2025-02-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Trump suger Putins kuk. Jävla idiot.

Vi har inte sett vad Trump tar till förhandlingsbordet ännu. Men EUs ledare satte kaffet i halsen i alla fall och vaknat.

Jag gillar inte heller hur Trump sköter detta, men mot bakgrund av hur jävla illa europeiska politiker behandlat honom ända sen 2015 så är jag inte förvånad över att han ber oss dra åt helvete.
Citera
2025-02-17, 14:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Vad kommer hända med ryska rubeln om den släpps fri för valutahandel igen?
Det blir väl nya Bitcoinfebern när handelssanktionerna släpps. Det står tusentals med företag redo med plånböckerna att investera igen.
Citera
2025-02-17, 14:47
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det blir väl nya Bitcoinfebern när handelssanktionerna släpps. Det står tusentals med företag redo med plånböckerna att investera igen.

Knappast, jag tror det blir en totalkollaps 1000 Rubel för en dollar. Kursen som är nu är bara ett fantasi påhitt 😎
Citera
2025-02-17, 14:51
Medlem
KillPus avatar
Det är inte putler eller MAGA-pajaser som bestämmer vilka ska vara med vid förhandlingar. RyZZtrollen i trådet kan runka på detta upplägg hur mkt de vill, men det är Zelenskilj som bestämmer om vilka ska vara med vid förhandlingsbordet eftersom EU hjälpte Ukraina i kriget tills nu lika mkt eller tom mer än USA (hur många flygplan fick UAF av USA?). Så EU bör absolut vara med. Så jag hoppas att Zelenskij säger fuck off till MAGA-pajaser om de vägrar ha Europa med vid förhandlingsbordet.
Citera
2025-02-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Det är inte putler eller MAGA-pajaser som bestämmer vilka ska vara med vid förhandlingar. RyZZtrollen i trådet kan runka på detta upplägg hur mkt de vill, men det är Zelenskilj som bestämmer om vilka ska vara med vid förhandlingsbordet eftersom EU hjälpte Ukraina i kriget tills nu lika mkt eller tom mer än USA (hur många flygplan fick UAF av USA?). Så EU bör absolut vara med. Så jag hoppas att Zelenskij säger fuck off till MAGA-pajaser om de vägrar ha Europa med vid förhandlingsbordet.

Om dina åsikter ska nå ut kan du väl vara bussig o sluta med att förolämpa och vara så vulgär.

Dessutom betyder av annan åsikt, ingalunda rysstroll.

Hjälpte EU lika mycket som USA?

Hur ser beräkningen ut?

USA drog genast upp plånboken medan det sett låååångt inne hos oss.

Tyskarna fick man bokstavligen dra kanoner ur röven på dom samtidigt som nazismen är på väg tillbaka med stundande kaotiskt val, men ska sitta vid förhandlingsbordet minsann?
Citera
2025-02-17, 15:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Knappast, jag tror det blir en totalkollaps 1000 Rubel för en dollar. Kursen som är nu är bara ett fantasi påhitt 😎
Du tror det blir en kollaps när handelssanktionerna släpps?
Vad tror du företagen ska handla med, bäverskinn?

Ukraina är en betydligt mindre handelspartner än Ryssland innan kriget. I nuläget praktiskt obefintlig
Ryssarna släpper bara på gasen igen.
Citera
2025-02-17, 15:20
Medlem
Citat:
Under det tjugo minuter långa talet uttryckte han också en oro kring att demokratin och yttrandefriheten är på nedgång och riktade kritik mot europeisk invandringspolitik.

En som håller med om delar av talet är SD-ledaren Jimmie Åkesson.

– Det var otroligt befriande att höra en person med den auktoritet som USA:s vicepresident har läxa upp den europeiska politiska eliten. De fick höra ett antal sanningar som jag menar man har behövt höra under väldigt lång tid, säger Åkesson i programmet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gw14Oa/akesson-om-jd-vance-tal-befriande-att-hora

Europas politik de senaste 20 åren har väl helt enkelt diskvalificerat oss från delta i samtalen USA-Ryssland. Tror jänkarna som styr idag ser hela EU som betydligt mer vänsterdemokrater än sina egna.
Citera
2025-02-17, 15:22
Medlem
Maulcas avatar
Trump måste bort från världsordningen, han styr och gapar och tror han är en världens Gud. Världen ska inte behöva tacka en idiot för alla stolligheter han företar sig. Och varför ska alla araber lägga sig i allting?
Citera
2025-02-17, 15:27
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
De enskilda EU-länderna och EU:s olika institutioner hade i slutet av juli gett Ukraina finansiellt, humanitärt och militärt stöd till ett värde av 132 miljarder euro sedan början av den ryska invasionen. Det är mer än en svensk statsbudget och närmare dubbelt så mycket som USA:s stöd på närmare 70 miljarder euro.

Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Om dina åsikter ska nå ut kan du väl vara bussig o sluta med att förolämpa och vara så vulgär.

Dessutom betyder av annan åsikt, ingalunda rysstroll.

Hjälpte EU lika mycket som USA?

Hur ser beräkningen ut?

USA drog genast upp plånboken medan det sett låååångt inne hos oss.

Tyskarna fick man bokstavligen dra kanoner ur röven på dom samtidigt som nazismen är på väg tillbaka med stundande kaotiskt val, men ska sitta vid förhandlingsbordet minsann?
Citera
2025-02-17, 15:41
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Dock är jag mycket tveksam till att svenskar i dessa tider skulle kriga för Sverige om vi blev invaderade. Den viljan finns inte alls. Visst om man går tillbaka några generationer så höll man samman för sitt land, det tror jag inte skulle hända vid ett eventuellt krig här i nutid. Tragiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Jag utgår från att du skriver från en skyttegrav i Donbass? Om inte kan du högaktningsfullt hålla käften om övriga landsmäns skepsis mot att åka och kriga mot Ryssland.

Personligen ser jag det som ett sundhetstecken att fler i de uppväxande generationerna är väldigt skeptiska till krig och jävelskap. Kanske kan det bli en fredligare värld framöver om intresset för vapen och sånt sjunker.
Citera
2025-02-17, 15:45
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Giant Squid har härmed vunnit priset som Flashbacks mest lågintelligenta Putinrunkare, vilket är en stor bedrift måste jag säga

Skåda mina damer och herrar!
Kan du ta och berätta vad felet i det du nyss kommenterade ligger? Jag vill veta mer ifrån dig som är profet.
Citera
2025-02-17, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Kan du ta och berätta vad felet i det du nyss kommenterade ligger? Jag vill veta mer ifrån dig som är profet.
Det är ju för i helvete Trumps förslag, inte Europas! Är du så jävla lågintelligent och oinformerad att du inte vet detta, ja då förstår jag att en sådan nyhet du får av mig får mig att framstå som en allvetande profet i dina ögon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in