2025-02-17, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Om EU är så sugna på fredsamtal, varför har man inte själva kallat Ryssland till möte? Det har ju trots allt krigats i ett par år nu, varför sitter man runt utan att göra något förutom att skicka materiell som Europas befolkning betalar för, sen när USA får tummen ur röven och visar initiativ så kräver man att få vara med? Kan inte Europa göra något själv utan att siga sig fast vid USA?
Exakt. Europa har haft snart tre år på sig att ta initiativ till fredssamtal men inte gjort nåt. Nu när USA gör det blir européerna avundsjuka för att de inte är inbjudna. Kan man bli barnsligare?
Citera
2025-02-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Exakt. Europa har haft snart tre år på sig att ta initiativ till fredssamtal men inte gjort nåt. Nu när USA gör det blir européerna avundsjuka för att de inte är inbjudna. Kan man bli barnsligare?
Europa väntar, ganska vanligt för demokratier. Ni får vi väl se vad mötet i Paris resulterar i. Scholz verkar inte var nöjd, men har är väl på väg ut.
Citera
2025-02-17, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Europa väntar, ganska vanligt för demokratier. Ni får vi väl se vad mötet i Paris resulterar i. Scholz verkar inte var nöjd, men har är väl på väg ut.
Vad väntar européerna på menar du? Bättre tider?
Citera
2025-02-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Saudiarabien är väl det enda skitlandet där båda känner sig någorlunda trygga.
Problemet är ju inte att Europa inte får vara med i sig. Europa vill inte förhandla med Putin.
Problemet är att Trump gör det. Han förhandlar med en efterlyst internationell brottsling och massmördare
Men låt dem hålla på. Europa kommer aldrig att ge upp.
Då får de hellre bomba oss med kärnvapen.

Vilka oss pratar du om, din dåre?
Citera
2025-02-17, 20:06
Medlem
Citat:
Kärnvapen till Ukraina?!?? Då vet vi, du är inte seriös alt inte klok.

Och ”massor med vapen” till Ukraina - vilka ska operera dem när det blir slut på ukrainare i vapenför ålder? Det finns väl inget annat alternativ än att skicka soldater från Nato, och vad tror du händer då?

Du är verkligen ute efter storkrig. Fy fan. Du behöver medicinera så att din aggression hamnar på ofarliga nivåer.

Som vanligt är ryssmuppar här med sin ”ge upp predikan”. Du vet lika väl som jag att du inte är något annat än PRO ryss. Låt mig fråga, om du hade en knapp där Ukraina skulle vinna kriget, skulle du trycka på knappen?
Citera
2025-02-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Nu är ju Trumps fred i Ukraina troligen baserad på en utgångspunkt i vilket Ryssland får svälja delar av Ukraina, och sedan hålla det utanför NATO för när man blir hungriga nästa gång. Klart en idiot hade kunnat fixa fred på de premisserna.
Någonstans måste man börja, bästa är som Usa/ryssland berätta, låt storpojkarna snacka först och håll småttingarna borta.

Istället går Europa ut o börjar böla som ett dagisbarn som inte får vara med o leka exakt som Usa/ryssland förutspådde skulle hända, varav håll småttingarna borta från första mötet.

Inget kommer o beslutas om, förstår inte varför europa tror det? det är ett första möte, enda jag förstår som sticker i ögonen på europeiska ledare är att Trump kunde ordna ett möte så snabbt efter han tillträtt. Att trump ordna ett möte ska ses som något positivt för krigets skull, men europa ser det inte som positivt, frågan är vad vill europa egentligen?
Citera
2025-02-17, 20:12
Medlem
Libertarismuss avatar
Haha, så härligt att se hur skitnödiga Europa blev efter att de inte fick deltaga vid förhandlingsbordet. Nu KRÄVER europeiska ledare att få deltaga och när de inte får som de vill tänker de minsann skicka trupper till Ukraina för att stötta dem. Jag som trodde Europa ville ha fred? Nu är det Europa som eldar på konflikten helt i onödan eftersom de blev sårade för att de fick nobben av Trump.

Det är helt sjukt. När fredsförhandlingar äntligen påbörjats ska Europa stå där som ett tjurigt barn och streta emot. När det väl blivit fred mellan Ukraina och Ryssland kommer Europa fortsätta att tjura och påstå att det endast var till Rysslands fördel. Idioter hela bunten.
Citera
2025-02-17, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Som vanligt är ryssmuppar här med sin ”ge upp predikan”. Du vet lika väl som jag att du inte är något annat än PRO ryss. Låt mig fråga, om du hade en knapp där Ukraina skulle vinna kriget, skulle du trycka på knappen?
Vänstervridna idiot, vik hädan. Vad pratar du om för knapp - kärnvapenknappen? NEJ, jag skulle inte tycka att det vore värt att trycka på kärnvapenknappen för att Ukraina ska vinna kriget.

Ukraina är en gammal korrupt sovjetrepublik och jag kan inte bry mig mindre om vad som händer med Vitryssland, Kazakstan, Kirgistan, Ukraina eller nån annan av de gamla Sovjetrepublikerna. Ska du placera kärnvapen i varenda en av dessa gamla Sovjetrepubliker för att förhindra att Ryssland tjafsar med dem?

Och vad händer om de kommer på att Europa nog är fienden ändå?

Tokfan!!
Citera
2025-02-17, 20:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Tänk om Trump skulle blåsa Putin totalt. Direkt när han går av planet kommer det CIA-agenter och för bort Putin för vidare transport till Haag

Men nej det vore ju alldeles för bra. I stället blir det väl så att Trumperiet börjar skicka vapen till ryssarna.
Samma Haag som Trump har infört sanktioner imot?
Dom är ju inte direkt bästa kompisar.
Citera
2025-02-17, 20:18
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Stämmer det att inte ens Ukraina får vara med i sina egna förhandlingar?
Citera
2025-02-17, 20:18
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utmedmena
Vilka oss pratar du om, din dåre?

Vi som lever i EU och är lyckliga med vår frihet, tjänar massor av pengar och åker på semestrar. Inte inskränkta bondläppar som dig som sitter på någon bruksort och spyr galla på EU
Citera
2025-02-17, 20:23
Medlem
Citat:
Vad väntar européerna på menar du? Bättre tider?
Japp, du ser väl hur allt ska utredas i detta land. Länder med kortare beslutsvägar agerar betydligt snabbare. Frankrike med president, UK med en regeringen som har betydligt friare händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in