi alltså ett 3e världskrig om du ser något positivt i det.

NATO-tards älskar den profetian eftersom att den är 100% idiotsäker (med emfas på ordet idiot). Om Ryssland mot förmodan skulle invadera Baltikum (fat chance) så kan man säga "vad var det jag sa". Om Ryssland INTE invaderar Baltikum så kan man ändå klappa sig själv på ryggen och känna sig mallig. För då berodde det såklart på att "slava Ukrainiyiy" fick stora stygga vargen på andra tankar innan han kunde äta upp dom tre små grisarna. Så länge man intalar sig själv att Putin är en Hitler 2.0 som vill invadera allt och alla, så är man dubbelgarderad och kan inte ha fel vad som än händer.
Citera
2025-02-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Nu planerar politbyrån i Bryssel att satsa ytterligare 50 miljarder € (drygt 500 miljarder kronor) på Ukraina!

Fattar de inte att de inte bara kan göra en pengainsättning då och då också löser kriget sig ? Det behövs vapen och det snabbt.
Citera
2025-02-18, 22:09
Medlem
Europa agerar 3 år för sent. Det finns inte heller några vapen eller resurser då Europa satsat på annat de sista decennierna. Så det är bara att skriva under avtalet kommande veckor för Ukraina.
Citera
2025-02-18, 22:16
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Delat på 450 miljoner som bor i EU blir det 111 euro per skalle. Småpotatis för att slippa krig här.
Citera
2025-02-18, 22:19
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Europa agerar 3 år för sent. Det finns inte heller några vapen eller resurser då Europa satsat på annat de sista decennierna. Så det är bara att skriva under avtalet kommande veckor för Ukraina.
Ja, för något mer stöd från USA lär det inte bli så kriget är i princip över de kommande månaderna. Att Zelensky sitter och grinar nu hjälper inte. Han är bara sur att miljarderna slutar rulla in.
Citera
2025-02-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det håller jag i stort sett med om. Det skulle väl vara att backa Ukraina om man inte godtar det avtal som USA och Ryssland försöker sluta, men jag tror inte att det kan stoppa ett avtal eftersom Ukraina vet (och har uttalat sig på det sättet) att utan USA:s hjälp så finns det ingen större poäng att försöka fortsätta kriga.

Vad skulle England, USAs kroniske lille Europa-gullegris kunna betyda för EU!?

Starmer ska till Washington närmsta dagarna medan Macron o Scholz verkar skitsura o tjurar
Citera
2025-02-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Sista power-movet var att stå och grina på scen inför världspubliken.

Tro inte att det blir bättre.

Ja det var ju helt sjukt och samtidigt, en ack så träffande metafor om EU just nu.

Märkligt att rysk TV ännu inte gjort parodi av fadäsen. Enormt underhållningsvärde
Citera
2025-02-18, 22:49
Medlem
Wienkongressen 2.0
Amerika, Kina och Ryssland delar upp världen.
Bäst vore om Europa, med hjälp av Kanada och Indien slår till först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in