2025-02-17, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Kommer dock från proukrainagänget som håller sig med riktigt, riktigt lågintelligenta och direkt fjolliga öknamn såsom "Putler" och "RyZZtroll" såatteh
Nu är inte dessa diskussioner ett bråk i bäst öknamn, utan det här handlar i regel om vem som har mest fakta på sin sida. Vi proukrainare har mer fakta på vår sida i praktiken i allt medan Putinrunkare enbart har direktiv från Moskvariket.

Vill du testa? Berätta nu, vad exakt rättfärdigar detta anfallskrig? Och berätta också samtidigt varför Ukraina ska bli överkörda i dessa förhandlingar och hur det enligt dig kommer leda till en hållbar fred?

För övrigt: Putins döda kropp bör pissas på den dagen det händer!
Citera
2025-02-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Dock är jag mycket tveksam till att svenskar i dessa tider skulle kriga för Sverige om vi blev invaderade. Den viljan finns inte alls. Visst om man går tillbaka några generationer så höll man samman för sitt land, det tror jag inte skulle hända vid ett eventuellt krig här i nutid. Tragiskt.

Rysskräcken är ganska obefogad. Natos artikel 5 hindrar effektivt Ryssland från att angripa ett Natoland (Ukraina är inte ett Nato land). Nato är f.ö. extremt överlägset Ryssland ekonomiskt och militärt. Förhållandet är ca 14 till 1.
Citera
2025-02-17, 16:13
Medlem
Citat:
De enskilda EU-länderna och EU:s olika institutioner hade i slutet av juli gett Ukraina finansiellt, humanitärt och militärt stöd till ett värde av 132 miljarder euro sedan början av den ryska invasionen. Det är mer än en svensk statsbudget och närmare dubbelt så mycket som USA:s stöd på närmare 70 miljarder euro.

USA ackumulerat 140
Citera
2025-02-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Rysskräcken är ganska obefogad. Natos artikel 5 hindrar effektivt Ryssland från att angripa ett Natoland (Ukraina är inte ett Nato land). Nato är f.ö. extremt överlägset Ryssland ekonomiskt och militärt. Förhållandet är ca 14 till 1.

Förutsätter att samtliga medlemstater anfaller samtidigt.

Artikel 5 förpliktar inte heller något land att aktiveras militärt.

Anfalls Estland är Spanien inte skyldigt att åka över o kriga….
Citera
2025-02-17, 16:17
Medlem
kajus333s avatar
Vad gäller de riktiga fredsförhanlingarna, så bestämmer Zelensky hur hans lag skall se ut. Ingen annan än Zelensky.
Innan Zelenskys fredsförhandlingar fortsätter givetvis ukrainarna att skjuta ner alla ryssar i Ukraina.

Allting Trump gör är fullständiogt nonsens.
Citera
2025-02-17, 16:28
Medlem
Extremeflys avatar
Varför ska Europa ens lägga sig i ett krig? Detta är mellan Ukraina och Ryssland. Fy fan för Sverige och Europa.

Och dom jävla moral kärringar som säger att hela Europa är enade så är det bullshit.
Citera
2025-02-17, 16:32
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Förutsätter att samtliga medlemstater anfaller samtidigt.

Artikel 5 förpliktar inte heller något land att aktiveras militärt.

Anfalls Estland är Spanien inte skyldigt att åka över o kriga….

Exakt. NATO-överenskommelsen är grymt överskattad. Dessutom måste det till en omröstning med alla medlemsländer om det som verkligen hänt räcker för att trigga artikel 5. och alla vet hur snabbfotade medlemsländerna är.
Tar man dessutom ur USA ur NATO (vilket inte är osannolikt) så reduceras kärnvapenskyddet till marginalen.
Citera
2025-02-17, 16:33
Avstängd
Citat:
Dock är jag mycket tveksam till att svenskar i dessa tider skulle kriga för Sverige om vi blev invaderade. Den viljan finns inte alls. Visst om man går tillbaka några generationer så höll man samman för sitt land, det tror jag inte skulle hända vid ett eventuellt krig här i nutid. Tragiskt.

Exakt. Puritanismen i dess mest urspårade form är Pål Jonsson exempel på. Det ultimata exemplet på puritanism, en variant av protestantism, som är så extrem att den blir en självutplånande drift. Han vill ju så gärna åka ner och dö för Ukraina, men han skulle aldrig göra samma sak för Sverige.
Citera
2025-02-17, 16:33
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Varför ska Europa ens lägga sig i ett krig? Detta är mellan Ukraina och Ryssland. Fy fan för Sverige och Europa.

Och dom jävla moral kärringar som säger att hela Europa är enade så är det bullshit.

Av samma skäl som Frankrike och England ansåg att man skulle skydda Polen från Hitler-Tyskland. Men det går väl över din horisont. Idiot.
Citera
2025-02-17, 16:35
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Av samma skäl som Frankrike och England ansåg att man skulle skydda Polen från Hitler-Tyskland. Men det går väl över din horisont. Idiot.

Ryssland är inte farliga, deras plan är att demilitarsiera och avnazifiera. Det har dom varit tydliga med länge. Tror Europa hade blomstrat om inte Frankrike och england la sig i allt.
Citera
2025-02-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Exakt. NATO-överenskommelsen är grymt överskattad. Dessutom måste det till en omröstning med alla medlemsländer om det som verkligen hänt räcker för att trigga artikel 5. och alla vet hur snabbfotade medlemsländerna är.
Tar man dessutom ur USA ur NATO (vilket inte är osannolikt) så reduceras kärnvapenskyddet till marginalen.

Kanske börja hoppas att Putin kommer hit, rensar upp och deporterar förorterna och återinför den svenska kyrkan och staten som 1? och gör om moskeerna till McDonalds!

(Jobbigt å lära ryska bara)

Galet spännande, värre än Netflix

Mer popcorn
Citera
2025-02-17, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Tänk efter lite så kommer svaret även till dig. Trump bryr sig inte om Ukraina och är pro-Putin. Det har han varit tydlig med. Tror man att man kan gå in och dela upp Ukraina som om det var en godispåse som skulle delas upp så hade det varit enkelt för Europa och tidigare USA administration att göra det men faktum är att USA och Ryssland ska sitta UTAN Ukraina för att komma överens om hur freden ska se ut?

Du är antingen Rysstroll eller komplett inkompetent. Tror du jag kan sätta mig ner med din chef och komma överens om att vi tar bort dina förmåner, sänker din lön och ser till att du jobbar hårdare för att sedan bara bjuda in dig på en kaffe och informera dig? Din oförmåga att tänka större tankar gör mig deprimerad. Tänk att vissa fick så lite att arbeta med där uppe, så jävla deppigt. Jag tycker på riktigt synd om dig även om du inte kommer förstå varför.
Om du är totalt beroende av att jag hjälper dig att göra ditt jobb - utan att du ger mig nån del av sin lön för det - så ja, då skulle jag vilja sitta ner med din chef och diskutera en lösning på problemet.

Ukraina är inte självständiga i den här konflikten. De är totalt beroende av att andra länder ger dem material och vapen. Hur länge har du tänkt dig att omvärlden ska vilja göra det? I all oändlighet?

Det är problemet med er vänstervridna, ni tänker alltid att ”nån annans pengar” ska ges till er oändlighet.

Det finns inget som Trump gör nu, som Zelensky själv eller EU inte kunde ha gjort när som helst. Det finns ingen plan för hur kriget ska ta slut. Snart är de ukrainska männen slut - sen då?

Vad är din egen lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in