2025-02-18, 15:07
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Är det bara ryssar som dör i kriget?

Ja enligt Rysstrollen så, de säger ju att Ukrainare är ryssar, har de ljugit för mig?
Citera
2025-02-18, 15:13
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Underbart, är ju rätt uppenbart att kriget inte kommer att upphöra, kommer bli många fler ryssar avlivade, bra för mänskligheten. Hoppas vi sänder soldater också, blir mer spännande att följa.

Vad bra att du kunnat hitta ett giltigt alibi för att hata människor riskfritt.

Många ryska soldater är på slagfältet mot sin vilja.
Citera
2025-02-18, 15:19
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Positivt. Detta är inte Europas krig, det är vi många som sagt i tre års tid. Ukraina är inte en del av Europa även om man deltar i den europeiska gruppen i fotboll och ESC. Det gör Israel och Australien också och ingen skulle komma på tanken att kalla dessa länder för europeiska. Ukrainakonflikten är en inomsovjetlig gränskonflikt och inget mer. USA har en särskild roll som världspolis som man tagit sig sedan Andra Världskriget så att USA deltar är rimligt. Men det här handlar om Ryssland och Ukraina. Att EU försöker blanda sig innebär inte att man bör räknas.

Hem till Berlin och anordna en gayparad eller någonting istället och låt de vuxna i rummet samtala.
Ukraina är inte en del av sovjet, efter stalins svält och 10 miljoner döda så behöver Ukraina inte bry sig om Ryssland.
Ryssland ska inte ha något land i Europa.
Kiev är 500 år äldre än Moskva som är en gammal Mongolstad.
Citera
2025-02-18, 15:22
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullosoda
Ukraina är inte en del av sovjet, efter stalins svält och 10 miljoner döda så behöver Ukraina inte bry sig om Ryssland.
Ryssland ska inte ha något land i Europa.
Kiev är 500 år äldre än Moskva som är en gammal Mongolstad.
Ingen bryr sig. Nu råkar det nämligen vara så att Ryssland har tagit stora delar av Ukraina och dessutom sitter på tusentals kärnvapen så det är bara att vända upp röven och slappna av i ringmuskeln för här kommer pappa.

Vad Europa tycker och vad katten gör ifrån sig stoppar vi i samma påse.
Citera
2025-02-18, 15:24
Medlem
Storstark68s avatar
Trodde aldrig att jag skulle bli antijänkare men jag kan inte göra annat än att önska USA allt tänkbart Hvete. Nu borde givetvis Europa närma sig Kina, som styr ryzzarna, på alla plan och bilda en ny superallians mot Trumppacket. EU måste bli en stenhård motvikt till fascismen och stänga ner allt samarbete med jänkarna. Fy fan för arslet i vita dårhuset!
Citera
2025-02-18, 15:27
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Trodde aldrig att jag skulle bli antijänkare men jag kan inte göra annat än att önska USA allt tänkbart Hvete. Nu borde givetvis Europa närma sig Kina, som styr ryzzarna, på alla plan och bilda en ny superallians mot Trumppacket. EU måste bli en stenhård motvikt till fascismen och stänga ner allt samarbete med jänkarna. Fy fan för arslet i vita dårhuset!
Du har redan glömt vicepresidentens tal om det nyfascistiska Eu?
Citera
2025-02-18, 15:33
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Dröm om det. Kina är med i Brics, precis som Ryssland. Europa blir allt mer isolerade, samtidigt som Europa blir allt mer obetydligt i världen. Som man bäddar, får man ligga.
Citera
2025-02-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Dröm om det. Kina är med i Brics, precis som Ryssland. Europa blir allt mer isolerade, samtidigt som Europa blir allt mer obetydligt i världen. Som man bäddar, får man ligga.

Nåja, pratar om en nation där 20% av befolkningen inte har rinnande vatten i sitt hem. Samma nation tangentbordskrigare här avgudar då de är unga arga män (som aldrig ens varit i Ryssland). Europa behöver givetvis öka resurserna i det militära men är nog lite tidigt att prata om dess förfall, men mycket jobb ligger framför.
Citera
2025-02-18, 16:04
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

USA måste givetvis gå försiktigt fram. Annars kan deras anseende internationellt fläckas avsevärt. Ryssland är ingen stormakt längre, inte ens militärt (förutom kärnvapen), så landet är ointressant för USA som riktar sitt fokus mot Kina. Inte heller EU bör närma sig Kina och där kan vi vinna över Trump.

Det är 3,5 år till nästa presidentval i USA så det är bara att härda ut.
Citera
2025-02-18, 16:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukovsky
SVT är en propagandakanal. Sanningen är sekundär till narrativet.

Är du med?

Jaja propaganda hit och dit. Men kom med ett exempel - exakt VAD har SVT fel om som har med tråden att göra?
Citera
2025-02-18, 16:40
Medlem
pinger99s avatar
Jag är nyfiken på om det nallats såpass mycket av de ”frusna tillgångarna” att det det blir problematiskt när kriget upphör och att USA lyfter alla sina sanktioner.
Citera
2025-02-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ett ganska vagt och barnsligt uttryck.
Vad innebär det konkret?
Skall ni vinna krig utan att slåss?

Europa måste "steppa upp" militärt. Visa Putin att Europe inte kommer att acceptera att han ska vidga nåt slags imperium. USA kommer ju bevisligen inte att vara speciellt hjälpsamma utan verkar mer vilja bli polare med Putin och få lite sköna naturtillgångar av Ukrainarna. Men vissa länder verkar ju faktiskt göra detta.

Vet inte hur du får det till att jag menar att vi ska vinna krig utan att slåss. Men, det är alltså INTE min åsikt.

Ibland undrar jag faktiskt om Trump gjort allt detta för att väcka liv i Europa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in