Citat:
Ursprungligen postat av
Tegan-Freely1
Det är ett stort kliv, vad vill du göra då segla iväg och vara på drift under en längre tid? eller bo i hemma hamnen och ta turer när du får sug?
För egen del vet jag inte om jag vill bo på båt för evigt men under ett par år delvis med jobb här hemma och båt i medelhavet och sen efter atlant kryssningen runt karibiska havet en längre tid och sen hem och jobba ett halvår/år och tillbaka och hämta hem henne känns rimligt.
Jag har aldrig sovit så gott som i båten med små vaggande rörelser och klucket, sen är båtar så enormt trivsamma enligt mig med.
Bodde på en större båt i sju år. Ej segel.
Det är en härlig livsstil.
Men idag så hade jag nog driftat runt lite. Det är jobbigt att ligga på redden ibland dock. Äldre har man blivit också. Vet faktiskt inte.
Är trött på hus och trädgård och när jag läste din trådstart så var jag tvungen att öppna upp biblioteket igen... En hel samling av litteratur från de åren som jag aldrig kommer att kunna göra mig av med...
Det vore som att hugga av en arm eller radera en förlängd minnesbank.
Det var absolut en del av de bästa åren av mitt liv.
Ibland så kastade man loss bara.
Drog iväg på en ny kurs och nya äventyr.
Träffat många härliga människor som levde som sjözigenare och andra som hade en friare livsstil och det blir nästan som man tänker sig en alkoholist eller narkoman - ett sånt jäkla sug alltså...
Tack TS för det