Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Om omständigheterna hade varit desamma så hade jag tyckt likadant. Dock hade jag tyckt Mohammed skulle utvisats då han inte respekterade svenska lagar. Ja, gränsen är satt till 15 år och därför är det enda fel Nemo gjort rent juridiskt. Att kalla det för våldtäkt är bara löjligt då man förminskar riktiga våldtäktsoffer då.
Varför inte? Vad är det för magiskt med just 18-årsgränsen förutom att man blir myndig? Är en 18-åring mer kapabel till att samtycka till sex en 15-17-åring? Han raggar säkert på 18-22-åringar också. Du behöver inte oroa dig för det, men nu råkade han träffa just 14-åringen. Frågan är dessutom om han ens visste om hennes ålder då många 14-åringar ljuger om sin ålder.
Man kan hålla två bollar i huvudet samtidigt. Våldtäkt är våldtäkt. Sen kan våldtäkten utövas på många olika sätt. Dels har du i nära relation. Dels överfallsvåldtäkter. Med din logik ska man väl antagligen ta bort rubriceringen "våldtäkt" pga någon teknikalitet när ett par haft samlag bara för att det inte är lika "allvarligt" som när Mohammed överfaller en svensk tjej hem från krogen.
Saken är den att alternativet med att inte ha någon fastställd gräns är ännu värre. Har man ingen satt gräns så finns det inte heller något att förhålla sig till. Ska det vara lagligt för en vuxen man att ha sex med en 11 åring? Var vill du ens sätta byxmyndighetsåldern, du som inte verkar särskilt glad över den nuvarande?
Sen borde han tagit ansvar och frågat om hennes legg innan. Man ser på en tjej om hon är nära byxmyndighets-gränsen. Men eftersom han är en hormonstinn apa utan hjärnceller så är det inte förvånande att det gick som det gick med lite alkohol inblandat. Det har vi ju sett prov på när han var med i Tylösand.
Han får ha sex med en 15 åring om han vill, då det uppenbarligen är lagligt så länge samtycke finns. Men jag är säker på att han knappast hade stoltserat med att han som 22 åring hade sex med en 15 åring. Det väcker larmklockor för vanligt tänkande sunda medborgare.