2025-02-16, 14:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det finns många som tror att den Av CIA installerade presidenten i Ukraina har något att säga till om detta. Det är inte hans beslut att fatta.
Nä, det finns inte många som tror det alls, du får sluta spendera tid på konspirationer.
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Det är slutkrigat. Iallafall med hjälp ifrån USA och Trump. Det är Europas problem om kriget ska fortsätta. Europa kan inte ens få fram fredsbevarande soldater till Ukraina utan kräver inblandning från USA.
USA är en del av NATO och fredsbevarande.

Dock är det rätt komiskt att donalds ska förhandla själv och med tanke på hur dåligt det gick sist och förhandla fred i Afghanistan.
För det är nog tidernas sämsta förhandling donalds lyckades med där, och sen var Joe bakbunden av detta avtal.
Och vi alla såg sen hur bra avtalet var

Dock är detta oerhört intressant och där man ser två parter som är totalt i motsatsen, och sen donalds som har hemliga samtal med putin som föregått detta, och hur donalds inte hade den allra minsta verkan.
Och det första man tänker på här, det är en typ omvänd wag the dog donalds pysslat med.
Och pga att det är en del punkter som är direkt oroande och som gör donalds bias till putin.

Så ingen rolig förhandling alls för Ukraina med endast
donalds vid rodret och hens hantlangare som ser ut att luta mot ryssland bra mer än Ukraina.

Och att de vill utesluta Europa, det går bara tolka som att de inte vill veta av viss fakta eller krav.

Och om avtalet blir til, det enda ryssland kommer göra är att bygga upp sin krigsmateriel igen och anfalla igen.
Och bara helt krasst inser detta är troligtvis enda syftet att ge nassarna från ryssland att ta ett andetag och sen komma tillbaka.
Och att donalds och dess hantlangare kommer gå med på ett sådant avtal att det är möjligt, och säger Ukraina nej, så kommer den sjukliga narcissisten fram och förstör för Ukraina på ett eller flera sätt.

Dock det mest fascinerande här kommer bli om donalds fixar ett värdelöst fredsavtal som sist hen försökte.
Och ser nog att svaret är ett rungande JA på den frågan, men vi får se såklart, för sakligheten och fakta är det viktiga, och även en blind höna kan hitta ett korn, även om det är rätt osannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Här ledsnar Trump på frågan: ”Du istället”.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/har-ledsnar-trump-pa-fragan-du-istallet/

Har han samma taktik nu som vänstern alltid sysslat med?
D.v.s att aldrig diskutera eller svara på frågor med sina motståndare.
Tidöpartierna har mycket att lära sig av Trump.
Detta har dock republikanerna pysslat med länge nu, och aldrig ha fel(oavsett hur fel det är.) aldrig be om ursäkt och alltid attackera tillbaka istället för svara sakligt med fakta.

Men vet när en person har fel mot alltid, och det är när den försöker hävda den alltid har rätt.
För komiskt nog hos dessa är felprocenten abnormt hög, som med donalds som vi vet här och hur de säger donalds har aldrig haft ett enda fel, alltid rätt och aldrig ljugit NÅGONSIN.
Det är rätt komiskt att de försöker inbilla sig själva detta, men det blir så med intellektuellt försvagade att de inte förstår saker och istället tar en sida och sen försöker inbilla sig allt är korrekt.(Men nope !! )
Citera
2025-02-16, 14:45
Medlem
Erik Östs avatar
Detta har dock republikanerna pysslat med länge nu, och aldrig ha fel(oavsett hur fel det är.) aldrig be om ursäkt och alltid attackera tillbaka istället för svara sakligt med fakta.

Men vet när en person har fel mot alltid, och det är när den försöker hävda den alltid har rätt.
För komiskt nog hos dessa är felprocenten abnormt hög, som med donalds som vi vet här och hur de säger donalds har aldrig haft ett enda fel, alltid rätt och aldrig ljugit NÅGONSIN.
Det är rätt komiskt att de försöker inbilla sig själva detta, men det blir så med intellektuellt försvagade att de inte förstår saker och istället tar en sida och sen försöker inbilla sig allt är korrekt.(Men nope !! )

klyban. Låt mig gissa!
Du lyssnar bara på SR , kollar bara Svt ,Tv4-nyheter och läser bara Aftonbladet vah?

Nyansera lite ist

https://www.youtube.com/watch?v=cqwr4fxRd58
Senast redigerad av Erik Öst 2025-02-16 kl. 14:59.
Citera
2025-02-16, 15:13
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Vi får se om det blir något val 2028 eller om Trump kör på ytterligare några år

Han är snart död. Blir han inte avlivad så dör han av ålder.
Citera
2025-02-16, 17:33
Medlem
Overminds avatar
Måste ge lite beröm att Trump har hållit presskonferenser och inbjudit alla medier i Ovala Rummet de här få veckorna än vad Biden gjorde under 4 år!

Han tar emot frågor och är tydlig och kan prata till skillnad från dementa Biden (som jag såg var dement redan under valspurten 2020!).
Citera
2025-02-16, 17:51
Medlem
klybans avatar
Citat:

klyban. Låt mig gissa!
Du lyssnar bara på SR , kollar bara Svt ,Tv4-nyheter och läser bara Aftonbladet vah?

Nyansera lite ist

https://www.youtube.com/watch?v=cqwr4fxRd58
republikanerna och MAGA-sekten lever i en fantasi att de aldrig har fel och där donalds aldrig ljugit.
Och tycker du inte det är rätt komiskt att du kommer och bekräftar detta med en gång?(För det tycker jag.)

Och donalds ha tål inte utmanande frågor om hens fel eller konstigheter, som alla fascister har problem med.
Det komiska riktiga män och kvinnor, de flyr inte på detta sätt.
Sen sure, politiker i sig brukar vara undvikande, men de kommer inte nära denna sektliknande sak som idag sker i R.
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Måste ge lite beröm att Trump har hållit presskonferenser och inbjudit alla medier i Ovala Rummet de här få veckorna än vad Biden gjorde under 4 år!

Han tar emot frågor och är tydlig och kan prata till skillnad från dementa Biden (som jag såg var dement redan under valspurten 2020!).
Ahh, så det är därför donalds bannar reportrar och för hen tar emot alla frågor
(Tveklöst det roligaste jag läst denna vecka.)
Citera
2025-02-16, 17:57
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:

Alla såg att kejsaren var naken, men vänsterblivna låtsades som det regnade.
Citera
2025-02-16, 18:23
Medlem
Citat:

Vad snackar du om? Han har bannat en massa medier inklusive AP, han vägrar ofta svara på frågor eller kan rentav inte ibland eftersom han inte förstår dem.

Trumpister lever i en fantasivärld.
Citera
2025-02-16, 18:31
Medlem
Citat:

Det har jag också uppmärksammat och skrivit om. Trump är transparant och har svarat på väldigt mycket frågor från journalister.
Citera
2025-02-16, 21:24
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
republikanerna och MAGA-sekten lever i en fantasi att de aldrig har fel och där donalds aldrig ljugit.
Och tycker du inte det är rätt komiskt att du kommer och bekräftar detta med en gång?(För det tycker jag.)

Och donalds ha tål inte utmanande frågor om hens fel eller konstigheter, som alla fascister har problem med.
Det komiska riktiga män och kvinnor, de flyr inte på detta sätt.
Sen sure, politiker i sig brukar vara undvikande, men de kommer inte nära denna sektliknande sak som idag sker i R.

Ahh, så det är därför donalds bannar reportrar och för hen tar emot alla frågor
(Tveklöst det roligaste jag läst denna vecka.)

Du kommenterade inte min fråga så jag drar slutsatsen att du är vänster eftersom du inte vill svara på den obekväma frågan om varifrån du hämtar in dina verklighetsbilder ifrån bland gammelmedia (msm)jag tror att det är meningslöst att fortsätta diskutera med sådana som dig.
Exakt samma beteende som woke-vänstern sysslat med långt långt före Trump.
D.v.s att ignorera obekväma frågor som avslöjar att man kanske är lite vilse i pannkakan.
Citera
2025-02-16, 21:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du kommenterade inte min fråga så jag drar slutsatsen att du är vänster eftersom du inte vill svara på den obekväma frågan om varifrån du hämtar in dina verklighetsbilder ifrån bland gammelmedia (msm)jag tror att det är meningslöst att fortsätta diskutera med sådana som dig.
Exakt samma beteende som woke-vänstern sysslat med långt långt före Trump.
D.v.s att ignorera obekväma frågor som avslöjar att man kanske är lite vilse i pannkakan.
Din fråga är irrelevant för faktumet att vi vet om sedan länge att republikanerna och nu med MAGA-sekten påstår de aldrig haft fel en gång och donalds aldrig ljugit.....

Jag förstår du vill byta ämne och när det blir så blottlagt.
Dock har jag lärt mig i tidig ålder att en som försöker påstå den aldrig ljuger, den brukar ljuga mest av alla.
Citera
2025-02-18, 05:49
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Donald Trump fyller 79 år den 14 juni.

En representanthusledamot föreslår nu att Trumps födelsedag ska bli en officiell högtidsdag, skriver Daily Beast.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trumps-fodelsedag-kan-bli-hogtidsdag/

Officiell högtidsdag..Grandios självbild.
Senast redigerad av Lilett 2025-02-18 kl. 05:52.
Citera
2025-02-18, 11:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trumps-fodelsedag-kan-bli-hogtidsdag/

Officiell högtidsdag..Grandios självbild.
Det blir så med sjukliga narcissister, de överdriver sitt värde av sig själva till en nivå av hybris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in