Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Jag har inte sagt att tvist och bråk är lösningen. Jag har inte vänt mig mot förhandlingar. Jag vänder mig bara mot att man köper två av Rysslands viktigaste positioner rätt av, innan man ens träffats, gör att man nästan garanterat har fimpat Ukrainas föredragna position som involverar NATO-medlemskap eller något tyngre än "säkerhetsgarantier" för den delen av landet man får ha kvar.
Som jag redan förklarat (tredje gången nu), du kan få till ett möte utan att ge sälja ut Ukraina i förväg. Allt du gör är att säga åt en undersåte att lyfta luren. Ukraina har redan lyckats med detta under 2022.
Europa har haft gott om tid att försöka förhandla, vi ser även europa har lagt mer krut på Israel/hamas än vad man lagt på Ukraina ang förhandling, ändå handlar det om små länder, europa lyckades inte med något, inte ens nära, Putin vet vi att vi inte klarar av o förhandla med, vi har gjort det vi kunnat, sanktioner skicka vapen, ändå ropar Ukraina efter mer vapen, dvs europa klarar inte ans av att leverera nog med vapen till Ukraina, ännu värre om Usa drar ner på leveranserna.
Om du tar det i perspektiv att Usa slutar leverera vapen kommer Putin ändå o vinna, vi behöver även själva bygga upp våra försvar o förråd, nu hade vi tur o kunna skicka allt gammalt o uppdatera, men det kommer inte o funka ifall Usa drar sig ur.
Sedan ser vi hur det gick för Ukraina o förhandla själva, nu är dom inne på sitt 3 år med kriget o halva ukraina ligger i ruiner.