Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Om du är totalt beroende av att jag hjälper dig att göra ditt jobb - utan att du ger mig nån del av sin lön för det - så ja, då skulle jag vilja sitta ner med din chef och diskutera en lösning på problemet.
Ukraina är inte självständiga i den här konflikten. De är totalt beroende av att andra länder ger dem material och vapen. Hur länge har du tänkt dig att omvärlden ska vilja göra det? I all oändlighet?
Det är problemet med er vänstervridna, ni tänker alltid att ”nån annans pengar” ska ges till er oändlighet.
Det finns inget som Trump gör nu, som Zelensky själv eller EU inte kunde ha gjort när som helst. Det finns ingen plan för hur kriget ska ta slut. Snart är de ukrainska männen slut - sen då?
Vad är din egen lösning?
Först och främst så kan du sluta med ditt "vänstervridna" argument, det är så trött och idiotiskt och visar hur lite du tänker. Är man höger stöttar man Ukraina? Så fan heller. Är man Ryss så stöttar man Ryssland men annars inser man snart att Ryssland är Europas i särklass största fiende, allt annat är trams och pro-rysk propaganda. Jag är höger och har varit höger hela mitt vuxna liv. Jag har tjänat massvis med pengar och älskar inte höga skatter, älskar den fria marknaden och tycker att företagsamhet är nyckeln till välfärd.
Men visst, från toppen av mellanfingret i en utstäckt nazisthälsning antar jag att det mesta ser vänster ut...
När det gäller Ryssarna så har de inte klarat detta utan hjälp från Iran, Kina och Nord Korea. Så är det i krig, man har allierade. Det gäller Ukraine det gäller Ryssland. Ditt ryssrunkande lyser igenom din påverkansmupp.
Du låtsas att du bryr dig om Ukrainska liv men som vanligt när man är pro-ryss så är det skitsnack av episka mått, om du skulle bry dig om det skulle du argumentera för att Ryssland ska dra sig tillbaka NU.
Det finns inga enkla lösningar men jag anser att Ukraina MÅSTE skaffa kärnvapen för att återställa en terrorbalans mellan länderna. Jag är mer övertygad nu än någonsin att fortsätta stödet och jag skulle bli förbannad om inte en del av de obsena mängder skatt jag betalar inte går dit.
I övrigt måste Europa öka stödet med vapen som gör skillnad och göra det snabbt. Ukraina bör få mängder med flygplan, långdistansrobotar etc. Lösningen är att nöta ner Ryssland, inte skicka in den största idioten av alla, Trump.