2025-02-17, 13:40
Moderator
Maviels avatar
Då diskussionen i tråden är bredare tror vi att den gynnas av en flytt.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2025-02-17, 13:44
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Lagen behöver oavsett finnas till för att skydda de kvinnor som utnyttjas.

Du behöver inte skriva så här långt för att vi ska förstå att du inte får ligga utan att betala.

Och där har vi det. Göra vissa till offer. Och skämma/skuldbelägga andra. Känns det bra där på din moraliska piedestal?
Citera
2025-02-17, 13:51
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Hela Europa legaliserar och ger sexarbetare rättigheter på arbetsmarknaden. Men i Sverige skall sexköpare avrättas.

Skönt Simon får sin stund i rampljuset. Sen vad hans härkomst har med saken att göra förstår jag inte. Att han är en jävla fjant är det vi borde fokusera på.
Du har helt rätt. Simon älskar att få vara med i media. Är det en slump att Simon precis har släppt en ny bok igen? Alltid boksläpp för denna karriärpolis när det har varit tillslag. Vänstern älskar Simon.
Citera
2025-02-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Och där har vi det. Göra vissa till offer. Och skämma/skuldbelägga andra. Känns det bra där på din moraliska piedestal?

Sexköpare har skulden. That's it, supersimpelt. Exakt vad lagen säger.
Citera
2025-02-17, 13:55
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

Nej. Sådana som du har däremot en jävla massa skuld till folks elände. Du är bara för korkad och självgod för att förstå det.
Citera
2025-02-17, 13:58
Medlem
Citat:
Det är män som du som skapar hela det här problemet. Det är klart det inte är ens eget ansvar att man får ligga eller ej. Klart vi ska beskylla kvinnorna för det! Herregud vad människor som du älskar er offerkofta. Istället för att ändra på sitt eget beteende och försöka förbättra sig själva ska det vara någon annans fel, så att ni kan fortsätta tycka synd om er själva och utnyttja kvinnor i utsatta situationer bäst ni vill. Weak ass mind, hoppas evolutionen utrotar män som du

Jag är för människans naturliga beteende och har alltid tyckt det varit bra att svaga och dåliga män inte får para sig, men det är ju så att samhället idag vill hjälpa allt och alla och främst tjejer där allt ska va så jämställt och att dom ska kunna knulla och bete sig hur dom vill och vi män ska bara acceptera det, men om man skulle applicera samma tankesätt för män, att man skulle jobba i samhället för att dessa veka och fula män skulle få knulla så skulle ingen kvinna gå med på det.

Det är detta jag tycker är fel, sånt hyckleri.

Jag avskyr dagens kvinnor och det bästa hade varit om kvinnorna började bete sig som dom var innan typ 1950.
Män som inte är maskulina och kvinnor som knullar runt har varit samhällets skamfläck senaste 60 åren.
Citera
2025-02-17, 14:00
Medlem
Snarkarens avatar
Dom prostituerade åker på värre straff än köparna om dom nu inte betalat skatt för sina inkomster, har läst att dom tjänar en halv miljon i månaden, så det lär väll bli rätt saftiga straff dom får om dom erkänner arbete utan inbetalad skatt.
Citera
2025-02-17, 14:01
Medlem
Citat:
Nej. Sådana som du har däremot en jävla massa skuld till folks elände. Du är bara för korkad och självgod för att förstå det.
Som alltid är du knäpptyst om homosex prostitutionen.
Citera
2025-02-17, 14:01
Medlem
Citat:

Vi har helt enkelt olika moraliska kompasser, blir väldigt svårt att diskutera över huvud taget då. Sexköp går inte att rättfärdiga på något sätt i mina ögon, i dina ögon är det inte ens eget personliga ansvar om man får ligga eller inte om jag inte missförstår dig? Jag tycker det är omöjligt att resonera så. Det är ingen annans fel än ditt eget om du får ligga eller inte. Att betala för det är att ge upp, att förankra sina egna personliga misslyckanden istället för att ta faktiskt göra något konstruktivt åt det på riktigt.
Citera
2025-02-17, 14:02
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:

Skuld för vad? Du är medveten om att det inte finns någon målsägande va? Det är ett moralbrott mot staten, precis som att homosexualitet är olagligt i andra länder. Använder man lagboken som moralisk kompass är man kraftigt efterbliven.

Omskärelse legaliserades ungefär samtidigt som sexköpslagen infördes. Enligt våra sjuka makthavare är det alltså helt okej att stympa försvarslösa barn som inte kan ge samtycke men inte okej för två samtyckande vuxna att byta sex mot pengar.

Använder du hjärnan och tänker lite själv så måste du ju förstå hur sinnessjukt det är.
Citera
2025-02-17, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Jag är för människans naturliga beteende och har alltid tyckt det varit bra att svaga och dåliga män inte får para sig, men det är ju så att samhället idag vill hjälpa allt och alla och främst tjejer där allt ska va så jämställt och att dom ska kunna knulla och bete sig hur dom vill och vi män ska bara acceptera det, men om man skulle applicera samma tankesätt för män, att man skulle jobba i samhället för att dessa veka och fula män skulle få knulla så skulle ingen kvinna gå med på det.

Det är detta jag tycker är fel, sånt hyckleri.

Jag avskyr dagens kvinnor och det bästa hade varit om kvinnorna började bete sig som dom var innan typ 1950.
Män som inte är maskulina och kvinnor som knullar runt har varit samhällets skamfläck senaste 60 åren.

Det finns väldigt få män som får skit för att de ligger runt, och det är tvärtom för tjejer. Har du någonsin hört en icke-religiös kvinna i ett sekulärt västerland påstå att de bara vill ligga med oskulder? Det hör man lite titt som tätt från män. Förstår inte riktigt var du får denna världsbild ifrån. Hur ofta hör du kvinnor beskylla män för att de inte får ligga?

Fula kvinnor får inte ligga för att de ligger hemma framför tvn och pillar sig i naveln. De får ligga för att de åtminstone försöker, med smink osv. Män kan också förbättra sina förutsättningar, men alldeles för många ger upp för att de tror att det inte ens är värt att försöka. Det är lättare att skylla ifrån sig än att rannsaka sig själv.
Citera
2025-02-17, 14:10
Medlem
Om en 14åring köper sex hade den prostituerade kunnat bli fälld för sexbrott mot minderårig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in