2025-02-17, 13:04
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Sveriges lilla försvarsminister Pål Jonsson verkar vara helt hjärntvättad med sin ukrainafatanism. Och vad fan skulle vi med i Nato att göra?Det kostar skjortan för Svenska skattebetalare och Sverige kommer inte att få så mycket hjälp om det skulle krisa.Lägg istället en spottstyver av natoavgifterna på att inte häja högkostnadsskyddet för mediciner,äldre Svenskar har knappast råd att köpa sin medicin idag.jäkfa usaslickare! Nu när Trump övergivit Europa så springer politiker som yra höns "vad ska vi göra nu?".Det kan de gott ha.

Fast de springer ingenstans, och du vet säkert att avgiften bara är på 500 MSEK.

Om något blir det billigare i NATO, för vi hade satsat mer på försvaret ändå, och förmodligen ännu mer.
Citera
2025-02-17, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Vad har du fått det ifrån, källa eller är det egna tankar?
Kanske överdrev lite. Menade inte att Putin kommer få exakt som han vill, men jag får en känsla av att Ryssland lyckats bättre med att infiltrera USA än vad de har lyckats med att invadera Ukraina. I synnerhet tänker jag på Tulsi Gabbard.

Jag tror Trump är mer villig att göra lite fula deals med Putin under bordet än vad man kan önska.
Citera
2025-02-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Hela tiden är allt som går emot er världsbild propaganda, och talar för den är fakta.

Men hittills har du, trots år av desperata försök, kunnat rättfärdiga detta totalt meningslösa krig. Varför måste hundratusentals män tvingas gå in i detta krig? Vad exakt skulle Ryssland förlorat på att inte starta detta krig?

Sitt land.

Vad gjorde NATO i Serbien? Splittrade landet.
Vad gjorde NATO i Libyen? Splittrade landet.

Cia gjorde en statskupp 2014 i Ukraina man tillsatte ny regering. Varför? För att hjälpa Ukraina, nej för egen vinning.

Var det bara påhitt att Irak hade massförstörelsevapen? Eller vad Irakkriget egentligen ett krig om olja.

Vilket var hotet från Afghanistan mot NATO eller var NATO bara på kvinnornas sida och det var därför man krigade.

Tror du att NATO är fredsbevarande eller imperialistiskt.
Citera
2025-02-17, 13:20
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Sveriges lilla försvarsminister Pål Jonsson verkar vara helt hjärntvättad med sin ukrainafatanism. Och vad fan skulle vi med i Nato att göra?Det kostar skjortan för Svenska skattebetalare och Sverige kommer inte att få så mycket hjälp om det skulle krisa.Lägg istället en spottstyver av natoavgifterna på att inte häja högkostnadsskyddet för mediciner,äldre Svenskar har knappast råd att köpa sin medicin idag.jäkfa usaslickare! Nu när Trump övergivit Europa så springer politiker som yra höns "vad ska vi göra nu?".Det kan de gott ha.
Jag håller helt med. Just höjningen av högkostnadsskyddet var ett slag i ansiktet på de äldre och de sjuka, dvs verkligt svaga grupper, för att kunna finansiera boomergubbarnas rysskräck.
Citera
2025-02-17, 13:35
Medlem
Det är dags för woke EU och även Sverige att stäppa upp och inse hur verkligheten fungerar. Det duger inte att skicka Greta Thunberg.
Citera
2025-02-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Sitt land.

Vad gjorde NATO i Serbien? Splittrade landet.
Vad gjorde NATO i Libyen? Splittrade landet.

Cia gjorde en statskupp 2014 i Ukraina man tillsatte ny regering. Varför? För att hjälpa Ukraina, nej för egen vinning.

Var det bara påhitt att Irak hade massförstörelsevapen? Eller vad Irakkriget egentligen ett krig om olja.

Vilket var hotet från Afghanistan mot NATO eller var NATO bara på kvinnornas sida och det var därför man krigade.

Tror du att NATO är fredsbevarande eller imperialistiskt.

Sluta lipa nu och sluta hitta på saker.
Serbien har alltid varit Balkans cancer och man borde ha jämnat landet med marken.
CIA gjorde ingen jävla statskupp i Ukraina. Man gjorde sig av landsförrädare som slickade rysk kuk.

Irak skulle kanske ha gett fan i att invadera Kuwait? Eller var det CIA det också?
Citera
2025-02-17, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Det är dags för många av oss att inse det vi inte velat inse och det är att vi förlorat USA som allierad. Det finns inget naturligt i att stänga ute Europa i de initiala förhandlingarna som vissa verkar förespråka. Att i dagsläget supportera det är det samma som att öppet stötta Ryssland.

Ryssland ska ha att de varit smarta och bidat sin tid och arbetat för att få sina människor på plats i USA som de vet kommer vara mer stöttande. Det gör det inte bättre. Att Jimmy dessutom kommer ut och tycker JD's tal var bra säger allt jag behöver veta, man bör i dagsläget fokusera mer på att markera att vi inte är med och förhandlar om Europas framtid än att tycka att JD var duktig som inte tyckte om invadrarhotet... allvarligt det är bara en distraktion som ska tala till de som redan hatar invandrare att ge sitt stöd. Nyttiga idioter.

SD har studsat upp som en säkerhetsrisk, precis som tidigare nämnt men som iaf jag valde att bortse från. Man har bekänt färg genom att dunka rygg på JD. Så nu har en även gammal högeridiot som jag vaknat och insett att mina ursäkter för att samarbeta med SD måste dö. Fuck them, jävla landsförrädare.
Trump vill ha en effektiv och konstruktiv förhandling, och är det något som EUs ledare misslyckas med så är det att vara effektiva och konstruktiva. De har haft tre år på sig att hitta lösningar och fredsförhandla - varför har de inte gjort det?
Citera
2025-02-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Sluta lipa nu och sluta hitta på saker.
Serbien har alltid varit Balkans cancer och man borde ha jämnat landet med marken.
CIA gjorde ingen jävla statskupp i Ukraina. Man gjorde sig av landsförrädare som slickade rysk kuk.

Irak skulle kanske ha gett fan i att invadera Kuwait? Eller var det CIA det också?

Åsikter utan insikter.

Weapen of mass destruction var en lögn.

Liksom alla andra NATO krig
I
Citera
2025-02-17, 13:52
Medlem
Giant Squids avatar
Det är klart att inte EU ska vara med på några fredsförhandlingar. Man är ju en alltför krigförande partisk del.
Man börjar ju redan diskutera att skicka egna trupper till Ukraina. Det är rena krigsförklaringar. Inte fredsbevarande.

I ett fredsavtal så kommer det ingår att Ukraina inte får gå med i NATO. Då kan man inte samtidigt skicka ner NATO styrkor att krigsrusta gränsen.

Det ska handla om fredsbevarande styrkor, och det är fortfarande bara FN som har den neutraliteten och kompetensen.

Att hålla på i detta läge yra om att skicka ned svenska eller engelska NATO styrkor är ju att sabotera freds förhandlingarna.
Citera
2025-02-17, 14:00
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Trump vill ha en effektiv och konstruktiv förhandling, och är det något som EUs ledare misslyckas med så är det att vara effektiva och konstruktiva. De har haft tre år på sig att hitta lösningar och fredsförhandla - varför har de inte gjort det?
Trump ja, den största tomten på denna planet. Ge eftergifter till den invaderande parten samtidigt som man urholkar Ukrainas mineraltillgångar. Handlar enbart om att rädda Ryssland från militär kollaps. Finns ingen anledning att förhandla om annat än att Rysslands fullständiga kapitulation av sina styrkor på Ukrainskt territorium.
Citera
2025-02-17, 14:06
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Trump ja, den största tomten på denna planet. Ge eftergifter till den invaderande parten samtidigt som man urholkar Ukrainas mineraltillgångar. Handlar enbart om att rädda Ryssland från militär kollaps. Finns ingen anledning att förhandla om annat än att Rysslands fullständiga kapitulation av sina styrkor på Ukrainskt territorium.

Vad kommer hända med ryska rubeln om den släpps fri för valutahandel igen?
Citera
2025-02-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Tänk efter lite så kommer svaret även till dig. Trump bryr sig inte om Ukraina och är pro-Putin. Det har han varit tydlig med. Tror man att man kan gå in och dela upp Ukraina som om det var en godispåse som skulle delas upp så hade det varit enkelt för Europa och tidigare USA administration att göra det men faktum är att USA och Ryssland ska sitta UTAN Ukraina för att komma överens om hur freden ska se ut?

Du är antingen Rysstroll eller komplett inkompetent. Tror du jag kan sätta mig ner med din chef och komma överens om att vi tar bort dina förmåner, sänker din lön och ser till att du jobbar hårdare för att sedan bara bjuda in dig på en kaffe och informera dig? Din oförmåga att tänka större tankar gör mig deprimerad. Tänk att vissa fick så lite att arbeta med där uppe, så jävla deppigt. Jag tycker på riktigt synd om dig även om du inte kommer förstå varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in