Citat:
Ursprungligen postat av
Samsonite71
Tänk efter lite så kommer svaret även till dig. Trump bryr sig inte om Ukraina och är pro-Putin. Det har han varit tydlig med. Tror man att man kan gå in och dela upp Ukraina som om det var en godispåse som skulle delas upp så hade det varit enkelt för Europa och tidigare USA administration att göra det men faktum är att USA och Ryssland ska sitta UTAN Ukraina för att komma överens om hur freden ska se ut?
Du är antingen Rysstroll eller komplett inkompetent. Tror du jag kan sätta mig ner med din chef och komma överens om att vi tar bort dina förmåner, sänker din lön och ser till att du jobbar hårdare för att sedan bara bjuda in dig på en kaffe och informera dig? Din oförmåga att tänka större tankar gör mig deprimerad. Tänk att vissa fick så lite att arbeta med där uppe, så jävla deppigt. Jag tycker på riktigt synd om dig även om du inte kommer förstå varför.
Om du är totalt beroende av att jag hjälper dig att göra ditt jobb - utan att du ger mig nån del av sin lön för det - så ja, då skulle jag vilja sitta ner med din chef och diskutera en lösning på problemet.
Ukraina är inte självständiga i den här konflikten. De är totalt beroende av att andra länder ger dem material och vapen. Hur länge har du tänkt dig att omvärlden ska vilja göra det? I all oändlighet?
Det är problemet med er vänstervridna, ni tänker alltid att ”nån annans pengar” ska ges till er oändlighet.
Det finns inget som Trump gör nu, som Zelensky själv eller EU inte kunde ha gjort när som helst. Det finns ingen plan för hur kriget ska ta slut. Snart är de ukrainska männen slut - sen då?
Vad är din egen lösning?